خانهاخبار
یوتیوب سیاست‌های خود در رابطه با مصادیق آزار دیگران را بازنگری می‌کند

یوتیوب سیاست‌های خود در رابطه با مصادیق آزار دیگران را بازنگری می‌کند

کریس دیل سخنگوی یوتیوب توضیحات خوبی در این رابطه اعلام کرد.
۱۳۹۸/۳/۲۶

در طول چند روز گذشته، هیاهوی بسیاری بر روی عدم فعالیت یوتیوب ایجاد شد. این مسئله زمانی پر رنگ شد که مشخص شد، کارلوس مازا با سخنانی ضد نژاد پرستانه و ضد هم جنس گرایی باعث آزرده خاطر شدن بخشی از جامعه گردیده است. پس از آن یوتیوب اولین بیانیه خود را در رابطه با این مسئله صادر کرد و اعلام نمود بر تصمیم خود برای بازنگری در مصادیق خشونت و آزار دیگران استوار است. یوتیوب همچنین اعلام کرد بسیاری از سخنرانی‌های مرتبط با این واقعه را حذف خواهد کرد.

image

بنگاه‌های خبری نیز یادداشت‌های بسیاری را در این رابطه دریافت و منتشر نمودند. اما کریس دیل مدیر بخش ارتباطات یوتیوب با انتشار متنی از حساب رسمی تیم یوتیوب بدون اشاره به مثال خاصی از این گونه یادداشت‌ها گفت: «ما گاهی اوقات نظرات و دیدگاه‌هایی را می‌پذیریم که بسیاری از آنها در سیاست‌های کاری ما گنجانده شده و ممکن است توهین آمیز باشند.» با این حال بخش قابل توجهی از پیام منتشر شده کریس دیل در زیر آمده است:

  «ممکن است کسانی با ارتباطاتی که ما ایجاد می‌کنیم موافق نباشند. حتی برخی می‌گویند سیاست‌های ما برای این منظور کافی نیست. برخی می‌گویند از اهداف خود خیلی دور شده‌ایم و گاهی اوقات تصمیمات ما برای حذف یک ویدیوی ناشایست در وب سایت ما ساده به نظر نمی‌رسد. واقعیت این است که سیاست استفاده از خدمات ما به مانند خدمات یک سیستم عامل نیست. گاهی مخاطبان خود نباید به سوی قلدری، خجالت زدگی، حاشیه راندن و یا نادیده گرفتن دیگران حرکت کنند. اگر ما تمام مطالبی که به طور بالقوه توهین آمیز طلقی می‌شود را حذف کنیم، برخی سخنرانی‌های ارزشمند را از دست می‌دهیم. سخنانی که صدای مردم را در نقاط زیادی به گوش دیگران برساند. اخبارشان را به نقاط مختلف مخابره کند و به آنها این جرات را بدهد تا از صاحبان قدرت سوال کنند و حتی بتوانند در گفتگوهای انتقادی فرهنگی و سیاسی روز شرکت کنند.»

image

به ویژه در ارتباط با کانال کرودر، دیل ادعای یوتیوب را تایید کرد که برای بازگرداندن کسب درآمد، باید با همه مسائل مربوطه که می‌تواند به کاربران یوتیوب آسیب برساند برخورد کند. هنوز در رابطه با اقدامات بهبود دهنده یوتیوب مطلبی منتشر نشده است. اما همان طور که پیشتر بارها گفته شده، این شرکت تلاش دارد تا توضیح دهد که چگونه فکر کردن به مسائل می‌تواند امور جاری را برای کاربران بهبود ببخشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)