خانهاخبار
watchOS 6 با اپ استور اختصاصی خود معرفی شد

watchOS 6 با اپ استور اختصاصی خود معرفی شد

اپل رسما از نسخه جدید سیستم عامل ساعت هوشمندش یعنی watchOS 6 رونمایی کرد. این نسخه یک اپ استور اختصاصی دارد که با کمک آن می‌توانید اپ‌های موردنیاز خود را دانلود و نصب کنید.
۱۳۹۸/۳/۱۳

جدیدترین نسخه از سیستم عامل ساعت‌های هوشمند اپل یعنی watchOS 6 رسما معرفی شد. این سیستم تغییر شگرفی نسبت به نسخه‌های قبلی نداشته، اما بهینه‌سازی‌های کوچک و بزرگی در آن صورت گرفته است.

اولین تغییر بزرگ نسخه جدید watchOS مجموعه جدید رابط‌های ساعت موسوم به واچ‌فیس‌هاست که از نسخه نخست این سیستم عامل بخش بزرگی از تجربه کاربری watchOS را تشکیل داده است. بعضی از این رابط‌های جدید با تمرکز بر جنبه ظاهری و برخی برای ارائه اطلاعات مفیدتر ساخته شده‌اند.

image

علاوه بر این، چند اپلیکیشن جدید از جمله ماشین حساب، ابزار پخش کتاب‌های صوتی و ضبط صدا هم به watchOS اضافه شده است. اپ‌ها حالا می‌توانند به صورت مستقل بر روی خود ساعت هوشمند اجرا شوند، بدون این که نیازی به نصب و جفت شدن آن‌ها با اپ‌های روی آیفون باشد. API-های جدید اپل به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهند اصوات را به صورت مستقیم بر روی خود ساعت استریم کنند و برای مدت زمان‌های طولانی‌تری قابلیت خواندن اطلاعات را داشته باشند.

با همه این‌ها شاید مهم‌ترین اتفاقی که امسال برای watchOS رخ داده، اضافه شدن یک اپ استور اختصاصی به این سیستم عامل باشد. اپ استور watchOS به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های مورد علاقه خود را از طریق خود ساعت دانلود و نصب کنید. اپل می‌گوید که اکنون امکان به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها بر روی خود ساعت هم وجود دارد.

image

تغییر بعدی مربوط به قابلیت‌های سلامتی است که اپل از همان ابتدا تاکید زیادی بر روی آن‌ها داشته است. watchOS 6 اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت‌های کاربر ارائه می‌کند و روش‌های بیشتری برای بررسی وضعیت سلامتی گوش در محیط‌های پرسروصدا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. مضاف بر این، ویژگی جدیدی به watchOS 6 اضافه شده تا زنان بتوانند عادت‌های ماهانه خود را از روی ساعت هوشمندشان پیگیری و مدیریت کنند. این قابلیت بر روی آیفون هم عرضه می‌شود تا بدون نیاز به اپل واچ بتوانید از آن استفاده کنید.

watchOS 6 از این هفته در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و در پاییز امسال عرضه عمومی می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)