خانهاخبار
ادوبی برای تشخیص دستکاری چهره در فتوشاپ از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد

ادوبی برای تشخیص دستکاری چهره در فتوشاپ از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد

این شرکت امیدوار است ابزار دقیق و متمایزی برای این منظور تولید نماید
۱۳۹۸/۳/۲۷

یک تیم از ادوبی و پژوهشگران هوش مصنوعی دانشگاه برکلی کالیفرنیا برای تشخیص دستکاری صورت در تصاویر ویرایش شده با فتوشاپ ابزار جدیدی را ارائه دادند. این پژوهشگران امیدوار هستند که این ابزار کمک بسیار بزرگی به بازگرداندن اعتماد مردم به رسانه‌های دیجیتال نماید. این در حالی است که چهره‌های جعلی از هر زمانی در رسانه‌های اجتماعی دیجیتال رایج‌تر و فریبنده‌تر است. این قابلیت جدید همچنین می‌تواند عدالت را در سطح نرم‌افزارهای کامپیوتر گسترش داده و این امکان را برای افراد بیشتری فراهم کند تا دستکاری تصاویر دیجیتالی را کشف کنند.

image

 

این تیم یک شبکه عصبی کانولوشن را برای مشخص کردن تغییرات در تصاویر ساخته شده از ویژگی Face Away Liquify فتوشاپ که برای تغییر چشم‌ها، دهان و دیگر ویژگی‌های صورت طراحی شده است، به کار می‌برد. هنگامی که این قابلیت به آزمایش گذاشته شد، شبکه عصبی نام برده شده، تصاویر تغییر یافته را تا میزان 99 درصد شناسایی کرد. در مقایسه می‌توان گفت افرادی که عکس‌های مشابهی را دیده بودند تنها تغییرات 53 درصد از عکس‌ها را شناسایی کردند. این ابزار همچنین قادر است تصاویر را به آنچه که در گذشته بوده‌اند، بازگرداند.

image

این اولین بار نیست که ادوبی از هوش مصنوعی برای نمایش تصاویر فتوشاپ استفاده کرده است، اما فناوری اخیر به طور ویژه برای شناسایی دستکاری عکس‌های گرفته شده از صورت اشخاص به کار می‌رود. این شرکت می‌گوید این کار بسیار فشرده‌تر از همیشه در حال پیشرفت است. ریچارد ژانگ، پژوهشگر ادوبی می‌گوید: «ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن اعتماد به اطلاعات دیجیتالی که مورد استفاده قرار می‌دهیم، روز به روز سختتر می‌شود.» این در حالی است که هنگامی که در زمینه از بین بردن پنهان کاری در تصاویر دستکاری شده صحبت می‌شود، ادوبی توضیح می‌دهد که این آغاز راه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)