خانهاخبار
سامسونگ از لپتاپ‌های 13 و 15 اینچی جدید خود رونمایی کرد

سامسونگ از لپتاپ‌های 13 و 15 اینچی جدید خود رونمایی کرد

سامسونگ امروز از دو لپتاپ جدید به نام Notebook 7 رونمایی کرد که شباهت بسیار زیادی به مکبوک پروهای اپل دارند. یکی از این لپتاپ‌ها 13 و دیگری 15 اینچ است.
۱۳۹۸/۳/۱۴

سامسونگ چند ساعت مانده به شروع WWDC 2019 از دو لپتاپ جدید رونمایی کرد. نام این دو لپتاپ Notebook 7 است، اما کسی نمی‌تواند منکر شباهت بی‌بدیل آن‌ها به نسل فعلی لپتاپ‌های مکبوک اپل باشد.

لپتاپ‌های جدید سامسونگ ۱۳ و ۱۵ اینچ هستند و طراحی آن‌ها کاملا شبیه مکبوک پرو است. لبه‌های این دو لپتاپ برش الماسی دارند، ترک‌پد آن‌ها بسیار بزرگ است و اطراف نمایشگر دستگاه‌ها هم حاشیه چندانی دیده نمی‌شود. سامسونگ حتی در جزئیات کوچک‌تر دستگاهش مثل فونت حروف روی کیبورد یا والپیپر پیش‌فرض آن هم از اپل الهام گرفته و مثل مکبوک در بخش جلویی بدنه دندانه‌ای ایجاد کرده تا راحت‌تر بتوانید نمایشگر را باز کنید.

image

از میان این دو دستگاه، مدل ۱۳ اینچی با شکل چینش دکمه‌های کیبورد خود و ترک‌پدی که وسط بدنه قرار گرفته، بیشترین شباهت را به مکبوک پرو دارد. مدل ۱۵ اینچی این دستگاه با اضافه کردن بخش دکمه‌های عددی به کیبورد که باعث شده ترک‌پد هم به سمت چپ بدنه منتقل شود، این شباهت را کمتر کرده است.

نوت‌بوک ۷ سامسونگ، برخلاف مکبوک پروی اپل، پورت‌های زیادی شامل دو پورت USB 3، یک پورت USB-C، پورت HDMI و شکاف microSD دارد. بنابراین اگر می‌خواهید این دستگاه را به نمایشگرهای اکسترنال یا سایر دستگاه‌های جانبی وصل کنید، نیازی به دانگل‌های اضافه ندارید. البته متاسفانه خبری از پورت اترنت در لپتاپ جدید سامسونگ نیست.

image

قیمت این لپتاپ‌های جدید که از تاریخ ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) به بازار آمریکا می‌روند از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود. هر دو دستگاه از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل، ۸ گیگ رم، نمایشگرهای 1080p و حسگر اثر انگشت (حسگر زیر دکمه‌ای که به رنگ آبی در تصاویر مشاهده می‌کنید قرار گرفته) استفاده می‌کنند. مدل ۱۵ اینچی این لپتاپ از گرافیک GeForce MX250 انویدیا بهره می‌برد و اگر خواستید می‌توانید روی آن یک حافظه اضافی SSD نصب کنید.

در کنار این‌ها یک لپتاپ ۱۵ اینچی دیگر به نام Notebook 7 Force نیز معرفی شده که ظاهری شبیه Notebook 7 (و در نتیجه مکبوک پرو) دارد، اما با توجه به رنگ مشکی این دستگاه، شاید بهتر باشد که آن را با Razer Blade مقایسه کنیم.

قیمت Notebook 7 Force از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود و دارای گرافیک GeForce GTX 1650 انویدیا، ۱۶ گیگ رم، پورت اترنت و دو شکاف برای ارتقای حافظه است.

Notebook 7 Force به راحتی قادر است کارهایی مثل ویرایش ویدیو و گیمینگ را انجام دهد. البته این لپتاپ هنوز در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته تا آن را بررسی کنند، اما قیمت ۱۴۹۹ دلاری آن باعث می‌شود تا حد زیادی مطمئن باشیم که این دستگاه می‌تواند رقبای زیر ۱۰۰۰ دلاری خود را کنار بزند. با همه این‌ها، Notebook 7 Force متاسفانه باتری بزرگ و قدرتمندی ندارد و صرفا از یک باتری ۴۳ وات ساعتی استفاده می‌کند. این در حالی است که برای مثال، مکبوک پروی ۱۶ اینچی اپل یک باتری ۸۳.۶ وات ساعتی دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)