خانهاخبار
اپل سیستم عامل جدید iPadOS را برای آیپدها معرفی کرد

اپل سیستم عامل جدید iPadOS را برای آیپدها معرفی کرد

اپل امشب رسما از یک سیستم عامل جدید به نام iPadOS رونمایی کرد که به صورت اختصاصی برای آیپدهای این شرکت طراحی شده و قرار است کارآمدی آن‌ها را تا حد زیادی افزایش دهد.
۱۳۹۸/۳/۱۳

اپل از مدت‌ها قبل برنامه داشت تا آیپد را جایگزین کامپیوترهای شخصی کند، به همین خاطر حالا با معرفی iPadOS گام مهمی در این زمینه برداشته است. شاید در نگاه اول تصور کنید که این سیستم عامل اختصاصی همان iOS است که کمی تغییر کرده تا با آیپد سازگاری بیشتری داشته باشد، اما iPadOS ظاهرا چیزی فراتر از این‌هاست. این سیستم عامل ویژگی‌های مهمی را با خود به ارمغان می‌آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به چندوظیفگی اشاره کنیم.

البته چندوظیفگی ایده جدیدی نیست، اما اگر اپل می‌خواهد آیپد را جایگزین سیستم‌های رومیزی و لپتاپ‌ها بکند، باید این ویژگی را در تاروپود سیستم عامل تبلتش قرار دهد. این شرکت از چند سال پیش مدام بخش چندوظیفگی آیپد را تغییر داده بود حالا به چیزی رسیده که اسم آن را Split View گذاشته است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد صفحه را عملا بین دو اپلیکیشن نصف کنید. بنابراین می‌توانید در نیمی از صفحه ایمیل بنویسید و در نیمه دیگر آن مرور وب داشته باشید.

image

در صفحه خانگی iPadOS داکی شبیه داک مک دیده می‌شود که حالا نظم و ترتیب بهتری در آن دیده می‌شود تا بتوانید آیکن‌های بیشتری را در آن جا دهید. علاوه بر این، امکان پین کردن ویجت‌ها به صفحه خانگی سیستم اضافه شده تا برای مشاهده آن‌ها نیازی به مراجعه به صفحه نوتیفیکیشن سنتر نداشته باشید. همچنین با کمک جسچرهای چندوظیفگی می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های خود را کنار یکدیگر داشته باشید و به راحتی میان آن‌ها جابجا شوید.

image

در کنار این‌ها، اپلیکیشن Files هم به صورت اختصاصی برای آیپد بازطراحی شده تا بتواند فایل‌ها را به شکل ستونی، مثل منوی Finder در مک، به نمایش درآورد و امکان پیش‌نمایش فایل‌ها و ویرایش‌های سریع را در اختیار شما قرار دهد. همچنین با کمک iPadOS حالا کاربران می‌توانند فلش USB خود را مستقیما به دستگاه وصل کرده و فایل جابجا کنند. این قاعده در مورد سیستم خواندن از روی کارت‌های SD هم صدق می‌کند.

احتمالا به‌زودی اخبار بیشتری درباره iPadOS خواهیم شنید و از ریز جزئیات و قابلیت‌های این سیستم عامل مطلع خواهیم شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با جی‌اس‌ام همراه بمانید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)