خانهاخبار
اوپو از اولین موبایل دنیا با دوربین سلفی زیرصفحه رونمایی کرد

اوپو از اولین موبایل دنیا با دوربین سلفی زیرصفحه رونمایی کرد

شرکت اوپو در خلال نمایشگاه MWC شانگهای از دستگاهی رونمایی کرد که دوربین سلفی آن زیر نمایشگر قرار گرفته و عملا دیگر نیازی به ناچ، حفره یا پاپ‌آپ ندارد.
۱۳۹۸/۴/۵

در طول سال‌های گذشته بحث‌های زیادی پیرامون چگونگی افزایش نسبت صفحه به بدنه در تلفن‌های هوشمند وجود داشته و به موجب آن ناچ و حفره‌هایی به وجود آمده که امروزه نمونه‌های متعدد آن را در محصولات موجود در بازار مشاهده می‌کنیم. با این حال از همان اول بهترین راه این بود که بتوانیم به نحوی دوربین و سایر سنسورهای مورد نیاز را به زیر نمایشگر منتقل کنیم. اکنون اوپو موفق به انجام این کار شده است.

اوپو شرکتی است که در چند وقت اخیر روش‌های مختلف طراحی مثل ناچ و پاپ‌آپ را امتحان کرده، اما حالا به این نتیجه رسیده که هیچ چیزی بهتر از دوربین زیرصفحه نیست و به همین خاطر در نمایشگاه MWC شانگهای از اولین تلفن هوشمند دنیا با دوربین زیر صفحه رونمایی کرده است.

image

این شرکت درباره چگونگی عملکرد این فناوری می‌گوید در دستگاه آن‌ها از یک ماده شفاف سفارشی استفاده شده که با ساختاری از پیکسل‌های بازطراحی‌شده کار می‌کند تا نور بتواند از آن عبور کرده و وارد دوربین شود. گفته می‌شود که سنسور این دوربین از دوربین‌های عادی سلفی بزرگ‌تر است و دیافراگم وسیع‌تری دارد. علاوه بر این، ناحیه‌ای که دوربین زیر آن قرار گرفته همچنان قابلیت کنترل لمسی دارد و از این نظر مشکلی برای صفحه به وجود نیامده است.

اوپو اذعان دارد که قرار دادن نمایشگر در جلوی دوربین اساسا باعث کاهش کیفیت تصویر و برخی مشکلات دیگر می‌شود. اما آن‌ها الگوریتم‌هایی تهیه کرده‌اند که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند. به ادعای مسئولان این شرکت، کیفیت تصویر دوربین سلفی این گوشی با کمک الگوریتم‌های اختصاصی اوپو با دستگاه‌های جریان اصلی بازار برابری می‌کند. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم که این فناوری عملا در دست کاربران چه عملکردی خواهد داشت.

image

اما چه زمانی باید منتظر عرضه این دستگاه باشیم؟ اوپو می‌گوید آن‌ها به زودی می‌خواهند دستگاهی با دوربین زیرصفحه روانه بازار کنند. این شرکت عادت دارد که معمولا پیش از عرضه محصولات خود، نمونه‌های پروتوتایپ فناوری‌هایش را در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش بگذارد، از این رو، شایان ذکر است که دستگاهی که در این نمایشگاه نشان داده شد نام و نشان خاصی ندارد و ممکن است با نمونه نهایی تفاوت داشته باشد. پس باید منتظر بمانیم تا این شرکت چه زمانی از فناوری جدید خود در یک محصول مصرفی استفاده خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)