خانهاخبار
پشتیبانی iPadOS از ماوس USB و بلوتوثی

پشتیبانی iPadOS از ماوس USB و بلوتوثی

سیستم عامل iPadOS روز گذشته مخصوص آیپدهای اپل معرفی شد. این سیستم عامل اختصاصی از اتصال ماوس بلوتوثی یا USB به آیپدها پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۸/۳/۱۵

اپل تغییرات چشمگیری در سیستم عامل تازه iPadOS خود به وجود آورده و آن را به پشتیبانی از ماوس به دو شکل USB و بلوتوثی مجهز کرده است. این سیستم عامل تازه شب گذشته در خلال برگزاری کنفرانس WWDC 2019 و مخصوص آیپدهای اپل معرفی شد. یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن در iPadOS متوجه پشتیبانی این نرم افزار از ماوس شده است و می‌گوید آیپدهای مجهز به iPadOS دیگر قادر هستند با ماوس‌های USB و محصولاتی مانند Apple Magic Trackpad و ماوس‌های بی سیم بلوتوثی هم کار کنند.

پشتیبانی از ماوس در iPadOS قابلیت بسیاری چشمگیری است؛ هرچند این امکان در حال حاضر در حد منوی Accessibility ظاهر شده است. اپل این قابلیت پشتیبانی را به عنوان ویژگی Assistive Touch اضافه کرده است. بسیاری از کاربران آیپدها مدتها از اپل درخواست کردند که چنین قابلیتی را به این دستگاه‌های هوشمند اضافه کند. قابلیت Assistive Touch تازه می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که اپل قصد دارد در آینده بیشتر و در میان دستگاه‌های متعدد دیگری هم این قابلیت را توسعه دهد.

image

 

iPadOS روز گذشته با صفحه خانه پر از ویجت‌های مختلف، بهبودهایی در زمینه مالتی تسکینگ و بسیاری موارد دیگر معرفی شد. اپل iPadOS را از iOS جدا کرده است تا ظاهرا بتواند قابلیت‌های بیشتری را تنها مخصوص آیپدهای خود به کاربرانش ارائه دهد. مهنظور از این قابلیت‌ها دقیقا ویژگی‌هایی است که بیشتر مناسب قالب تبلت‌ها و نه گوشی‌های هوشمند هستند. پیش از این سیستم عامل iOS که مخصوصا برای آیفون‌ها طراحی شده بود، برای آیپدها هم عرضه می‌شد. حالا آیپدها به سیستم عامل اختصاصی خودشان مجهز می‌شوند و دیگر به iOS متکی نخواهند بود.

حالا دیگر توسعه دهندگان می‌توانند به بتای iPadOS دسترسی پیدا کنند و احتمالا شاهد انتشار اطلاعات بیشتری درباره قابلیت‌های ویژه این سیستم عامل تازه خواهیم بود. بدون شک ویژگی‌های متعدد دیگری در iOS 13 و iPadOS وجود دارد که اپل در کنفرانس خود به آن‌ها اشاره نکرده است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)