خانهاخبار
معرفی 14 کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتورهای کوچک!

معرفی 14 کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتورهای کوچک!

کراس‌اوورها و خودروهای شاسی بلند به علت بدنه بزرگ خود، معمولا دارای موتورهای حجیمی هستند. در این میان برخی از آن‌ها به موتورهای کوچکی مجهز شده‌اند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۳/۱۵

افزایش قیمت سوخت، علاقه به خرید خودروهای شاسی بلند و همچنین آلودگی‌های محیط زیستی باعث شد شرکت‌ها مشغول به تولید کراس‌اوورهای کوچک با قیمت اقتصادی شوند. در این میان علاوه بر ابعاد، موتور مورد استفاده در آن‌ها نیز کوچک شد و همچنین برای آن‌ها فناوری‌های مختلفی مانند سیستم هیبریدی و توربوشارژر نیز در نظر گرفته شد تا قدرت تولیدی افزایش و مصرف سوخت کاهش پیدا کند.

با حذف موتورهای 8 سیلندر و یا حتی 6 سیلندر از خودروها، شرکت‌ها تصمیم گرفتند آن‌ها را مجهز به موتورهای 4 سیلندر همراه با توربوشارژر، سوپرشارژر و یا موتور برقی روانه بازار کنند. این موتورها علاوه بر تولید قدرت مناسب، مصرف سوخت بهینه‌ای نیز دارند. موتور برقی کمکی، باعث افزایش مناسب قدرت و گشتاور این خودروها می‌شود.

image

در حالی که استفاده از موتورهای کوچک در کراس‌اوورهای کامپکت تبدیل به یک استاندارد شده است، تعدادی از خودروهای شاسی بلند بزرگ مطرح در بازار نیز با موتورهای کوچکی به فروش می‌رسند. این خودروها به موتور 4 و یا 6 سیلندر مجهز شده‌اند و دیگری خبری از استفاده از موتورهای 8 سیلندر در آن‌ها نیست. این موضوع می‌تواند به معنای پایان عمر موتورهای 8 سیلندر باشد. در ادامه برای آشنایی با 14 کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور کوچک، با ما همراه باشید.

ولوو XC90

image

ولوو XC90 به صورت سفارشی با موتور 6 و یا 8 سیلندر در اختیار خریداران قرار نمی‌گیرد. راننده تنها می‌تواند این خودرو را با موتور 4 سیلندر سفارش دهد که البته در مدل‌های مختلف به فروش می‌رسد. تمام تریم‌های این خودرو به یک موتور 4 سیلندر توربوشارژر 2.0 لیتری مجهز شده‌اند که قادر به تولید 250 اسب بخار قدرت است. مدل پایه این خودروی سوئدی تنها دارای این موتور 2.0 لیتری است. مدل بالاتر از یک موتور 4 سیلندر به همراه دو موتور برقی و باتری بهره می‌برد. در مدل T6 شاهد حضور یک سوپرشارژر و توربوشارژر هستیم. قدرت تولیدی موتور در این تریم برابر با 316 اسب بخار است که البته این قدرت در مدل پلاگین هیبریدی ولوو XC90 به عدد قابل توجه 400 اسب بخار می‌رسد.

آئودی Q7

image

این خودروی آلمانی به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته خودکار وارد بازار شده است. خریداران در این خودرو تنها به موتورهای 4 و 6 سیلندر دسترسی دارد. موتور 4 سیلندر آئودی Q7 همراه با توربوشارژر قادر به تولید 248 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. یکی از نکات جالب در رابطه با این خودروی آئودی، مصرف سوخت یکسان نمونه مجهز به موتور 4 سیلندر و 6 سیلندر آن بر اساس اعلام EPA است.

جیپ رانگلر

image

نسل جدید جیپ رانگلر با موتور 6 سیلندر به بازار عرضه می‌شود؛ با این حال بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از عملکرد موتور 4 سیلندر این خودروی جذاب هستند. این خودرو به یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است. این موتورها علاوه بر تولید قدرت مناسب، مصرف سوخت کمی را نیز برای خودروی تولیدی جیپ به همراه دارند. بر اساس اعلام EPA، مصرف سوخت جیپ رانگلر با موتور 4 سیلندر و موتور برقی در حالت ترکیبی برابر با 9.8 لیتر است.

رنجرور اسپرت P400E

image

رنجرور همیشه به استفاده از موتورهای 8 سیلندر قدرتمند در خودروهای تولیدی خود مشهور بوده است؛ با این حال مدل‌های پلاگین هیبریدی جدید آن به این موتورها مجهز نشده‌اند و از گشتاور تولیدی موتورهای برقی برای افزایش عملکرد خود استفاده می‌کنند. یکی از این محصولات، رنجرور اسپرت P400E بوده که از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور بنزینی بهره می‌برد. موتور بنزینی 2.0 لیتری این خودرو قادر به تولید 296 اسب بخار قدرت است و موتور برقی آن نیز می‌تواند 114 اسب بخار قدرت تولید کند.

راننده رنجرور اسپرت P400E به 398 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور دسترسی پیدا می‌کند که می‌تواند برای وی رضایت‌بخش باشد. مدل پلاگین هیبریدی رنجرور اسپرت در مقایسه با نمونه‌های دیزلی و همچنین مدل مجهز به موتور 6 سیلندر، قدرت بیشتری در اختیار راننده قرار می‌دهد.

فولکس واگن اطلس

image

فولکس واگن فعالیت خود در بخش خودروهای شاسی بلند را افزایش داده است؛ با این حال سعی کرده یک روند ساده را پیش بگیرد. در همین راستا، فولکس واگن اطلس تنها با دو موتور روانه بازار شده است. خریداران می‌توانند این خودروی شاسی بلند فول سایز را با موتور 4 سیلندر و یا 6 سیلندر سفارش دهند که به ترتیب قدرتی برابر با 235 و 276 اسب بخار تولید می‌کنند. هر دو نمونه این خودروی آلمانی با گیربکس خودکار 8 سرعته به فروش می‌رسند؛ با این حال برای دسترسی به سیستم چهار چرخ محرک باید مدل مجهز به موتور 6 سیلندر آن را سفارش دهید.

مرسدس بنز GLE 350

image

نسل چهارم مرسدس بنز GLE در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود. مرسدس بنز GLE 350 قدرت خود را توسط یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری تامین می‌کند. این موتور همراه با توربوشارژر قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. مدل گران‌تر این خودروی آلمانی، GLE 450 به موتور 6 سیلندر خطی با امکان تولید 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این خودرو از ژانراتور/استارتر 48 ولتی بهره می‌برد که 21 اسب بخار به قدرت تولیدی موتور اضافه می‌کند.

جمس آکادیا

image

نسل جدید جمس آکادیا در گذشته نه چندان دور به صورت رسمی معرفی شد. این خودروی آمریکایی با موتورهای متنوعی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل 2020 این کراس‌اوور با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ، 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی و 6 سیلندر 3.6 لیتری به فروش می‌رسد. نمونه پایه جمس آکادیا مدل 2020 با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری از راه می‌رسد که قادر به تولید 193 اسب بخار قدرت است. موتور توربوشارژر این خودرو قدرتی برابر با 230 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتن متر تولید می‌کند.

تویوتا لندکروز پرادو

image

این خودروی ژاپنی در کشور ایالات متحده آمریکا با نام لکسوس GX 460 به فروش می‌رسد. این خودرو در بازار آمریکا با موتور 4 سیلندر دیزلی عرضه نمی‌شود؛ با این حال خریداران در سایر کشورها به آن دسترسی دارند. تویوتا پرادو با توجه به بازار هدف، با موتورهای مختلف و همچنین گیربکس‌های متنوعی به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با 175 اسب بخار تولید می‌کند؛ با این حال میزان گشتاور تولیدی آن به 450 نیوتن متر می‌رسد.

مزدا CX-9

image

در خودروهای شاسی بلند با سه ردیف صندلی، موتورهای 6 سیلندر حکمرانی می‌کردند تا اینکه شرکت‌ها تصمیم به استفاده از موتور 4 سیلندر در محصولات تولیدی خود گرفتند. یکی از این خودروها، مزدا CX-9 است. این خودروی شاسی بلند بزرگ ژاپنی تنها با یک موتور و آن هم موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با 250 اسب بخار و گشتاوری برابر با 420 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد که مزدا آن را کافی می‌داند.

فورد اکسپلورر

image

فورد زودتر از رقیبان خود تصمیم به استفاده از موتورهای کوچک همراه با توربوشارژر در خودروهای خود گرفت که در این میان می‌توان به موتور 6 سیلندر Ecoboost اشاره کرد. این موتور 6 سیلندر همراه با توربوشارژر دوقلو در تریم اسپرت و پلاتینیوم فورد اکسپلورر مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که خواهان پرداخت هزینه کمتری باشید، می‌توانید تریم‌های ارزان‌تر این خودرو با موتور 4 سیلندر را سفارش دهد. این موتور همراه با توربوشارژر قادر به تولید 280 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور است که مناسب به نظر می‌رسد.

میتسوبیشی اوتلندر

image

اوتلندر را باید در حال حاضر یکی از خودروهای جذاب میتسوبیشی دانست. این خودرو در نمونه‌های مختلف به فروش می‌رسد که برای مثال می‌توان به مدل پلاگین هیبریدی آن اشاره کرد. این خودروی ژاپنی در مدل مجهز به موتور 6 سیلندر با سیستم چهار چرخ محرک Super All-Wheel Control میتسوبیشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. یکی از تریم‌های این کراس‌اوور با موتور 4 سیلندر و گیربکس خودکار CVT به فروش می‌رسد.

سوبارو Ascent

image

سوبارو اسنت در تریم‌های مختلف با ویژگی‌های متنوعی به فروش می‌رسد؛ با این حال تمام آن‌ها دارای موتور 4 سیلندر تخت به همراه گیربکس خودکار CVT هستند. در حالی که این خودرو از سیستم‌های مناسبی مانند سیستم چهار چرخ محرک سوبارو بهره می‌برد، موتور آن می‌تواند برای خریدار آزاردهنده باشد، مخصوصا زمانی که بخواهد به پدال گاز فشار زیادی وارد کند!

تویوتا هایلندر

image

در حالی که تویوتا هایلندر بیش از یک خودرو با 3 ردیف صندلی است، مدل پایه آن با یک موتور 4 سیلندر 2.7 لیتری به فروش می‌رسد که ناامیدکننده است. در صورتی که خواهان هایلندر واقعی هستید اما مصرف سوخت آن برای شما اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم تا اواخر سال جاری میلادی برای عرضه نمونه هیبریدی این خودرو با موتور 4 سیلندر صبر کنید.

فولکس واگن تیگوان

image

در حالی که فولکس واگن تیگوان در مقایسه با فولکس واگن اطلس ابعاد کوچک‌تری دارد، در مقایسه با نسل گذشته خود بزرگتر شده است. مانند نماینده مزداCX-9، این خودروی آلمانی نیز تنها با یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با 184 اسب بخار و گشتاوری برابر با 300 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حالی که قدرت تولیدی این موتور در مقایسه با موتور مورد استفاده در مزدا CX-9 کمتر است، باید به تفاوت ابعاد این دو کراس‌اوور نیز توجه کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)