خانهاخبار
بی‌ام‌و X6 مدل 2020 به صورت رسمی معرفی شد

بی‌ام‌و X6 مدل 2020 به صورت رسمی معرفی شد

سومین نسل از بی‌ام‌و X6 در معرض دید عموم قرار گرفت. بی‌ام‌‌و X6 مدل 2020 در بالاترین نمونه خود دارای موتور 8 سیلندر است.
۱۳۹۸/۴/۱۳

بی‌ام‌و X6 مدل 2020 از راه رسید. این کراس‌اوور کوپه از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد، موتور قدرتمندتری دارد و به فناوری‌های زیادی مجهز شده است. این خودروی آلمانی بر اساس پلتفرم مورد استفاده در نسل جدید بی‌ام‌و X5 یعنی CLAR توسعه یافته است. این پلتفرم باعث نشده طراحی این خودرو تغییرات زیادی را تجربه کند و همچنان با یک محصول اسپرت و جذاب روبه‌رو هستیم که البته با استفاده از چراغ برای جلو پنجره، سرگرمی جدیدی را برای راننده به همراه دارد. استفاده از پلتفرم جدید به معنای حضور موتورهای جدید در این محصول است.

مدل‌های پایه این خودروی آلمانی، sDrive40i و xDrive40i به یک موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری مجهز شده‌اند. این موتور با توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 335 اسب بخار و گشتاوری برابر با 447 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت و گشتاور تولیدی موتور در مقایسه با نسل گذشته به ترتیب افزایشی برابر با 33 اسب بخار و 47 نیوتن متر داشته است. سرعت مدل sDrive40i در مدت زمان 5.2 ثانیه و مدل xDrive40i در مدت زمان 5.3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل قدرتمندتر این خودرو، X6 M50i دارای یک موتور 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر است. این موتور که از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد، قادر به تولید 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور است که به ترتیب 78 اسب بخار و 100 نیوتن متر افزایش را نسبت به گذشته تجربه کرده است.

image

راننده برای رساندن سرعت بی‌ام‌و X6 M50i از صفر به 100 کیلومتر در ساعت تنها به 4.1 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این کراس‌اوور اسپرت آلمانی روی 249 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در صورتی که این خودرو را با پکیج ویژه سفارش دهید، وزن آن به 3265 کیلوگرم می‌رسد! هر دو نمونه این خودرو با موتور 6 سیلندر و 8 سیلندر از گیربکس 8 سرعته خودکار بهره می‌برد که در گذشته شاهد استفاده از آن در بسیاری از خودروهای بی‌ام‌و بودیم. سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل بوده و سیستم تعلیق عقب، 5 لینکی است که عملکرد مناسبی دارد. خریدار می‌تواند برای این خودرو سیستم کنترل پایداری و فرمان‌پذیری فعال را سفارش دهد که هر کدام به نوعی باعث افزایش کارایی این خودرو می‌شوند.

image

در صورتی که خواهان استفاده از این خودروی آلمانی در شرایط سخت باشد، بی‌ام‌و برای مدل xDrive40i آن پکیج سفارشی آفرود را در نظر گرفته است. در این پکیج شاهد حضور سیستم تعلیق بادی، کنترل الکترونیکی دیفرانسیل عقب M اسپرت و چهار حالت رانندگی مخصوص آفرود شامل برف، شن، ماسه و صخره هستیم. این خودرو به نسل هفتم سیستم iDrive مجهز شده است. بی‌ام‌و برای این خودروی خود یک نمایشگر 12.3 اینچی برای کیلومترشمار و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات در نظر گرفته است. این سیستم از فرمان صوتی و ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند و امکاناتی مانند ارتباط وای فای و شارژ بی‌سیم را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. برای استفاده از اپل کارپلی باید به صورت سالانه هزینه پرداخت کنید.

image

در صورتی که امنیت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بی‌ام‌و برای جدیدترین محصول خود سیستم‌های ایمنی زیادی را در نظر گرفته است. بی‌ام‌و X6 مدل 2020 از سیستم کمک راننده فعال بهره می‌برد که شامل کروز کنترل فعال با سیستم استارت استاپ، سیستم شناسایی نقاط کور و کنترل فاصله پارک می‌شود. از دیگر تجهیزات این خودروی شاسی بلند اسپرت می‌توان به سیستم نگهداری خودرو در میان خطوط و هشدار تصادف از بغل اشاره کرد. مدل پایه این خودرو، X6 sDrive40i با قیمت اولیه 64,300 دلار به فروش می‌رسد که البته باید مبلغ 995 دلار حمل به مقصد را نیز به آن اضافه کرد. این مدل با سیستم چهار چرخ محرک، xDrive40i دارای قیمت پایه 66,600 دلار است. قدرتمندترین نمونه این خودرو، X6 M50i با قیمت پایه 85,650 دلار به فروش می‌رسد. بی‌ام‌و X6 مدل 2020 مانند اکثر کراس‌اوورهای این برند در کشور ایالات متحده آمریکا به تولید می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

آرش

۱۳۹۸/۴/۱۴
ای خدا ...
واقعا درک نمیکنم که چطور داریم این وضع خودرو سازی تو کشورمون رو تحمل میکنیم
از اون بدتر اصلا نمیفهم فاز اونایی که برای همین چرخ دستی ها 40 ساله صفحه درست میکند تو اینستاگرام و اسمش رو میزارند سلطان سوار.واقعا عمرمون رو داریم چه ارزون و با چه خودرو هایی سپری میکنیم.
خوش بحال اونی که این مشکلات رو درک نمیکنه و راحتر زندگی میکنه.

mmd.dqn

۱۳۹۸/۴/۱۳
عقب یکم شبیه بیه اوروس هستش البته طراحی های عقب بی ام و رو هیچ وقت دوست نداشتم