خانهاخبار
رندر جدید گلکسی نوت 10 از تغییرات بزرگ طراحی این دستگاه خبر می‌دهد

رندر جدید گلکسی نوت 10 از تغییرات بزرگ طراحی این دستگاه خبر می‌دهد

به‌تازگی رندر جدیدی از گلکسی نوت 10 منتشر شده که در آن تغییرات بزرگ و قابل توجهی در بخش طراحی دستگاه دیده می‌شود.
۱۳۹۸/۳/۱۷

سامسونگ چند ماه پیش اصلی‌ترین پرچمدار خود را تحت عنوان گلکسی اس ۱۰ معرفی کرد، اما گلکسی نوت ۱۰ هنوز یکی از موردانتظارترین پرچمداران سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. حالا امروز تصویر جدیدی از شمایل نسخه استاندارد این تلفن هوشمند منتشر شده است.

دوربین سه‌گانه

سامسونگ در سری جدید گلکسی نوت بالاخره از چینش افقی دوربین اصلی صرف‌نظر کرده و جای آن را به دوربینی سه‌گانه با چینش عمودی داده است. با وجود آن که اکثر تلفن‌های میان‌رده گلکسی سنسورهای دروبین را درون کادری مستطیلی شکل قرار می‌دهند، اما در گلکسی نوت ۱۰ این کادر زاویه‌های گردتری دارد.

طبق شایعات، فناوری دوربین این سری از پرچمداران سامسونگ از سری گلکسی اس ۱۰ وام گرفته شده است. این یعنی گلکسی نوت ۱۰ یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت که با دیافراگم متغیر امکان تصویربرداری در نورهای مختلف را فراهم می‌کند.

image

سنسور ثانویه این دستگاه یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند زوم دو برابری تله‌فوتو را در اختیار کاربر قرار دهد. و سنسور سوم هم احتمالا یک سنسور ابر-فوق-عریض ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

در کنار این‌ها، یک فلش LED قرار می‌گیرد که می‌توانید آن را در رندرهای زیر در سمت راست دوربین ببینید. نکته جالب این است که احتمالا در این نسخه شاهد حضور سنسور تشخیص ضربان نخواهیم بود.

خداحافظی با جک هدفون و دکمه بیکسبی

اگر به بخش جلویی گلکسی نوت ۱۰ نگاه کنید، بلافاصله متوجه طراحی عجیب این دستگاه می‌شوید. خط تولید گلکسی نوت در طول سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر به شکل مستطیل درآمده در حالی که سری گلکسی اس همواره گوشه‌های گرد داشته است. اما امسال به نظر می‌رسد که این گوشه‌ها بیشتر از همیشه تیز شده و فریم بالا و پایین دستگاه هم کاملا مسطح شده است.

گلکسی نوت ۱۰ نمایشگری ۶.۳ اینچی از نوع AMOLED خمیده با حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای و حاشیه‌های بسیار ظریف خواهد داشت. سامسونگ در این پرچمدار نیز به جای ناچ از طراحی حفره‌ای استفاده می‌کند. اما برخلاف گلکسی اس ۱۰، سنسور دوربین سلفی به جای گوشه نمایشگر در مرکز آن قرار گرفته است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که اندازه این حفره کوچک‌تر شده است.

image

اگر به فریم آلومینیومی این دستگاه دقت کنید، در بخش پایین بلندگوی استریوی سامسونگ را می‌بینید که کنار پورت USB-C و قلم مشهور S Pen قرار گرفته است. اما همان طور که از شایعات قبلی برمی‌آمد، در این دستگاه اثری از جک هدفون دیده نمی‌شود.

در برخی از خبرهای قبلی اعلام شده بود که گلکسی نوت ۱۰ احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت، اما حالا بر اساس این رندرها می‌توانیم وجود دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را تایید کنیم. البته همچنان اثری از دکمه بیکسبی دیده نمی‌شود.

تاریخ عرضه و قیمت

انتظار می‌رود گلکسی نوت ۱۰ در اوایل ماه اوت، همراه با مدل گران‌تر و پیشرفته‌تر گلکسی نوت ۱۰ پرو، معرفی شود. طبق شایعات، آن دستگاه نمایشگری ۶.۷ اینچی و دوربین چهارگانه خواهد داشت.

پیش خرید این سری به محض معرفی آغاز و عرضه رسمی آن از دو هفته بعد شروع می‌شود. این دستگاه احتمالا در آمریکا با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و در سایر نقاط دنیا با پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ به دست کاربران خواهد رسید.

گفته می‌شود که سامسونگ در حال حاضر مشغول کار روی نسخه‌های 5G گلکسی نوت ۱۰ است، اما هنوز اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نیست و این دستگاه‌ها شاید دیرتر عرضه شوند. علاوه بر این، هنوز قیمت مشخصی برای پرچمداران سامسونگ اعلام نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)