خانهاخبار
مقامات آمریکایی به دنبال کنار گذاشتن رمزنگاری دوطرفه هستند

مقامات آمریکایی به دنبال کنار گذاشتن رمزنگاری دوطرفه هستند

بر اساس گزارش جدیدی که از جلسه شورای امنیت ملی آمریکا منتشر شده، ظاهرا شماری از مقامات بلندمرتبه آمریکایی به دنبال کنار گذاشتن سیستم رمزنگاری دوطرفه هستند تا راحت‌تر بتوانند با جرایم مبارزه کنند.
۱۳۹۸/۴/۹

به گزارش خبرگزاری Politico، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ در جلسه اخیر شورای امنیت ملی که هفته گذشته برگزار شده درخواست لغو رمزگذاری‌های دوطرفه را کرده است. در این جلسه نهادهای مهمی از جمله FBI، وزارت دادگستری و وزارت بازرگانی به گفتگو در این باره پرداختند. اگرچه این صحبت‌ها برآیندی نداشت، اما در این گزارش ذکر شده که این مسئله به زودی علنی خواهد شد.

شرکت‌هایی مثل اپل، گوگل و فیسبوک در سرویس‌های خود از رمزنگاری دوطرفه استفاده می‌کنند تا داده‌های ارسالی و دریافتی کاربران فقط میان دو سمت فرستنده و گیرنده قابل مشاهده باشد. با این حال، مقامات دولت می‌گویند این سیستم جلوی مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و یا محتواهای هرزه‌نگاری کودکانه را می‌گیرد.

وزارت دادگستری و FBI معتقدند که دستگیری مجرمان اولویت بالاتری دارد و منع استفاده از رمزنگاری دوطرفه، حتی اگر ریسک هک را افزایش دهد، باید صورت بگیرد. اداره خدمات درآمد داخلی (IRS) و سرویس مخفی ایالات متحده هم حامی این تصمیم هستند، ولی وزارت بازرگانی اعلام کرده که اعمال فشار برای ایجاد در پشتی در سیستم‌های رمزنگاری تبعات اقتصادی و دیپلماتیک شدیدی به دنبال خواهد داشت.

شرکت‌های بزرگ پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۴ کار روی رمزنگاری‌های دوطرفه را شروع کردند و از آن زمان تاکنون بحث‌های زیادی درباره حق دولت برای دسترسی یا عدم دسترسی به برخی داده‌ها وجود داشته است. کارشناسان می‌گویند بعید است که کنگره لایحه‌ای برای دسترسی نهادهای دولتی به سیستم‌های رمزنگاری تصویب کند، چرا که شمار مخالفان چنین طرحی بسیار زیاد خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)