خانهاخبار
سامسونگ همچنان پیشتاز بازار نمایشگرهاست

سامسونگ همچنان پیشتاز بازار نمایشگرهاست

طبق آخرین آمار انتشاریافته از مرکز HIS Markit بخش تولید نمایشگرهای سامسونگ موسوم به Samsung Display در سه‌ماهه نخست 2019 نیز بیشترین سهم فروش را در بازار نمایشگرها در اختیار داشته است.
۱۳۹۸/۳/۲۸

آخرین اطلاعات منتشره از مرکز HIS Markit نشان می‌دهد که Samsung Display توانسته در سه‌ماهه نخست امسال هم جایگاه خود را به عنوان برترین تولیدکننده نمایشگر موبایل در سطح جهان حفظ کند. یکی از دلایل اصلی موفقیت سامسونگ در این بازار تمایل سایر شرکت‌ها برای استفاده از پنل‌های OLED در تلفن‌های هوشمند آن‌ها است. این اتفاق باعث شده تا سامسونگ بتواند عایدی مناسبی از قبال این سفارشات داشته باشد.

تخمین زده شده که بخش نمایشگرهای سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹، منتهی به ماه مارس، توانسته ۳.۴ میلیارد دلار نمایشگر بفروشد. این رقم چیزی حدود ۴۰ درصد از کل بازار نمایشگرها را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، سامسونگ دیسپلی حدود ۸۰ درصد از بازار پنل‌های OLED را به تسخیر خود درآورده است.

البته شایان ذکر است که سهم بازار سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل حدود ۶.۶ درصد کمتر شده است. اما آن‌ها توانسته‌اند به مدت ۸ ماه متوالی بیش از ۴۰ درصد از سهم بازار را نزد خود حفظ کنند.

در حال حاضر هیچ شرکتی در نزدیکی سامسونگ دیده نمی‌شود. Japan Display با ۱۲.۳ درصد در جایگاه دوم و BOE چین با ۱۱.۹ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. نکته جالب توجه این است که سهم بازار BOE نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل حدودا دو برابر شده است.

طبق گزارشات، این شرکت حدود یک سال پیش قصد داشت یک ابرکارخانه تولید OLED در کره جنوبی بسازد. این کارخانه می‌تواند ظرفیت تولید سامسونگ را نسبت به کارخانه A3 واقع در چین حدود ۳۰ درصد افزایش دهد. این شرکت تقریبا یک میلیون دلار صرف احداث کارخانه جدید خود کرد، اما در نهایت پروژه را به حالت تعلیق درآورد تا از ثبات سفارشات در بازار پنل‌های نمایشی اطمینان یابد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)