خانهاخبار
بنچمارک پرچمدار گلکسی نوت 10 سامسونگ با 12 گیگابایت رم

بنچمارک پرچمدار گلکسی نوت 10 سامسونگ با 12 گیگابایت رم

نتایج بنچمارک دو گوشی مرموز سامسونگ منتشر شده است که به نظر می‌رسد که دو نسخه از پرچمدار نوت 10 تعلق داشته باشد. براساس اطلاعات Geekbench یک نسخه از نوت 10 احتمالا از 12 گیگابایت رم بهره می‌برد و دیگری حداقل 8 گیگابایت رم دارد.
۱۳۹۸/۳/۱۶

خانواده گلکسی نوت 10 سامسونگ ماه‌ها با معرفی رسمی و عرضه گسترده فاصله دارد اما به لطف گزارش‌های متعدد، تقریبا همه اطلاعات را درباره این دوگانه تازه می‌دانیم. البته همچنان کمی زود است که ادعا کنیم دانسته‌هایمان طراحی نهایی نوت 10 را شکل می‌دهد. چندی پیش شایعه شد که سامسونگ قصد دارد جک هدفون 3.5 میلی متری را از این خانواده حذف کند و با توجه به گزارش‌های متعددی که درباره این موضوع منتشر شده است، هنوز از صحتش 100 درصد مطمئن نیستیم.

اما هرچه زمان می‌گذرد، به نظرمان منطقی‌تر می‌رسد که چنین تغییراتی در نوت 10 و نوت 10 پرو اعمال شود. حداقل 4 مدل نوت 10 در دست توسعه قرار دارد. براساس ادعای برخی منابع آگاه، نوت 10 و نوت 10 پرو دو مدل تازه این خانواده هستند که هرکدام در دو نسخه با پشتیبانی از 4G و 5G عرضه می‌شوند. از طرفی دو نسخه از این میان حالا در Geekbench بنچمارک شده و قدرت خودش را به نمایش گذاشته است.

حداکثر 12 گیگابایت رم و امکان پشتیبانی از 5G

اگر اطلاعات SamMobile صحت داشته باشد، شناسه‌های SM-N971 و SM-N976 متعلق به نسخه‌های 5G از نسخه‌های استاندارد SM-N970 و SM-975 خواهد بود. در مقایسه باید بگوییم که نوت 9 سال گذشته با شناسه SM-N960 توسعه یافته بود و بدین ترتیب منطقی به نظر می‌رسد که شناسه‌ مدل‌های جانشینش چنین تنظیم شده باشند.

image

 

به نظر می‌رسد که SM-N976 سطح بالاترین مدل این دوگانه باشد و با توجه به بنچمارک Geekbench هم از 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین حدس می‌زنیم شناسه SM-N976V مربوط به اپراتور ورایزون باشد چراکه از پردازنده اسنپدراگون 855 هم قدرت می‌گیرد.

نسخه 5G از گلکسی اس 10 تنها 8 گیگابایت رم دارد و با 512 گیگابایت بیشینه حافظه داخلی در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای عرضه شده است. از طرفی اگر نسخه 5G از نوت 10 واقعا به 12 گیگابایت رم مجهز شود، حتی منطقی به نظر می‌رسد که میزان حافظه داخلی آن تا 1 ترابایت هم تنظیم شود. SamMobile در این باره گزارش کرده است که این نسخه بسیار سطح بالا شاید با پنل سرامیکی روانه بازار شود. شایان ذکر است که نسخه‌ای از گلکسی اس 10 پلاس که البته از 5G پشتیبانی نمی‌کند، با پنلی از جنس سرامیک در بازار به فروش می‌رسد. این گوشی 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی دارد و در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه شده است.

image

 

نسخه جهانی SM-N976B از گوشی نوت 10 سامسونگ با پشتیبانی از 5G از پردازنده اگزینوس 9825 و 8 گیگابایت رم قدرت می‌گیرد. این اطلاعات از فهرست بنچمارک استخراج شده است و به نظر می‌رسد که قرار است به بازارهایی نظیر استرالیا راه یابد.

عملکرد چند هسته‌ای و تک هسته‌ای

بنچمارک‌های تصنعی هرگز نماینده تمام عیاری برای توانمندی‌های عملکردی گوشی‌ها نبوده‌اند. امتیازهای Geekbench هم می‌تواند غلط انداز باشد؛ مخصوصا اگر درباره بنچمارک گوشی‌هایی باشد که هنوز معرفی و نهایی نشده‌اند. در هر صورت همچنان جالب است که می‌توانیم اولین نتایج بنچمارک منتسب به پروتوتایپ‌های نوت 10 را با بهترین پرچمداران موجود در بازار مقایسه کنیم.

 

SM-N976V از حافظه رم خود نهایت استفاده را می‌برد و با توجه به اسنپدراگون 855 می‌تواند SM-N976B را در عملکرد چند هسته‌ای شکست دهد. در همین حال، امتیاز 10840 برای نسخه 12 گیگابایتی از نوت 10 به قدری زیاد است که امتیازهای 10600 را برای گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس هم پشت سر می‌گذارد.

جالب است که SM-N976B به طرز عجیبی می‌تواند SM-N976V را در آزمون تک هسته‌ای شکست دهد. می‌توان با توجه به این نتایج فعلی ادعا کرد که نوت 10 و نوت 10 پرو از نظر تئوری بسیار سطح بالا هستند و در عملکرد می‌توانند آیفون 10 اس و 10 اس مکس اپل را هم شکست دهند. اما حقیقت امر این است که باید منتظر بمانیم و ببینیم این پرچمداران پس از معرفی و عرضه نهایی چگونه در بنچمارک‌ها عمل می‌کنند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)