خانهاخبار
سامسونگ در فکر سرمایه‌گذاری روی 6G، بلاک‌چین و هوش مصنوعی است

سامسونگ در فکر سرمایه‌گذاری روی 6G، بلاک‌چین و هوش مصنوعی است

طبق ایمیلی که اخیرا از ملاقات میان مدیران بلند مرتبه سامسونگ منتشر شده، این شرکت ظاهرا به دنبال سرمایه‌گذاری روی شبکه 6G، بلاک‌چین و هوش مصنوعی است.
۱۳۹۸/۳/۲۸

شبکه‌های 5G کم‌کم در حال برپا شدن هستند و گام‌های نخست برای استفاده عمومی از آن‌ها برداشته شده است. نسل پنجم ارتباطات می‌تواند سرعت اینترنت را تا ۱۰ برابر نسبت به 4G LTE افزایش دهد و صنایع و کسب و کارهای جدیدی به وجود بیاورد. ولی با 6G هنوز فاصله زیادی داریم، چون استانداردهای این شبکه حتی هنوز تعریف هم نشده است. دونالد ترامپ چندی پیش از شرکت‌های آمریکایی خواسته بود که هرچه زودتر به فکر راه‌اندازی شبکه 6G باشند. اکنون اگرچه به نظر نمی‌رسد که ترامپ آگاهی خاصی نسبت به مباحث فنی این مسئله داشته باشد، اما عضو هیئت مدیره سامسونگ، جِی وای. لی، کسی است که با اشراف به ماجرا در این خصوص سخن گفته است.

image

به گزارش بلومبرگ، امروز ایمیلی از سوی شرکت سامسونگ منتشر شده که از ملاقات آقای لی با سایر مدیران این شرکت به منظور صحبت درباره همکاری با شرکت‌های خصوصی برای توسعه تجهیزات شبکه 6G، فناوری‌های بلاک‌چینی و هوش مصنوعی خبر می‌دهد. بلاک‌چین روشی ایمن برای ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به دادوستدها است و اولین بار برای ثبت تاریخچه معاملات بیت‌کوین به وجود آمد. خیلی از مالکان تلفن‌های هوشمند به واسطه دستیارهای مجازی خود مثل سیری و گوگل اسیستنت با هوش مصنوعی آشنا هستند.

فرصت سامسونگ برای حضور قوی‌تر در بازار تجهیزات شبکه

در ماه فوریه در خبری اعلام شد که سامسونگ می‌خواهند سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه تجهیزات شبکه داشته باشد. حالا با توجه به مشکلات پیش آمده برای هوآوی، بهترین شرایط برای این غول کره‌ای ایجاد شده تا قدم‌های محکمی در این زمینه بردارد. هوآوی در سال ۲۰۱۸ با در اختیار داشتن ۲۹ درصد از سهم بازار رتبه نخست را از این حیث در تملک داشت در حالی که سهم سامسونگ کمتر از ۵ درصد بود.

در خلال ملاقات میان آقای لی و سایر مدیران سامسونگ، آن‌ها به بحث درباره تدوین طرحی پرداختند که در صورت بروز مشکلی مثل بحران فعلی هوآوی بتواند آن‌ها را نجات دهد. در ایمیل مذکور چیزی در خصوص دو ابر بزرگی که در حال حاضر بر سر بازار فناوری سایه انداخته گفته نشده است، ولی همه ما می‌دانیم که این دو ابر شامل جنگ تجاری آمریکا و چین و تحریم‌هایی است که مانع از دسترسی هوآوی به فناوری‌های آمریکایی می‌شود.

image

اگرچه سامسونگ می‌گوید که سری گلکسی اس ۱۰ در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ فروش خوبی داشته، اما میزان درآمد بخش موبایل سامسونگ نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. با این حال در سه‌ماهه دوم امسال باید شاهد افزایش فروش تلفن‌های سری گلکسی A باشیم، چون با گذشت ۷۰ روز از معرفی اعضای جدید این خانواده در ماه مارس، سامسونگ اعلام کرده که توانسته از این سری ۵ میلیون دستگاه بفروشد و ۱ میلیارد دلار سود کسب کند. با این حال، هزینه‌های ناشی از تعویق و اصلاح گلکسی فولد هنوز مشخص نیست.

این موبایل تاشو قرار بود در تاریخ ۲۶ آوریل به بازار بیاید. اما نمونه‌های ارسالی این شرکت به رسانه‌ها خراب و باعث شد که آن‌ها عرضه دستگاه جدید خود را به تاریخ دیگری موکول کنند. در حال حاضر هنوز هیچ خبری به صورت رسمی در خصوص این دستگاه اعلام نشده، اما شایعاتی در این زمینه به گوش می‌رسد که‌ از عرضه گلکسی فولد در ماه ژوئیه خبر می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۳/۲۸
رویا پردازی قشنگی بود.