خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ موبایلی با نمایشگر رول‌شونده را نشان می‌دهد

پتنت جدید سامسونگ موبایلی با نمایشگر رول‌شونده را نشان می‌دهد

در پتنت جدیدی که از شرکت سامسونگ کشف شده، تلفن هوشمندی را می‌بینیم که بخشی از پنل نمایش آن داخل بدنه رول‌شده و می‌تواند باز شود تا اندازه صفحه را افزایش دهد.
۱۳۹۸/۳/۲۴

اگرچه وضعیت گلکسی فولد هنوز به طور رسمی مشخص نشده و صرفا شایعاتی درباره احتمال عرضه قریب‌الوقوع آن شنیده می‌شود، اما این شرکت همچنان از رویاپردازی در زمینه دستگاه‌های تاشو دست برنداشته است. در جدیدترین گزارشات، پتنتی از سامسونگ منتشر شده که در آن تلفنی با نمایشگر رول‌شونده دیده می‌شود.

این پتنت که توسط وبسایت Gizmodo کشف شده، دستگاهی را نشان می‌دهد که در نگاه اول شبیه موبایل‌های قدیمی است. اما نکته جالب توجه این است که بخشی از نمایشگر این دستگاه به صورت رول‌شده داخل بدنه قرار گرفته، بنابراین اگر قسمت بالایی گوشی را به سمت بالا بکشید، پنل مربوطه باز می‌شود و اندازه صفحه گسترش می‌یابد.

این گوشی کمی شبیه BlackBerry Priv است، با این تفاوت که کیبورد QWERTY ندارد. اما همچنان صفحه‌ای دراز با یک نسبت عجیب و غریب مقابل شما قرار می‌گیرد.

نمایشگرهای رول‌شونده غیرممکن نیستند. پیش از این نمایشگر OLED رول‌شونده ال جی را دیده بودیم و شرکت کورنینگ هم گفته بود که به تولید شیشه‌های منعطف برای تلفن‌های هوشمند نزدیک شده است. با این حال، برای رسیدن به طرحی که سامسونگ در این پتنت پیشنهاد کرده، احتمالا باید چند سال دیگر صبر کنیم تا فناوری‌های مذکور برای بازار عمومی آماده شوند.

با وجود این که طرح موجود در این پتنت بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان از مسئله دوام در قبال چنین محصولاتی صرف‌نظر کرد. مشکل اصلی گلکسی فولد هم از همین آسیب‌پذیری در برابر ورود گردوغبار نشأت گرفته بود. اما به هر حال می‌توانیم امیدوار باشیم که این کمپانی راهکاری برای حل مشکل دوام فرم فاکتورهای جدید خود پیدا کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)