خانهاخبار
اپل در حال مذاکره برای خرید بخش مودم‌های اینتل آلمان است

اپل در حال مذاکره برای خرید بخش مودم‌های اینتل آلمان است

طبق گزارشات جدید، اپل می‌خواهد بخش مودم‌های اینتل شعبه آلمان را خریداری کند و در حال حاضر مشغول مذاکره با این شرکت است. هدف آن‌ها این است که در نهایت بتوانند در تولید مودم آیفون به خودکفایی برسند.
۱۳۹۸/۳/۲۳

به گزارش وبسایت The Information، اپل در حال مذاکره برای خرید بخشی از کسب و کار مودم تلفن‌های هوشمند اینتل است. این اولین باری نیست که این شرکت برای خرید کسب و کار مودم اینتل ابراز علاقه کرده، اما گزارش امروز می‌گوید اپل همچنان مشغول مذاکره با اینتل است تا بالاخره با هم به توافق برسند.

این دو شرکت از پارسال با یکدیگر وارد گفتگو شده بودند، ولی منبع خبر می‌گوید ممکن است تا حصول توافق مشترک میان این دو زمان زیادی باقی مانده باشد. گفته می‌شود که عقد قرارداد با بخش مودم اینتل می‌تواند صدها مهندس و متخصص این حوزه را به تیم اپل اضافه کند. مرکز تولید تراشه‌های اینتل از سال ۲۰۱۱، یعنی پس از خرید شرکت Infineon، در کشور آلمان واقع شده است.

وبسایت The Information یادآور می‌شود که تعدادی از مدیران سابق اینتل، که پس از خرید Infineon جذب این شرکت شده بودند، اکنون در اپل کار می‌کنند. کسانی مثل استفان ولف، مدیر سابق بخش مودم‌های اینتل در آلمان، ظرف چند ماه گذشته به کوپرتینو آمده است. این کمپانی در ماه فوریه اوماشانکار تیاگراجان (Umashankar Thyagarajan) را به استخدام خود درآورد چون گفته می‌شد که او نقش کلیدی در تولید مودم XMM 8160 5G اینتل داشته است.

اپل می‌خواست از تراشه 5G اینتل در آیفون‌های ۲۰۲۰ خود استفاده کند، اما پس از آن که مشخص شد این شرکت نمی‌تواند تراشه‌های مورد نیاز آیفون را تا موعد مقرر آماده کند، روابط میان آن‌ها کمی شکرآب شد. اکنون اپل با کوآلکام به توافق رسیده تا آن‌ها تراشه 5G این شرکت را تولید کنند. اما برنامه بلند مدت کوپرتینویی‌ها این است که در نهایت بتوانند خودشان این مودم‌ها را تولید کنند.

هدف اپل این است تا در آینده وابستگی کمتری به تامین‌کنندگان مختلف مثل کوآلکام داشته باشد. با این حال، تا زمانی که شرایط لازم برای خودکفایی این شرکت مهیا شود، هنوز زمان زیادی باقی مانده و تخمین زده می‌شود که آن‌ها زودتر از سال ۲۰۲۵ نتوانند مودم اختصاصی خود را روانه بازار کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)