خانهاخبار
گزارش: مکبوک پرو 16 اینچی اپل در ماه سپتامبر معرفی می‌شود

گزارش: مکبوک پرو 16 اینچی اپل در ماه سپتامبر معرفی می‌شود

طبق گزارش جدید شرکت IHS Markit، اپل احتمالا در مراسم سالانه خود در ماه سپتامبر امسال از یک مکبوک پرو 16 اینچی جدید با رزولوشن 3072 در 1920 رونمایی خواهد کرد.
۱۳۹۸/۴/۳

طبق اعلام جف لین، تحلیل‌گر شرکت تحقیقاتی IHS Markit، اپل می‌خواهد در ماه سپتامبر یک مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی معرفی کند. لین معتقد است که این نمایشگر ۱۶ اینچی از نوع LCD خواهد بود و با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ پیکسل توسط ال جی ساخته می‌شود.

اگر بخواهیم این صفحه را با نمایشگر محصولات قبلی اپل مقایسه کنیم، می‌توانیم به مک‌بوک پروی ۱۵ اینچی این شرکت اشاره نماییم که پنلی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ داشت. لین با اشاره به مک‌بوک ۱۶ اینچی اپل در ایمیلی در این باره گفت:

پیش‌بینی می‌کنیم که اگر مشکلی در فرآیند تولید پیش نیاید، اپل در رویداد ۱۹ سپتامبر [۲۸ شهریور] یک محصول جدید معرفی کند.

وبسایت کره‌ای Elec نیز مدتی قبل گزارش داده بود که سامسونگ با اپل در حال مذاکره بوده تا بتواند نمایشگر مک‌بوک ۱۶ اینچی آن‌ها را تامین کند، اما در گزارش IHS Markit اذعان شده که این صفحه نمایش از نوع LCD خواهد بود.

image

شایعه معرفی مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی اولین بار توسط تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، اعلام شد. او در ماه فوریه گفت که این محصول با طراحی جدید در سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید، اما در آن گزارش اشاره‌ای به فناوری نمایشگر نشده بود.

لین در گزارش خود می‌گوید که مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی اپل پردازنده‌ای جدید دارد. اما به جز این، اطلاعات دیگری درباره این دستگاه در دسترس نیست.

شرکت IHS Markit یک تیم اختصاصی برای تحقیق در حوزه نمایشگرها دارد که روابط آن‌ها با زنجیره تامین این بازار بسیار نزدیک است، بنابراین به راحتی نمی‌توان از این شایعه چشم‌پوشی کرد. آن‌ها قبلا رزولوشن آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی را چهار ماه قبل از معرفی پیش‌بینی کرده بودند و از اضافه شدن قابلیت LTPO به اپل واچ خبر داده بودند.

اپل تاکنون هیچ مک‌بوکی را در مراسم سالانه آیفون که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود معرفی نکرده و معمولا منتظر رویداد ماه اکتبر مانده است. با این حال، حتی اگر تاریخ معرفی این محصول جابجا شود، احتمالش زیاد است که امسال شاهد معرفی مک‌بوک پروی جدیدی از سوی این شرکت باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)