خانهاخبار
پرچمدار سونی با دوربین 6 تایی در راه است

پرچمدار سونی با دوربین 6 تایی در راه است

شایعه شده است سونی یک گوشی هوشمند تازه را با دوربین اصلی شش گانه و دوربین سلفی دوگانه در دست توسعه دارد. اطلاعات دیگری از این گوشی در دسترس نیست اما ممکن است در اوایل سال آینده شاهد رونمایی از آن باشیم.
۱۳۹۸/۳/۲۱

پرچمدار ال جی V50 ThinQ از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برد و گوشی تازه سامسونگ به نام گلکسی نوت 10 پرو هم قرار است با ماژول دوربین اصلی چهارگانه معرفی شود. در حال حاضر یک گوشی نوکیا به نام Nokia 9 PureView پادشاه دوربین‌های اصلی به شمار می‌رود و 5 لنز مجزا در پنل پشتی آن تعبیه شده است؛ اما اگر تازه‌ترین شایعه منتشر شده صحت داشته باشد، سونی به زودی یک قدم از همه این سازندگان پیشی می‌گیرد.

با توجه به ادعای تازه افشاگری به نام Max J. که او را بیشتر به خاطر انتشار اخبار درباره گوشی‌های سامسونگ می‌شناسیم، سونی در حال حاضر یک گوشی هوشمند از خانواده Xperia را در دست توسعه دارد که به نظر می‌رسد 6 دوربین در پنل پشتی آن قرار گیرد. در حال حاضر اطلاعاتی درباره چینش این لنزها در دسترس نیست اما تصویر رندر مفهومی از آن منتشر شده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. علاوه بر دوربین اصلی، به دوربین سلفی با لنزهای دوگانه هم اشاره شده است.

image

 

در حال حاضر برنامه دقیق سونی برای توسعه این گوشی تازه مشخص نیست اما این Xperia تازه احتمالا به لنز تله فوتو، عریض و فوق عریض مجهز می‌شود. با توجه به محبوبیت حسگر تازه ToF ممکن است یکی از این لنزها به چنین قابلیتی اختصاص یابد و همچنین شاهد تعبیه لنز مونوکروم هم در سیستم کلی تصویربرداری باشیم. درباره دوربین سلفی دوگانه هم پیش بینی می‌شود که لنز عریض در کنار لنز استاندارد قرار گیرد.

گوشی تازه و منحصر به فرد سونی فعلا در مرحله توسعه قرار دارد و متاسفانه اطلاعات مشخصی از طراحی ظاهری آن در دسترس نیست. از طرفی Xperia 1 و میان رده Xperia 1 که اخیرا عرضه شده‌اند از نسبت تصویر 21:9 بهره می‌برند و ممکن است در گوشی پرچمدار آینده سونی هم شاهد به کار گیری همین رویکرد باشیم. درباره مشخصات فنی هم باید بگوییم که موضوع تعبیه دوربین 6 گانه در پنل پشتی به خوبی تأیید می‌کند که این گوشی پرچمدار است. از طرفی هنوز بازه زمانی مشخصی برای معرفی این گوشی نداریم و نمی‌دانیم در سال 2019 یا 2020 معرفی می‌شود. به همین خاطر نمی‌توانیم به پردازنده دقیق و مناسب برای آن اشاره کنیم. این گوشی سطح بالا ممکن است از اسنپدراگون 855 قدرت بگیرد یا به پردازنده نسل بعدی این سازنده مجهز شود. همچنین پیش بینی می‌شود رم و حافظه داخلی این گوشی در سطح پایین‌ترین نسخه آن حداقل 8 و 128 گیگابایت باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

soroosh

۱۳۹۸/۳/۲۹
و همچنان حرف هایی برای گفتن دارد.....

مهدی

۱۳۹۸/۳/۲۲
یا حضرت فیل مجموعا ۸ دوربین داره!!!قیمت هم حدث میزنم ۱۵۰۰ دلاری باشه.

ezio

۱۳۹۸/۳/۲۱
VIVA SONY