یادتان میآید چند سال پیش از شیائومی به عنوان اپل چینی یاد میشد؟ اکنون به نظر میرسد که آنها این مقایسه را آن قدر جدی گرفتهاند که واقعا فکر میکنند اپل هستند. همان طور که چند روز پیش به اطلاع شما رساندیم، شیائومی قابلیت جدیدی به نام Mimoji را معرفی کرده که ظاهرا کپی تمیزی از Memoji اپل است. البته گفته میشود که دو حرف اول نام این قابلیت از برند Mi گرفته شد، ولی هیچکس نمیتواند منکر شباهت بیش از حد این دو نام به یکدیگر شود. چون شاخصههای کلیدی این دو قابلیت خیلی شبیه یکدیگر است و Mimoji هم مثل Memoji آواتارهای سهبعدیای دارد که همراه با حرکات چهره کاربر تکان میخورد. اگرچه مسئولان شیائومی پیشتر به شدت تکذیب کرده بودند که Mimoji را از Memoji اپل کپی کردهاند، اما حالا به نظر میرسد که سهوا از یکی از تبلیغات اپل برای نمایش قابلیتهای این ویژگی استفاده کردهاند.
این شرکت ظاهرا یکی از تبلیغات اپل را در صفحه مربوط به تلفن هوشمند Mi CC9 در وبسایت JD.com و Suning قرار داده است. گوشی شیائومی Mi CC9 که چند روز پیش معرفی شد از قابلیت Mimoji پشتیبانی میکند. در صفحه این محصول در هر دو وبسایت مذکور تبلیغی مربوط به Music Memoji اپل دیده میشود که در واقع آواتاری از خواننده معروف، خالد، است که آهنگی را از طریق آواتار خود میخواند.
شو جیون، مدیر روابط عمومی شیائومی، در واکنش به این اتفاق گفت کارمندان آنها تبلیغی اشتباهی را آپلود کردهاند. این شرکت به فاصله کوتاهی تبلیغات مذکور را از روی هر دو وبسایت یادشده حذف کرد.
تبلیغ اپل که شیائومی از آن استفاده کرده است
مدیر ارشد طراحی اپل، جانی آیو، که خبر جدایی او از این شرکت چند روز پیش اعلام شد، در سال ۲۰۱۴ گفته بود که طراحی سختافزار و رابط کاربری محصولات شیائومی به نظرش نوعی سرقت است و از سر سستی رخ داده. البته مقایسه میان محصولات این دو شرکت در طول سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته و شیائومی رفتهرفته شخصیتی برای خود در بازار جهانی پیدا کرده است. این شرکت پارسال حدود ۱۲۲ میلیون دستگاه فروخت و پس از هوآوی در رده چهارم فروشندگان بزرگ موبایل دنیا قرار گرفت.