خانهاخبار
پردازنده Kirin 810 هوآوی با قابلیت پردازش هوش مصنوعی معرفی شد

پردازنده Kirin 810 هوآوی با قابلیت پردازش هوش مصنوعی معرفی شد

هوآوی با معرفی پردازنده میان رده توانمند Kirin 810 امکان اجرای پیشرفته هوش مصنوعی را برای گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند ارزان قیمت هم میسر ساخت. این پردازنده 8 هسته‌ای عملکردی بهتر و سریع‌تر از اسنپدراگون 730 دارد.
۱۳۹۸/۴/۱

هوآوی از پردازنده موبایلی میان رده تازه خود به نام Kirin 810 رونمایی کرد. این پردازنده هم مانند پرچمدار Kirin 980 با معماری 7 نانومتری توسعه یافته است. Kirin 810 همچنین تنها پردازنده میان رده با معماری 7 نانومتری به شمار می‌رود و رقبایش با برند کوالکام همگی از معماری تقریبا 8 نانومتری برخوردار هستند.

Kirin 810 دارای 8 هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 GPU است. CPU آن شامل دو هسته قدرتمند ARM Cortex-A76 با قدرت پردازش 2.27 گیگاهرتز می‌شود و 6 هسته دیگرش Cortex-A55 با قدرت پردازش 1.88 گیگاهرتز هستند.

image

 

هوآوی درباره پردازنده گرافیکی هم وعده داده که عملکرد آن از GPU درون Kirin 710 (نسل قبلی) 162 درصد بهتر است.

Kirin 810 در مقایسه با رقیبش کوالکام اسنپدراگون 730 در پردازش تک هسته‌ای 11 درصد و چند هسته‌ای معادل 13 درصد بهتر عمل می‌کند. از نظر پردازنده گرافیکی هم Mali-G52 MP6 باید Adreno 618 موجود در اسنپدراگون 730 را با اختلاف 44 درصد پشت سر بگذارد.

image

 

اما نکته برجسته دیگر در توسعه Kirin 810 واحد DaVinci NPU آن مبتنی بر Rubik Cube Quantitative Stereo Arithmetic است که می‌تواند از نظر اجرای وظایف هوش مصنوعی هر دو پردازنده سطح بالای کوالکام اسنپدراگون 855 و مدیاتک Helio P90 را شکست دهد.

از این واحد NPU همچنین در عملکرد سایر بخش‌ها هم استفاده شده است. قرار است از آن در GPU، CPU و تسریع ارتباطات و عملکرد روان مموری استفاده شود تا عملکرد باثبات را برای مدت طولانی تضمین کند. سیستم هوش مصنوعی می‌تواند سربار و اضافه پردازش روی GPU را پیش بینی کند و با توجه به آن فرکانس پردازش را متعادل سازد. این سیستم همچنین نرخ فریم‌ها، تغییرات و لمس‌های صفحه نمایش را در زمان واقعی پایش و تعدیل می‌کند.

image

 

هوآوی مخصوصا به IVP+ISP پرچمدار خود به همراه واحد پردازش پیکسلی، الگوریتم بهبودیافته تعادل نور سفید و کاهش نویز در پردازش تصاویر خام (RAW) مفتخر است. بدین ترتیب دوربین گوشی و تبلت مجهز به Kirin 810 قادر خواهد بود در شرایط با نور کم هم تصاویر فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند.

image

 

هوآوی روز گذشته در رویدادی که در کشور چین برگزار کرد، در کنار Kirin 810 همچنین از سه مدل گوشی تازه Nova 5، Nova 5 Pro و Nova 5i به همراه دو مدل تبلت تازه MediaPad M6 8.4 و 10.5 پرده برداشت. برخی از این دستگاه‌ها مانند Nova 5 Pro از Kirin 810 قدرت می‌گیرند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک هم شاهد رونمایی میان رده‌های توانمند دیگری از آنر و هوآوی باشیم که از این پردازنده تازه قدرت می‌گیرند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رسول عباسیبان

۱۳۹۸/۴/۲
سلام.در nova 5 از تراشه kirin 810 و همچنین در nova 5 proاز تراشه kirin 980 استفاده شده لطفا اصلاح کنید.