خانهاخبار
برنامه نقاشی آینده آیپد اپل ادوب فرسکو (Fresco) نام دارد

برنامه نقاشی آینده آیپد اپل ادوب فرسکو (Fresco) نام دارد

این پروژه پیش از این به نام پروژه جمینی (Gemini) طبق نظر کاربران حرفه‌ای انجام گرفت
۱۳۹۸/۳/۳۰

برنامه نقاشی آینده آیپد که پیش از این به عنوان پروژه جمینی شناخته می‌شد، تحت عنوان ادوب فرسکو بازنگری شد که گفته می‌شود این پروژه تحت عنوان تکنیک‌های نقاشی ایتالیایی به عموم عرضه خواهد شد. این شرکت اعلام کرد که آخرین نسخه علاوه بر Creative Cloud Suite، در حال حاضر برای آزمایش بتای خصوصی نیز در دسترس است و در اواخر سال جاری به طور کامل ارائه خواهد شد. این نرم افزار به منظور خدمات رسانی به کاربران حرفه‌ای طراحی شده است، به طوری که آنها به طیف وسیعی از ابزارهای خارج از دسکتاپ خود نیز دسترسی پیدا می‌کنند. فرسکو براش‌های شطرنجی، برداری و پویا را در یک برنامه واحد ترکیب می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا براش‌های خود را در فتوشاپ CC همگام سازی کنند.

image

پژوهشگران و توسعه دهندگان شرکت ادوبی طی مطالعاتی، مواد شیمیایی رنگ دانه‌های معمولی را در دنیای واقعی مانند کبالت و جوهر بررسی نمودند. آنها طی این مطالعات به فیزیک نحوه جذب آبرنگ به کاغذ ضخیم و پنبه توجه کردند و روش‌هایی انجام یک برش ضخیم را بررسی نمودند. در همین رابطه اسکات بلسکی، معاون مدیر اجرایی Creative Cloud در پستی وبلاگی در این باره نوشت: «برش‌های ضخیم رنگی همگام با خشک شدن بر روی تصویر به آن بعد میدهد. به این ترتیب، ادوب فرسکو دارای ویژگی جدیدی به نام Brushes Live خواهد بود که شبیه سازی آیکون‌ها و رنگ‌های روغن واقعی روی بوم در دستگاه کاربران است. رنگ‌ها بسته به ابزارهایی که از آنها استفاده می‌کنند، می‌توانند به یکدیگر متصل شوند یا در فاصله‌های مشخص‌تر و واضح‌تر اعمال شوند. کاربران این نرم‌افزار علاوه بر دسترسی به براش‌های فتوشاپ، به هزاران قلموی ساخته شده توسط قلموی دیجیتال کاییل وبستر نیز دسترسی خواهند داشت.»

image

انتظار می‌رود فرسکو پاسخ خوبی برای برنامه‌های حرفه‌ای ساخت و ویرایش حرفه‌ای تصاویر و همچنین برنامه‌های شرکت‌های رقیب در آیپد باشد. فایل‌ها به صورت خودکار در Creative Cloud ذخیره می‌شوند. کاربران نیز می‌توانند سیستم‌هایی همچون سیستم مدیریت فایل iOS یا Dropbox را جایگزین آن نمایند. ادوب قابلیت‌های مبتنی بر ابر فرسکو را گسترش می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد تا در مسیر بهتری حرکت کنند. بلسکی در مصاحب‌های با The Verge اعلام کرد که وضعیت فایل‌های مورد استفاده زمانی که از تکنولوژی ابری استفاده می‌شود به مراتب بهتر نشان می‌دهد. این بهبود در جهت کسب رضایت مشتریان انجام می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)