خانهاخبار
گلکسی فولد سامسونگ ماه آینده روانه بازار می‌شود

گلکسی فولد سامسونگ ماه آینده روانه بازار می‌شود

پرچمدار منعطف سامسونگ به نام گلکسی فولد چند ماه پیش معرفی شد اما عرضه آن به خاطر مشکلاتی که در پنل نمایش آن به وجود آمد، به تأخیر افتاد. حالا گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند در ماه ژوئیه شاهد عرضه این گوشی خواهیم بود.
۱۳۹۸/۳/۲۰

گزارش تازه‌ای درباره گلکسی فولد منتشر شده است که ادعا می‌کند اولین گوشی هوشمند منعطف کمپانی سامسونگ از ماه ژوئیه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این غول تکنولوژی کره‌ای در اوایل سال جاری میلادی از گلکسی فولد پرده برداشت و قرار بود مدت کوتاهی پس از معرفی رسمی آن را روانه بازار سازد. از طرفی مشکل پنل نمایش موجود در اولین دستگاه‌هایی که برای بررسی عرضه شدند، باعث شد روند عرضه گسترده این گوشی به تأخیر بیفتد. درواقع سامسونگ تصمیم گرفت عرضه گسترده گلکسی فولد خود را تا پس از رفع مشکل موجود در این دستگاه به تاریخی نامعلوم موکول کند. این سازنده کره‌ای ماه گذشته در ایمیلی به برخی کاربران خود ادعا کرد که به زودی تاریخ دقیق عرضه گلکسی فولد را اعلام می‌کند. از طرفی همچنان هیچ خبر یا بیانیه رسمی در این باره توسط سامسونگ منتشر نشده است.

حالا گزارشی در کره جنوبی منتشر شده است که ادعا می‌کند یکی از مقامات اجرایی سامسونگ گفته است عرضه گلکسی فولد از ماه ژوئیه آغاز می‌شود. این گزارش با گزارش قبلی خبرگزاری Yonhap News در یک راستا قرار می‌گیرد. خبرگزاری مذکور هم ادعا کرده بود که سامسونگ به زودی و در ماه ژوئن تاریخ دقیق عرضه گلکسی فولد را اعلام می‌کند و روند عرضه‌اش را هم از ماه آینده از سر می‌گیرد.

تأخیر چند هفته‌ای در روند عرضه کمپانی سامسونگ را قادر ساخت طراحی کلی گلکسی فولد را مرور کند و همه مشکلاتی را که اولین کاربرها تجربه کردند، مرتفع سازد. برای مثال، برخی کاربران گزارش کردند که روکش محافظ پنل نمایش از گوشه‌ها درمی‌آید و سامسونگ حالا لبه‌های این روکش را به زیر پنل نمایش و درون شاسی منتقل کرده است. در گزارش‌های قبلی همچنین به طراحی هشدارهایی توسط سامسونگ اشاره شد که قرار است کاربر را از درآوردن روکش محافظ منع کنند.

یکی دیگر از مشکلات موجود در گلکسی فولد، وجود برخی قطعات درونی آن است که عملکرد پنل نمایش را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اندازه فاصله موجود در اطراف لولای پنل نمایش حالا کاهش پیدا کرده است تا از وارد شدن اشیا درون دستگاه جلوگیری کند.

image

 

در کنار این تغییرات که سازنده در گلکسی فولد اعمال کرده است، گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد با همکاری کمپانی Nexon یک بازی اختصاصی هم برای این گوشی منحصر به فرد معرفی کند. این بازی Traha نام دارد.

بهبودها و به روزرسانی‌های تازه مخصوصا مشکلاتی را نشان می‌دهد که کمپانی‌های سازنده پیش از این در توسعه پنل‌های نمایش منعطف با آن‌ها مواجه بوده‌اند. آوریل سال گذشته شایعه شد که کمپانی هوآوی عرضه اولین گوشی هوشمند منعطف خود را به نام میت ایکس به آینده موکول کرده است. البته بسیاری کارشناسان و منابع آگاه این خبر را تکذیب کردند.

در هر صورت، تفاوت‌های طراحی میان میت ایکس هوآوی و گلکسی فولد سامسونگ، این دستگاه‌های هوشمند را در مقابل موارد متفاوتی آسیب‌پذیر می‌سازد. پنل نمایش تعبیه شده در میت ایکس رو به بیرون تا می‌شود و این نوع طراحی قطعا میزان گرد و خاکی را که ممکن است وارد بدنه دستگاه شود، کاهش می‌دهد. از طرفی مشکل اینجاست که تا شدن رو به بیرون هم این دستگاه را در مقابل سقوط اشیا روی آن و خراشیده شدن روی سطوح آسیب‌پذیرتر می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۲۰
اطمینانی به فولدِ1 نیست.
فولدهای بعدی که بترتیب سال‌های بعد می‌آیند خوبند و به بلوغ‌طراحی رسیده باشند. فولدِفعلی مثل نوزادی ریغو می‌مانه? که ?? پووت