خانهاخبار
آمریکایی‌ها به میزان زیادی مواد پلاستیکی مصرف می‌کنند

آمریکایی‌ها به میزان زیادی مواد پلاستیکی مصرف می‌کنند

شهروندان بر اساس استاندارد تعیین شده برای امریکا ممکن است بیش از 40000 ذره میکرو پلاستیک در سال مصرف نمایند.
۱۳۹۸/۳/۲۲

آمریکایی‌ها هر ساله بیش از ده‌ها هزار ذرات میکرو پلاستیکی مصرف می‌کنند و این فقط شامل مواد غذایی مورد استفاده عموم می‌شود. میکرو پلاستیک‌ها در هوای تنفسی و آب آشامیدنی ما نیز یافت می‌شوند. به لطف یک پژوهش منتشر شده در مجله علوم محیط زیست و فناوری، دانشمندان ایده بهتری برای میزان پلاستیک مصرفی امریکایی‌ها به دست آورده‌اند.

image

این مطالعه برآورد می‌کند که مصرف سالانه میکرو پلاستیک‌ها از 39000 تا 52000 ذره تنها از منابع غذایی ما است. هنگامی که شما در معرض میکرو پلاستیک استنشاقی قرار می‌گیرید، این تعداد به 74000 و 121000 خواهد رسید. آمریکایی‌هایی که بطور انحصاری از بطری‌های پلاستیکی آب استفاده می‌کنند، ممکن است سالانه 90000 ذره میکرو پلاستیک مصرف کنند، که این مسئله باید دلیل محکم دیگری برای متوقف کردن خرید بطری‌های آب پلاستیکی باشد. محققان اعتراف می‌کنند که این تخمین‌ها ممکن است زیاده روی نیز به شمار رود. اما بی اعتنایی به این تحقیقات را کم ارزش شمردن آنها نیز تلقی می‌کند.

image

یک تیم زیست شناسی از دانشگاه ویکتوریا در کانادا این مطالعه را انجام داده است. آنها به میزان میکرو پلاستیک غذاهای معمول مصرف شده در غذاهای دریایی، قندها، نمک، عسل و همچنین الکل، آب شیرین معدنی، آب بطری و هوای شهرها توجه کردند. آنها همچنین خاطر نشان می‌کنند که محتوای میکرو پلاستی مرغ، گوشت گاو، لبنیات، غلات و سبزیجات مصرفی امریکایی‌ها مورد مطالعه قرار نگرفته است. ما هنوز نمی‌دانیم از چه میزان مواد پلاستیکی در بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌کنیم.

image

بر اساس این پژوهش، میکروپلاستیک‌ها در سراسر اکوسیستم زیستی وجود دارند. ما می‌دانیم که اقیانوس‌ها پر از پلاستیک است. ولی محققان هشدار می‌دهند که ممکن است بدن ما نیز با پلاستیک‌ها احاطه شده باشد. در حالی که میکرو پلاستیک وارد شده به بدن ما ممکن است تحت واکنش با سیستم ایمنی بدن یا مواد شیمیایی خارج از بدن ما قرار گرفته و موجب انتقال سموم خطرناک به بدن ما باشد. اما بزرگترین مشکل هنوز پا بر جا است. ما هنوز نمی‌دانیم که میکرو پلاستیک‌ها چگونه بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)