خانهاخبار
دسترسی به تنظیمات شبکه در اندروید Q آسان‌تر می‌شود

دسترسی به تنظیمات شبکه در اندروید Q آسان‌تر می‌شود

در بتای چهارم اندروید Q قابلیتی مشاهده شده که اجازه می‌دهد در داخل اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به استفاده از پنل Quick Settings یا خروج از برنامه، به تنظیمات شبکه دسترسی داشته باشید.
۱۳۹۸/۳/۲۰

قابلیتی در اندروید Q وجود دارد که باعث می‌شود اگر کاربر به صورت دستی ارتباط خود را با یک شبکه قطع کرد، آن شبکه به طور خودکار به لیست سیاه سیستم اضافه شود. طبق گزارشات جدید، وقتی یک شبکه درون لیست سیاه اندروید Q قرار می‌گیرد، دستگاه تا ۲۴ ساعت بعد دیگر سعی نمی‌کند به آن شبکه وصل شود.

علاوه بر این، API خاصی در اندروید Q وجود دارد که نام آن Settings Panels است. این API به کاربران اجازه می‌دهد در حالی که درون اپلیکیشن‌های مختلف هستند بتوانند به تنظیمات شبکه از جمله وای فای، اینترنت سیم کارت و حالت پرواز دسترسی داشته باشند. این سازوکار کاربر را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به خارج شدن از آن اپلیکیشن یا پایین کشیدن پنل Quick Settings به گزینه‌های مربوط به ارتباطات سیستم دسترسی داشته باشد.

گوگل درباره این ویژگی می‌گوید:

برای مثال فرض کنید در حالی که حالت پرواز فعال است، کاربر مرورگر وب خود را باز می‌کند. در این حالت، تا پیش از اندروید Q، اپلیکیشن‌ها فقط می‌توانستند یک پیام کلی به کاربر نشان داده و از او بخواهند تا با رفتن به بخش Settings ارتباطات سیستم را فعال کند. اکنون با اندروید Q، خود مرورگر می‌تواند پنل شناوری را به نمایش درآورده و گزینه‌های ارتباطی مثل حالت پرواز، وای فای، و اینترنت موبایل را در اختیار کاربر قرار دهد. کاربران با کمک این پنل می‌توانند بدون ترک اپلیکیشن ارتباطات خود را فعال کنند.

گوگل هفته گذشته بتای چهارم اندروید Q را منتشر کرد، اما این آپدیت باعث شد تعدادی از تلفن‌های پیکسل درون یک چرخه بدون انتهای راه‌اندازی قرار بگیرند و از کار بیفتند. البته این مشکل با انجام فکتوری ریست برطرف می‌شود، ولی اگر نمی‌خواهید اطلاعات خود را از دست بدهید با رفتن به ریکاوری مود و راه‌اندازی دستگاه از آن منو می‌توانید مشکل دستگاه خود را برطرف کنید. 

گوگل با شناسایی سریع این مشکل، موقتا انتشار نسخه جدید بتای اندروید Q را برای تلفن‌های پیکسل متوقف کرده است. نسخه پایدار اندروید Q پاییز امسال منتشر می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)