خانهاخبار
با پروتکل مش‌تاک اوپو بدون شبکه‌های مخابراتی یا اینترنت ارتباط برقرار کنید

با پروتکل مش‌تاک اوپو بدون شبکه‌های مخابراتی یا اینترنت ارتباط برقرار کنید

اوپو از پروتکل ارتباطی جدیدی به نام مش‌تاک رونمایی کرده که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به شبکه‌های مخابراتی یا اینترنت در محدوده‌های متوسط با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.
۱۳۹۸/۴/۷

اوپو در نمایشگاه MWC شانگهای از فناوری اختصاصی جدیدی رونمایی کرد که به شما اجازه می‌دهد در فواصل متوسط بدون استفاده از شبکه‌های مخابرانی، وای فای یا بلوتوث با یکدیگر تماس بگیرید یا تبادل پیام داشته باشید. این پروتکل مش‌تاک (MeshTalk) نام دارد و سیستم نظیر-به-نظیر و غیرمتمرکزی است که به ادعای اوپو می‌تواند محدوده‌ای ۳ کیلومتری را پوشش دهد. البته در مناطق شلوغ که ارتباط بین دستگاه‌ها بیشتر می‌شود، این محدوده نیز به تناسب بیشتر خواهد بود.

دستگاه‌های اوپو اساسا از طریق این پروتکل می‌توانند به یکدیگر وصل شده و بدون نیاز به شبکه‌های واسط با هم ارتباط برقرار کنند. این شرکت می‌گوید مش‌تاک تاثیر خاصی روی مصرف باتری نمی‌گذارد و همچنان می‌تواند تا ۷۲ ساعت در حالت استندبای دوام بیاورد تا در صورتی که در شرایط اضطراری قرار گرفته‌اید، دستگاه بتواند به سرویس‌دهی خود ادامه دهد.

اوپو می‌گوید مش‌تاک زمانی به کار می‌آید که به اینترنت یا شبکه‌های سنتی مخابراتی دسترسی ندارید؛ مثلا وقتی به کنسرت می‌روید یا وارد یک فرودگاه خارجی می‌شوید و هنوز سیم کارت متبوع آن کشور را تهیه نکرده‌اید. هنوز مشخص نیست که این فناوری با تلفن‌های فعلی اوپو کار می‌کند یا نه، و البته نمی‌دانیم که این شرکت چه زمانی می‌خواهد این سیستم را راه‌اندازی کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۴/۷
واقعا جلوی تکنولوژی رو نمیشه گرفت ، حالا دیگه هیچ تروریستی هیچ قاچاقچی ای
از بستر اینترنت برای تبادل پیام استفاده نمیکنه..........چه لگد ها و محدودیتها که
سر همین قضیه به اینترنت زده نشد! در حالی که اینترنت فقط یه پروتکل بود تو این
هیاهوی تکنولوژی