خانهاخبار
موبایل جدید Realme دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی خواهد داشت

موبایل جدید Realme دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی خواهد داشت

مدیرعامل شرکت Realme در توئیتی اعلام کرد که مشغول کار روی تلفن هوشمند جدیدی است که دوربینی چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی دارد.
۱۳۹۸/۴/۴

تا این‌جای سال ۲۰۱۹ دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی به یکی از بزرگ‌ترین ترندهای دنیای موبایل تبدیل شده‌اند و بسیاری از تلفن‌های پرچمدار و میان‌رده به سوی استفاده از این فناوری گام برداشته‌اند. سامسونگ ماه پیش سنسور ۶۴ مگاپیکسلی GW1 را معرفی کرد اما آیا این سنسور هم مثل سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی می‌تواند، به همان اندازه رواج پیدا کند؟

به‌تازگی مدیرعامل شرکت Realme، مداو شِث، در توئیتر خود اعلام کرده که این شرکت مشغول کار روی تلفن هوشمندی با برخورداری از سنسور GW1 است. او می‌گوید این موبایل اولین دستگاهی خواهد بود که از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می‌کند. ظاهرا خود سامسونگ و شیائومی هم مشغول کار روی گوشی‌های جدیدی هستند که قرار است میزبان این سنسور باشند.

سنسور GW1 سامسونگ از سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی بزرگ‌تر است و به سامسونگ اجازه می‌دهد تا همان اندازه ۰.۸ میکرون پیکسلی را که در سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی وجود دارد حفظ کند. GW1 قادر است تصاویری از ترکیب پیکسل‌های مختلف تولید کند که معادل تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با ۱.۶ میکرون پیکسل است. اگر بخواهیم مقایسه داشته باشیم، دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی تصاویری با اندازه ۱۲ مگاپیکسل و ۱.۶ میکرون پیکسل می‌سازند. به زبان ساده‌تر، سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی روی کاغذ می‌توانند در فضاهای کم‌نور مثل دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی عمل کنند اما رزولوشن بالاتری داشته باشند.

image

اگر به تصویری که در توئیت مدیرعامل Realme وجود دارد دقت کنید، برچسبی با عبارت 64MP AI quad camera را می‌بینید که می‌تواند به وجود دوربینی حداقل سه‌گانه با سنسورهای عادی، فوق عریض و تله‌فوتو اشاره داشته باشد. علاوه بر این، ما قبلا در گلکسی A9 سامسونگ دیده بودیم که از سنسور عمق به عنوان سنسور چهارم استفاده شده بود، بنابراین در این‌جا هم ممکن است اتفاق مشابهی رخ دهد.

شث می‌گوید Realme این دستگاه را ابتدا در هند عرضه می‌کند که قابل پیش‌بینی بود، چون تمرکز اصلی این برند بر بازار مصرفی این کشور است. او همچنین اضافه می‌کند که محصول جدید آن‌ها قاتل تلفن‌های پریمیوم خواهد بود، بنابراین احتمالا باید منتظر دستگاهی با قیمت ارزان باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

غفار

۱۳۹۸/۴/۴
آقا مرسی هواوی اندروید 9 اومد برام psmart اولین ورژنش دو ساله دارمش