خانهاخبار
آیفون 11 اپل با وضعیت Night Mode دوربین معرفی می‌شود

آیفون 11 اپل با وضعیت Night Mode دوربین معرفی می‌شود

گزارش شده است که اپل قصد دارد وضعیت Night Mode را در رقابت با سایر سازندگان به آیفون‌های 2019 خود اضافه کند. هنوز مشخص نیست سایر آیفون‌های قبلی هم به آن مجهز می‌شوند یا خیر.
۱۳۹۸/۳/۲۵

اپل تصمیم ندارد پنل نمایش آیفون‌های تازه خود را دستخوش تغییرات چشمگیری نسبت به گذشته کند اما قرار است شاهد به روزرسانی‌هایی در بخش دوربین اصلی از هر دو نظر سخت افزاری و نرم افزاری باشیم. پس از انتشار گزارش‌های متعدد در این باره، حالا یکی دیگر از این قابلیت‌ها فاش شده است.

معرفی وضعیت Night Mode در دوربین برای رقابت با Night Sight گوگل

براساس اطلاعاتی که افشاگری به نام مکس وینبچ با کانال یوتیوبی EverythingApplePro در میان گذاشته است، کمپانی اپل در حال حاضر برای توسعه نوعی وضعیت Night Mode در آیفون‌های 2019 خود تلاش می‌کند. گفته شده است که این قابلیت در مقابل موقعیت‌هایی با نور کم به طور خودکار فعال می‌شود، اما همچنین یک وضعیت دیگر هم در نرم افزار اپلیکیشن دوربین این گوشی‌ها تعبیه می‌شود تا کاربر بتواند آن را به طور دستی هم فعال سازد.

image

 

جزئیاتی درباره برنامه دقیق اپل برای دستیابی به این تکنولوژی منتشر نشده است، اما این امکان احتمالا مشابه با Night Mode موجود در سایر دستگاه‌های موجود خواهد بود. همچنین مشخصا اشاره شده که Night Mode تازه اپل قابل مقایسه با Night Sight گوگل  یا Night Mode تعبیه شده درون گوشی‌های پرچمدار هوآوی خواهد بود. هنوز زمان مشخص و نهایی برای عرضه این قابلیت اعلام نشده است اما گفته می‌شود که اپل می‌خواهد Night Mode خود را روی آیفون‌های 2019 به آزمون بگذارد. بدین ترتیب Night Mode این سازنده کوپرتینویی در سپتامبر در کنار تازه‌ترین آیفون‌ها و به همراه iOS 13 عرضه خواهد شد.

در حال حاضر مشخص نیست که اپل قابلیت Night Mode را برای سایر آیفون‌های قبلی مانند آیفون 10 اس و آیفون 10 آر هم عرضه می‌کند یا خیر. به نظر می‌رسد که Night Mode برای استفاده در مدل‌های قدیمی مشکلی نداشته باشد و اپل بتواند آن را همانطور که گوگل night Sight را منتشر کرد، در میان مدل‌های قدیمی‌تر خود هم عرضه کند. از طرفی این احتمال وجود دارد که وجود Night Mode به قطعه سخت افزاری به خصوصی نیاز داشته باشد که احتمالا تنها در آیفون‌های 2019 تعبیه شده است. بدین ترتیب سایر مدل‌های قدیمی‌تر قادر به دریافت Night Mode نخواهند بود. از طرفی این دو احتمال هنوز از سوی هیچ منبعی تأیید نشده‌اند و شایعه هستند.

اپل برنامه دیگری برای به‌روزرسانی‌های نرم‌ افزاری و سخت افزاری دارد

اگر شایعه‌های اخیر صحت داشته باشند، آیفون 11 اس و 11 اس مکس به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه 12 مگا پیکسلی مجهز می‌شوند و این لنزها از نوع استاندارد، تله فوتو با بزرگنمایی 2 برابر و عریض با میدان 120 درجه‌های خواهند بود. از طرفی گفته می‌شود که آیفون 11 آر از دوربین دوگانه اصلی برخوردار می‌شود و در مقایسه با پرچمداران هم خانواده خود یک لنز عریض کمتر دارد.

لنزهای استاندارد و تله فوتو مانند نسل قبلی از لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برند اما برخلاف تلاش‌های سازنده، لنز عریض از این قابلیت برخوردار نیست. گزارش شده که اپل به طور جدی به دنبال توسعه این قابلیت است و احتمالا در سال 2020 قادر خواهد بود OIS را به لنز عریض هم اضافه کند.

image

 

در کنار لنزهای مذکور، فلش LED چهارگانه درون ماژول مربعی تعبیه می‌شود تا با تلاش اپل این بار بتواند فضا را روشن‌تر از پیش کند. در کنار همه این موارد، ISP یا پردازنده سیگنالی تصویر در آیفون‌های 2019 به کار گرفته می‌شود که به روزرسانی و تغییر بزرگی هم به شمار می‌رود. هنوز جزئیات آن منتشر نشده است اما انتظار می‌رود به کارگیری آن منجر به ثبت تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری شود. در آخر گفته می‌شود کمپانی اپل در تلاش است قابلیت پیشرفته و هوشمند Smart HDR را فراهم آورد. Smart HDR احتمالا بهتر از قابلیت‌های مشابهی خواهد بود که سامسونگ، هوآوی و گوگل تا به حال در گوشی‌های خود به کار گرفته‌اند.

علاوه بر موارد مذکور، انتظار می‌رود دوربین سلفی تکی 12 مگا پیکسلی و همچنین سیستم تشخیص هویت پیشرفته اپل در پنل جلوی این آیفون‌های تازه به روزرسانی شود و حالا بتواند چهره کاربر را از فاصله بیشتر و زاویه بازتری به درستی تشخیص دهد. جالب است بدانید که در شایعه‌های اخیر درباره پیکسل 4 هم به امکان تعبیه تشخیص چهره سه بعدی در این پرچمدار گوگل اشاره شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)