خانهاخبار
Mac Pro جدید با قیمت 5,999 دلار معرفی شد

Mac Pro جدید با قیمت 5,999 دلار معرفی شد

سیستم پردازشی قدرتمند Mac Pro امشب در WWDC 2019 با نسخه جدیدی به‌روزرسانی شد. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از سخت‌افزار غول‌آسایی را دارد که نظیر آن به ندرت در بازار دیده شده است.
۱۳۹۸/۳/۱۳

اپل با اعتراف به ناکارآمدی Mac Pro 2013، وعده داده بود که پس از انجام تحقیقات لازم با آپدیت قوی‌ترین سخت‌افزار پردازشی خود باز خواهد گشت. حالا امشب در WWDC 2019 از نسخه جدید و بازطراحی‌شده Mac Pro رسما رونمایی شد.

اگرچه این دستگاه طراحی جدیدی دارد اما می‌توانید رگه‌های بازگشت به سبک طراحی کلاسیک اپل را در آن ببینید. بخش داخلی این دستگاه برای پشتیبانی از قابلیت ماژولار بودن طراحی شده و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نسخه‌های قبلی این محصول را برطرف کرده است.

image

پردازنده Xeon اینتل که در Mac Pro 2019 قرار گرفته می‌تواند از ۲۸ هسته پشتیبانی و با توان 300W کار کند. اپل می‌گوید حافظه این سیستم قادر است تا ۱.۵ ترابایت را پشتیبانی کند. در این دستگاه دو پورت USB-C و دو پورت USB-A وجود دارد که تعداد پورت‌های USB-C آن از تمام سیستم‌های موجود در بازار بیشتر است.

حداکثر توان منبع تغذیه Mac Pro حدود ۱.۴ کیلووات است و سه فن بزرگ روی آن قرار گرفته که وظیفه تهویه هوای این غول بزرگ پردازشی را برعهده دارد. البته کوپرتینویی‌ها می‌گویند این دستگاه دارای سیستمی است که باعث می‌شود صدای زیادی به وجود نیاید، بنابراین جای نگرانی نیست.

image

Mac Pro 2019 پاییز امسال با قیمت پایه ۵۹۹۹ دلار به بازار می‌آید. البته این قیمت برای مدلی است که ۳۲ گیگ رم، ۲۵۶ گیگ حافظه SSD، پردازنده هشت هسته‌ای Xeon اینتل و گرافیک Radeon Pro 580X داشته باشد.

شایان ذکر است که کاربران در همین فرصت کوتاه شوخی‌های زیادی با طراحی این دستگاه انجام داده‌اند که در تصویر زیر نمونه‌ای از مقایسه Mac Pro با رنده را می‌بینید!

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amir

۱۳۹۸/۳/۱۳
عكس رنده نيست؟