خانهاخبار
جلوگیری از هک دوربین مدار بسته

جلوگیری از هک دوربین مدار بسته

امروزه با توجه به چالش های امنیتی موجود در جوامع شهری و با پیشرفت تکنولوژی روش های بسیاری برای بالا بردن امنیت بوجود آمده است، اما هر چقدر این روش ها خلاقانه تر و تکنولوژیک تر شده اند در سمت مقابل روش هایی جدید تر برای دور زدن این سیستم های امنیتی توسط سارقان ایجاد و به کار گرفته شده است.
۱۳۹۸/۳/۱۸

امروزه با توجه به چالش های امنیتی موجود در جوامع شهری و با پیشرفت تکنولوژی روش های بسیاری برای بالا بردن امنیت بوجود آمده است، اما هر چقدر این روش ها خلاقانه تر و تکنولوژیک تر شده اند در سمت مقابل روش هایی جدید تر برای دور زدن این سیستم های امنیتی توسط سارقان ایجاد و به کار گرفته شده است.

یکی از بهترین روش های ایجاد امنیت در مکان مورد نظر شما به طور معمول  نصب دوربین مدار بسته میباشد که بسیار گزینه مناسب و به صرفه ایست،  دوربین مدار بسته یکی از بهترین روش های نظارتی موجود در بازار است و با توجه به تکنولوژی پیشرفته آن میتوان تا میزان زیادی به شرکت های  فروش دوربین مدار بسته اعتماد نمود اما در خرید دوربین مدار بسته نیز باید دقت بسیاری نمود تا امکان هک این سیستم مدار بسته به حداقل ممکن برسد.

image

اولین قدم برای جلوگیری از هک شدن دستگاه ضبط و سیستم نظارت تصویری، آگاهی از نحوه هک شدن دستگاه است. بسیار حیاتی است که کاربران و اپراتورهایی که مسؤلیت امنیت یک مجموعه را دارند، آگاهی کاملی از نحوه ورود هکرها به شبکه و نفوذ آن‌ها به سیستم داشته باشند.

عدم تغییر اطلاعات پیش‌فرض = هک شدن دستگاه DVR یا NVR

امروز متأسفانه واقعیت تلخ این است که به‌دلیل رعایت نشدن مسائل اولیه امنیتی، نفوذ به سیستم دوربین مداربسته بسیار آسان است. راه‌های متعددی برای نفوذ و سرقت اطلاعات سیستم نظارت تصویری وجود دارد.

در این رابطه امیر لخانی استراتژیست ارشد امنیت در شرکت Fortinet می‌گوید: هکرها در اکثر موارد پروتکل‌ها و پورت‌های پیشفرض (Default) دوربین های مدار بسته و دستگاه های DVR یا NVR را بررسی یا اسکن کرده و مورد حمله قرار می‌دهند. آن‌ها با استفاده از اطلاعات پیش فرض، اقدام به اتصال به بخش تنظیمات دستگاه می‌شوند.

اگر این روش موفقیت‌آمیز نباشد، هکرها اسکن‌های پیشرفته‌ای انجام داده تا حفره‌ای امنیتی یافته و با استفاده از شماره پورت یا یوزرنیم و پسورد به دستگاه دسترسی پیدا کنند.

در اکثر موارد مشکل اصلی به تولیدکنندگان برمی‌گردد. در مورد تولیدکنندگان کوچک، مخصوصا آن دسته از تولیدکنندگان که مستقیماً با مصرف‌کنندگان و کاربران نهایی سروکار دارند، مشکلات امنیتی موجود در محصولات‌شان بسیار ابتدایی هستند. بعضی از این موارد ابتدایی رعایت نشده عبارت اند از:

    عدم اجبار کاربر به تغییر کلمه عبور پیش‌فرض دستگاه

    عدم حفاظت مناسب از پروسه بوت

    عدم رمزنگاری اطلاعات ارسالی

"متأسفانه هکرها احتیاجی به یافتن حفره امنیتی و یا موارد آسیب‌پذیر در برنامه مورد استفاده ندارند. معایب موجود در طراحی و راه‌اندازی سیستم به هکرها اجازه می‌دهند به‌راحتی به دستگاه DVR یا NVR دسترسی پیدا کنند. در سال‌های اخیر حمله‌های زیادی که تنها به‌دلیل عدم اجبار کاربر به تغییر رمزعبور پیش‌فرض و یا عدم پیاده‌سازی ارتباطی امن شکل گرفته است، بوده‌ایم." - آلون لوین، معاونت بخش مدیریت محصول در شرکت VDOO Connected Trust

 

امیر لخانی می‌گوید: جدای از مشکل ناشی از عدم تغییر پسورد پیش‌فرض، ممکن است یوزرنیم و پسوردی پنهان توسط تولیدکننده برای تست و یا اشکال‌یابی در نظر گرفته شده باشد که هکرها با یافتن این اطلاعات امکان اتصال به سیستم را پیدا می‌کنند.

در نهایت بهترین نتیجه گیری از مطالب فوق این است که در هنگام خرید دوربین مدار بسته همیشه باید در انتخاب خود دقت کنید تا علاوه بر انتخاب یک برند مناسب، با شرکتی کار کنید که تمامی جنبه های امنیتی لازم را رعایت کرده و از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری نماید.

image

انتخاب بهترین شرکت دوربین مدار بسته

شرکت الکامپ به عنوان یک شرکت پیشتاز درعرصه دوربین مدار بسته و کلیه سیستم های امنیتی و حفاظتی با داشتن سابقه ای بالغ بر 15 سال در صنعت دوربین مداربسته با شعار "اول پشتیبانی، بعد فروش" خدمات ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه داده است. چرا که از دیدگاه استراتژیک این شرکت فروش تنها ابتدای راه بوده و این خدمات پس از فروش است که باعث پیوند هر چه بیشتر بین شرکت و مشتریان خواهد شد. یعنی نصب دوربین مدار بسته تنها ابتدای راه ما با مشتریانمان خواهد بود و در تمامی لحظات در کنار شما خواهیم بود.

بودجه لازم جهت خرید دوربین مدار بسته

با توجه به وجود نیاز های متفاوت در حوزه سیستم های امنیتی حفاظتی شرکت الکامپ برای بودجه های مختلف دارای پکیج های مناسبی میباشد و شما میتوانید با توجه به نیاز ها و حساسیت های خود یکی از این پکیج ها را تهیه نمایید:

پکیج طلایی:

این پکیج دوربین مدار بسته ها که با برند پلکوتک میباشند پکیج های فوق حرفه ای شرکت میباشند و با توجه به کیفیت خیلی بالا و ضمانت 5 ساله این محصولات قیمت مناسبی هم دارند، این پکیج ها از 2عدد دوربین مدار بسته تا 16 عدد متفاوت میباشد و شما بنا به نیاز خود میتوانید یکی از پکیج ها را تهیه نمایید.

پکیج نقره ای:

این پکیج کاملا اقتصادی میباشد و با توجه به اینکه 2 سال ضمانت مشمول آن میشود قیمت کاملا به صرفه ای هم دارد، برند این پکیج UNIMO میباشد و بر اساس تعداد دوربین موجود در پکیج قیمت های متفاوتی دارد و شما میتوانید بر اساس نیاز خود یکی از پکیج ها را تهیه نمایید.

image

جهت دریافت مشاوره از متخصصین شرکت الکامپ فقط کافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید،الکامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای 15 ساله و بیش از 3000 پروژه موفق.

شماره های تماس: ۸۸۵۵۲۰۹۹-۸۸۵۵۳۷۹۷

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۸/۳/۱۸
فکر نمیکنم شما برای شرکت الکامپ تبلیغ کرده باشید?

صادق

۱۳۹۸/۳/۱۸
سلام
مطلب جالب و کاربردی ای بود
تشکر از شما