خانهاخبار
انتشار زودهنگام بتای پنجم اندروید Q از قابلیتی به نام Back Sensitivity خبر می‌دهد

انتشار زودهنگام بتای پنجم اندروید Q از قابلیتی به نام Back Sensitivity خبر می‌دهد

طبق گزارشات جدید نسخه پنجم بتای اندروید Q ظاهرا برای مدت کوتاهی زودتر از موعد در اختیار عده‌ای از کاربران قرار گرفته و قابلیتی داشته که نام آن Back Sensitivity بوده است.
۱۳۹۸/۴/۱۴

یکی از کاربران وبسایت ردیت مدعی است که روز گذشته آپدیت بتای پنجم اندروید Q را دریافت کرده است. او در ابتدا اطلاعات کمی درباره این نسخه با کاربران به اشتراک گذاشت و همین مسئله باعث شد خیلی‌ها به ادعای وی شک کنند، اما کمی بعد وبسایت 5to5Google خبر انتشار این نسخه را تایید کرد و از وجود قابلیتی به نام Back Sensitivity خبر داد که از ویژگی‌های سیستم جدید ناوبری اندروید است.

از روی اسکرین شات‌های زیر نمی‌توان به اطلاعات خاصی درباره این قابلیت دست پیدا کرد، ولی به نظر می‌رسد که این ویژگی از طریق آیکن چرخ‌دنده‌ای که در سمت راست تنظیمات Gesture navigation قرار دارد ظاهر می‌شود. ظاهرا این قابلیت همان امکانی است که در بتای ۴ اندروید Q آن را تحت عنوان Fully gestural navigation دیده بودیم.

ویژگی Back Sensitivity در اسلایدر خود از کم به زیاد چهار حالت دارد. تا زمانی که این سیستم عامل نصب و آزمایش نشود نمی‌توان با اطمینان گفت که این کنترل‌ها قرار است چه کاری انجام دهند، ولی وجود هشداری که در بالای اسلایدر وجود دارد از احتمال تداخل این قابلیت با جسچر اپلیکیشن‌ها در لبه‌های صفحه خبر می‌دهد، و می‌تواند به معنای این باشد که هر جسچر را چقدر باید نگه دارید یا بکشید تا عمل کند. دکمه بازگشت قبلا باعث به وجود آمدن تداخلات زیادی در سیستم شده بود و گوگل در I/O امسال از توسعه‌دهندگان خواست که دیگر از این روش استفاده نکنند.

image

شماره ساخت این نسخه از اندروید هم در نوع خود جالب توجه است چون پیشوند QP1A کمی با QPPX که در نسخه‌های قبلی اندروید Q به کار رفته بود فرق می‌کند (در آن پیشوند X نشان‌دهنده شماره بتا بود). به‌علاوه، این نسخه به پچ امنیتی پنجم اوت مجهز شده است.

قبلا در برنامه زمان‌بندی انتشار نسخه‌های اندروید Q از بتای پنجم به عنوان «کاندید انتشار» یاد شده بود، بنابراین طبیعی است که این نسخه تفاوت زیادی با بتای چهارم نداشته باشد. همچنین ممکن است نسخه دیگری از بتای پنجم این سیستم عامل در کار باشد که وجود یا عدم وجود این قابلیت‌ها در آن نسخه هنوز مشخص نیست. با این حال ظرف چند هفته آینده با انتشار رسمی بتای پنجم اندروید Q می‌توانیم به پاسخ سوالات‌مان برسیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)