خانهاخبار
چگونه بتای عمومی iOS 13 و iPadOS را روی آیفون یا آیپد نصب کنیم؟

چگونه بتای عمومی iOS 13 و iPadOS را روی آیفون یا آیپد نصب کنیم؟

امروز نخستین نسخه بتای عمومی iOS 13 و iPadOS منتشر شد تا کاربران عادی بتوانند این سیستم عامل را روی دستگاه‌های خود نصب کنند. در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که چطور باید این کار را انجام دهید.
۱۳۹۸/۴/۵

اپل رسما نخستین بتای عمومی iOS 13, iPadOS, macOS Catalina و tvOS 13 را منتشر کرد تا علاقه‌مندان بتوانند پیش از عرضه نسخه نهایی قابلیت‌های جدید این سیستم عامل‌ها را امتحان کنند.

این شرکت تاکنون برای توسعه‌دهندگان دو نسخه بتا از iOS منتشر کرده بود، اما امروز نسخه بتای عمومی این سیستم عامل در اختیار تمام کاربران قرار گرفت. طبیعی است که نسخه‌های بتا باگ داشته باشند، بنابراین اگر قصد استفاده از این نسخه را دارید باید انتظار مشکلات نرم‌افزاری مختلف را داشته باشید.

دارک مود یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های iOS 13 است و در این نسخه خیلی از اپلیکیشن‌ها از حالت تم تیره پشتیبانی می‌کنند. در بتای iOS 13 مشکل مصرف شدید باتری وجود دارد اما احتمالا تا نسخه نهایی شرایط بهتر خواهد شد.

image

اگر می‌خواهید iOS 13 یا iPadOS را روی دستگاه‌های اپلی خود نصب کنید باید آماده باشید تا با مشکلات نرم‌افزاری کنار بیایید. به همین خاطر بهتر است این نسخه را روی دستگاه‌های اصلی خود نصب نکنید، اما اگر به انجام این کار مصمم هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا از روی آیفون یا آیپد خود به اپ Settings بروید و از بالای صفحه روی حساب اپل آیدی خود تپ کنید.
  • در صفحه بعدی، به بخش iCloud > iCloud Backup بروید و پس از فعال کردن این قابلیت دکمه Back up now را انتخاب کنید. با این کار در صورتی که دستگاه با مشکلات زیادی مواجه شد، می‌توانید آن را به شرایط قبلی برگردانید.
  • با سافاری آیفون یا آیپد وارد لینک برنامه نرم‌افزاری بتای اپل شوید. حتما باید این کار را با سافاری و از روی خود دستگاه انجام دهید. سپس اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید و با شرایط و مقررات این برنامه موافقت نمایید.
  • با دانلود پروفایل عمومی پیش‌نمایش iOS 13 آیفون یا آیپد خود را در این برنامه ثبت کنید.
  • در وبسایت مذکور اسکرول کنید تا بخش Install Profile را ببینید. حالا روی دکمه Download Profile تپ کنید و اجازه دهید تا فایل مربوطه دانلود شود.
  • وقتی پروفایل را دانلود کردید، اپ Settings را باز کنید. در بالای صفحه عبارت Profile Downloaded را می‌بینید که باید آن را انتخاب نمایید تا پروفایل نصب شود.
  • سپس آیفون یا آیپد شما ری‌استارت می‌شود تا فرآیند نصب پروفایل کامل شود.
  • وقتی دستگاه شما ری‌استارت شد، به بخش Settings > General > Software Update بروید تا گزینه آپدیت iOS 13 بتا را ببینید.

تا زمانی که پروفایل مربوطه را روی دستگاه خود نصب داشته باشید، آپدیت‌های جدید این سیستم عامل در دسترس دستگاه شما قرار می‌گیرد. این آپدیت‌ها تقریبا هر دو هفته یکبار منتشر می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سعید

۱۳۹۸/۴/۲۹
اگر نصب کنم الان ممکنه چه اتفاقات بدی براغی گوشیم بیفته ؟؟؟ 6s دارم .