خانهاخبار
فاز آزمایشی فضای ذخیره‌سازی آفلاین Google Drive آغاز شد

فاز آزمایشی فضای ذخیره‌سازی آفلاین Google Drive آغاز شد

گوگل جدیدا مشغول آزمایش قابلیتی شده که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های غیرگوگلی خود را در سرویس Google Drive ذخیره کنند و به صورت آفلاین به آن دسترسی داشته باشند.
۱۳۹۸/۴/۶

خدمات ابری در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اما مشکل اصلی این خدمات زمانی خود را نشان می‌دهند که اینترنت نداشته باشید و نتوانید به فایل‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. گوگل مدتی پیش قابلیت جدیدی به نام Offline Mode را برای فایل‌های Google Drive منتشر کرد و حالا مشغول آزمایش همین قابلیت برای فایل‌های PDF، تصاویر، فایل‌های آفیس و همه فایل‌های غیرگوگلی است که امکان ذخیره شدن بر روی Google Drive را دارند.

این شرکت در حال حاضر صرفا به برخی از اپلیکیشن‌ها اجازه داده تا وارد این فاز آزمایشی شوند و فایل‌های غیرگوگلی خود را برای دسترسی آفلاین در این سرویس ذخیره کنند. متاسفانه فعلا فقط شرکت‌های کاربر G Suite امکان دسترسی به این قابلیت را دارند و برای استفاده از آن باید از مرورگر کروم استفاده کنند. برای فعال‌سازی این ویژگی کافی است پس از ورود با حساب کاربری مورد تایید خود از بخش تنظیمات Google Drive این قابلیت را فعال کنید.

گوگل می‌گوید نسخه فعلی این ویژگی با Chrome OS کار نمی‌کند، اما این شرکت سعی دارد تا در آینده ویژگی مذکور را به این پلتفرم هم بیاورد. در حال حاضر اعلام نشده که این قابلیت به سایر مرورگرها نیز خواهد آمد یا نه. با این حال، می‌توانیم امیدوار باشیم که با عرضه نهایی این قابلیت سازگاری با سایر مرورگرها و پلتفرم‌ها هم فراهم شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)