خانهاخبار
استفاده از Sign in with Apple در صورت ارائه امکان ورود با سایر پلتفرم‌ها الزامی است

استفاده از Sign in with Apple در صورت ارائه امکان ورود با سایر پلتفرم‌ها الزامی است

اپل در پستی در وبلاگ خود اعلام کرده که اگر اپلیکیشن‌ها می‌خواهند امکان ورود با سایر پلتفرم‌ها مثل گوگل و فیسبوک را فراهم کنند، باید قابلیت Sign in with Apple را هم در اختیار کاربران قرار دهند.
۱۳۹۸/۳/۱۵

یکی از ویژگی‌های iOS 13 که در کنفرانس شب گذشته اپل به آن اشاره شد، قابلیت Sign in with Apple بود. این شرکت در مطلبی در وبلاگ توسعه‌دهندگان خود اشاره کرده است که اگر اپلیکیشن‌ها قصد ارائه امکان ورود با سایر سرویس‌ها (مثل گوگل و فیسبوک) را داشته باشند، لازم است که گزینه Sign in with Apple را هم به اپ خود اضافه کنند.

این ویژگی هنوز در بتای نخست iOS 13 فعال نشده، اما اپل می‌گوید آن را تابستان امسال برای آزمایش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. این کمپانی در پست خود نوشته است:

Sign In with Apple تابستان امسال برای آزمایش بتا در دسترس قرار می‌گیرد. پس از عرضه عمومی این ویژگی در ادامه سال، ارائه این قابلیت در اپلیکیشن‌هایی که از روش‌های ورود شخص ثالث پشتیبانی می‌کنند الزامی خواهد بود.

این یعنی هر اپلیکیشنی که قصد استفاده از سیستم ورود با فیسبوک یا گوگل را دارد، باید امکان ورود با اپل را هم به سرویس خود اضافه کند. با این حساب، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی صدای اعتراض خیلی‌ها بلند شود و بسیاری از شرکت‌ها تمایلی به استفاده از این روش نداشته باشند.

اپل می‌گوید این ویژگی روشی ایمن و مبتنی بر حریم خصوصی برای ورود به سرویس‌های مختلف است. کاربران با کمک این قابلیت می‌توانند مشخص کنند که می‌خواهند اطلاعات خصوصی‌شان با آن سرویس به اشتراک گذاشته شود یا نه. اگر نخواهند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند، اپل یک ایمیل تصادفی می‌سازد و از آن برای ثبت نام استفاده می‌کند. این ایمیل به ایمیل اصلی کاربران وصل می‌شود تا پیام‌ها برای کاربر فوروارد شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)