خانهاخبار
تاییدیه TENAA برای Mate 20 X 5G صادر شد

تاییدیه TENAA برای Mate 20 X 5G صادر شد

هوآوی در خبری اعلام کرد که مرکز TENAA تاییدیه Mate 20 X 5G را صادر کرده است. این دستگاه اولین تلفن هوشمند 5G با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت است.
۱۳۹۸/۴/۶

بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند مشغول آماده شدن برای عرضه اولین گوشی 5G خود در کشور چین هستند. شرکت Vivo تایید کرده که iQOO 5G در سه‌ماهه سوم امسال و Nubia X 5G نیز به‌زودی به بازار می‌آید. ZTE قبلا گفته بود که Axon 10 Pro 5G در ماه ژوئیه وارد بازار چین می‌شود، و حالا هم تاییدیه مرکز TENAA برای هوآوی Mate 20 X 5G صادر شده است. نکته جالب توجه درباره این دستگاه این است که Mate 20 X 5G اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که به صورت دو سیم کارت از 5G پشتیبانی می‌کند.

تصویر جدیدی به مناسب این خبر توسط هوآوی منتشر شده که تلفن هوشمندی با یک رنگ جدید را نشان می‌دهد. پیش از این، Mate 20 X 4G فقط در رنگ‌های آبی نیمه‌شب و نقره‌ای خیالی در دسترس قرار داشت. اما حالا به نظر می‌رسد که مدل 5G این گوشی قرار است نسخه تازه‌ای با رنگ سبز داشته باشد. مدتی قبل تصویر زنده دستگاهی سبز رنگ در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده بود که لوگوی 5G روی آن دیده می‌شد. این دستگاه احتمالا همان Mate 20 X 5G باشد.

قائم مقام شرکت هوآوی، بروس لی، تایید کرده که Mate 20 X 5G اولین دستگاهی است که با دو سیم کارت از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. او می‌گوید سایر پلتفرم‌های 5G تاکنون فقط می‌توانستند از یک سیم کارت پشتیبانی کنند. البته او تصریح کرده که در Mate 20 X 5G فقط یکی از سیم کارت‌های این دستگاه از 5G پشتیبانی می‌کند و سیم کارت دوم صرفا قادر است به شبکه‌های 4G وصل شود.

image

هنوز تاریخی برای عرضه رسمی Mate 20 X 5G اعلام نشده است. این گوشی پیش از قرارگیری در پایگاه داده TENAA، قبلا با شماره مدل EVR-AN00 در مرکز 3C رویت شده بود. با همه این تفاصیل، پیش‌بینی می‌شود که احتمالا در ماه آینده شاهد عرضه این دستگاه در چین باشیم.

این دستگاه از نظر سخت‌افزاری نباید تفاوت زیادی با Mate 20 X عادی داشته باشد. بنابراین مدل 5G هم نمایشگری ۷.۲ اینچی از نوع OLED، پردازنده Kirin 980، هشت گیگ رم، ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی و دوربین عقب ۴۰ + ۸ + ۲۰ مگاپیکسلی خواهد داشت. البته گفته می‌شود که ظرفیت باتری این دستگاه احتمالا ۴۲۰۰ میلی آمپر خواهد بود چون مادربرد و آنتن 5G فضای بیشتری می‌گیرند.

قیمت مدل ۸ + ۲۵۶ گیگ Mate 20 X حدود ۶۵۰ دلار است، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که قیمت مدل 5G این دستگاه همچنان زیر ۵ هزار یوآن (حدود ۷۲۵ دلار) خواهد ماند یا نه.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)