خانهاخبار
دسترسی بیشتر اپل واچ در سیستم عامل macOS Catalina

دسترسی بیشتر اپل واچ در سیستم عامل macOS Catalina

امکان آنلاک کردن مک بوک توسط اپل واچ مدت هاست که در اختیار کاربران قرار گرفته، اما در Catalina شاهد افزایش این کارایی هستیم.
۱۳۹۸/۳/۲۰

اگر از علاقه‌مندان محصولات اپل باشید، مطمئنا می دانید که کاربران اپل واچ قادر هستند تا به کمک این محصول، مک بوک یا آی‌مک خود را آنلاک کنند. از طرف دیگر، قابلیت تأیید پرداخت‌های Apple Pay نیز وجود دارد. اما در نسخه جدید مک با نام Catalina، این امکانات افزایش پیدا کرده است.

در سیستم عامل کاتالینا که در کنفرانس WWDC 2019 شاهد معرفی آن بودیم، کاربران قادر هستند تا رمزهای عبور ذخیره شده در محیط سیستم عامل را با تأیید توسط اپل واچ خود مشاهده کرده و از طرف دیگر به کمک این ساعت هوشمند، می‌توانند تأییدیه نصب اپلیکیشن‌های مختلف را به سیستم عامل ارسال کنند.

در این قسمت از مطلب به شرح قسمت های مختلف آن می پردازیم:

مشاهده پسوردها

در حال حاضر برای مشاهده پسوردهای ذخیره شده، باید رمز عبور سیستم عامل را وارد کنید. در Catalina برای تسهیل در این امر، قابلیت تأیید توسط اپل واچ برای کاربر در نظر گرفته شده است. برای مشاهده پسوردها از این طریق، تنها کافی است دو بار روی دکمه کنار اپل واچ ضربه بزنید و به این ترتیب، هویت شما تأیید می شود.

تأیید نصب اپلیکیشن ها

حالا با macOS Catalina و به کمک اپل واچ، شما می توانید کارهای زیر را در محیط سیستم عامل به آسانی انجام دهید:

  • اجازه نصب اپلیکیشن ها
  • باز کردن قفل نوت های Lock شده
  • اجازه دسترسی به قسمت های مختلف تنظیمات سیستم عامل عامل
  • ویرایش فایل های root

مانند حالت قبل، هویت کاربر با فشردن دو بار پشت سر هم دکمه کناری اپل واچ تأیید می شود.

تأیید هویت سریع و آسان

تایپ کردن رمز عبور از پیشتر به عنوان یک روش مرسوم میان کاربران به شمار رفته است. اما اپل قصد دارد تا این عادت را میان کاربران از بین ببرد. در macOS Catalina با استفاده از اپل واچ می توانید به راحتی هویت خود را تأیید کرده و به سرعت وارد محیط سیستم عامل شوید.

اگر از جمله کاربران مک بوک یا آیمک هستید، آیا ویژگی اضافه شده به سیستم عامل مک شما را راضی می کند؟

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)