خانهاخبار
پوستر معرفی Kirin 810 با شعار «کلیدی به سوی آینده» منتشر شد

پوستر معرفی Kirin 810 با شعار «کلیدی به سوی آینده» منتشر شد

هوآوی فردا قرار است در مراسمی از سری Nova 5 رونمایی کند، اما در کنار این محصول یک پردازنده جدید به نام Kirin 810 نیز معرفی می‌شود که حالا پوستر تبلیغاتی آن با شعار «کلیدی به سوی آینده» منتشر شده است.
۱۳۹۸/۳/۳۰

هوآوی فردا، جمعه ۳۱ خرداد، در چین مراسمی برگزار می‌کند تا از سری جدید Nova 5 رونمایی کند. این سری احتمالا شامل سه مدل نووا 5، نووا 5 پرو و نووا 5i خواهد بود.

علاوه بر این، هوآوی تایید کرده که همراه با سری Nova 5 پردازنده جدید ۷ نانومتری Kirin را هم معرفی خواهد کرد. به این ترتیب، این غول بزرگ چینی به اولین شرکتی تبدیل می‌شود که تلفن هوشمندی با پردازنده ۷ نانومتری خواهد داشت.

اکنون یک روز مانده به این مراسم، پوستر تبلیغاتی جذابی از پردازنده Kirin 810 منتشر شده است. هوآوی این پردازنده را به عنوان «کلیدی به سوی آینده» تبلیغ کرده و وعده داده که روز ۲۱ ژوئن (یعنی ۳۱ خرداد) آن را معرفی خواهد کرد.

اگرچه نام این چیپست هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما گفته می‌شود که نام آن Kirin 810 خواهد بود. این پردازنده اولین عضو از خانواده Kirin 800 به حساب می‌آید. با این حال، به جز معماری ۷ نانومتری هیچ اطلاعاتی دیگری در خصوص این پردازنده در دسترس نیست.

البته با توجه به سابقه هوآوی مبنی بر تمرکز بر هوش مصنوعی در پردازنده‌های این شرکت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در Kirin 810 نیز اتفاق مشابهی رخ دهد. اگر نمی‌دانید محض اطلاع شما باید بگوییم که هوآوی اولین شرکتی بود که در Kirin 970 یکی از هسته‌های چیپست خود را به طور ویژه به هوش مصنوعی اختصاص داد.

طبق گزارشات جدید، Kirin 810 وارث Kirin 710 خواهد بود که یک پردازنده میان رده به حساب می‌آمد. با توجه به فرآیند ساخت ۷ نانومتری TSMC، این پردازنده احتمالا هشت هسته CPU و یک پردازنده گرافیکی GPU دارد.

به نظر می‌رسد که چیپست Kirin 810 دنباله‌روی رویکرد چیپست‌های جدید کوآلکام از سری اسنپدراگون 700 یعنی اسنپدراگون 730 و 730G باشد. انتظار می‌رود که از همین چیپست در هوآوی 9X پرو نیز استفاده شود.

اکنون باید منتظر مراسم فردا بمانیم تا ببینیم هوآوی دقیقا چه برنامه‌ای تدارک دیده است. احتمالا در کنار سری Nova 5 و Kirin 810 قرار است از تبلت MediaPad M6 هم رونمایی شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)