خانهاخبار
اپل و سامسونگ، برندگان اصلی تحریم هوآوی!

اپل و سامسونگ، برندگان اصلی تحریم هوآوی!

تحریم های جدید که بر علیه کمپانی هوآوی اعمال شده، به نظر می رسد که رفته رفته تأثیر خود را گذاشته و موجب ضرردهی این برند چینی می شود.
۱۳۹۸/۳/۱۲

همان طور که می دانید، هوآوی در حال حاضر بعد از سامسونگ، نام خود را به عنوان دومین تولید کننده تلفن هوشمند در جهان ثبت کرده و رقیب دیرینه خود، یعنی اپل را پشت سر گذاشته است، اما با تحریم هایی که اخیرا دولت آمریکا و شرکت های وابسته بر علیه این برند چینی صادر کرده، به نظر می رسد که فرصت خوبی برای رقبای اصلی، یعنی اپل و سامسونگ پیش آمده تا خود را بیش از پیش تقویت نمایند.

فروش محصولات هوآوی احتمالا تا 180 میلیون دستگاه افول خواهد کرد!

پیش از اعمال تحریم ها توسط گوگل و کمپانی های دیگر بر علیه هوآوی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در پیش بینی های خود، رقم 270 میلیون را برای فروش محصولات این برند چینی در نظر گرفته بودند، اما حالا با اتفاقاتی که اخیرا رخ داده، مطمئنا این عدد تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند.

اگر هوآوی موفق شود تا رقیب سیستم عامل اندروید را تا ماه جولای به صورت رسمی رونمایی کند، می تواند فروشی بین 240 تا 250 میلیون دستگاه را تجربه کند، اما از آنجا که مسئولان این برند چینی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که سیستم عامل اختصاصی هوآوی تا اوایل سال 2020 آماده عرضه به بازار نیست، لذا باید منتظر ماند و دید که تحریم های اتخاذ شده تا چه اندازه روی فروش محصولات هوآوی تأثیر می گذارد.

image

هر ماهی که می گذرد و محصول جدیدی از هوآوی عرضه نمی شود، کاهش 8 تا 10 میلیونی را در محصولات این شرکت شاهد هستیم. اگر مهندرسان و طراحان هوآوی دست نجنبانده و سیستم عامل اختصاصی را تا پایان سال 2019 عرضه نکنند، فروش محصولات این کمپانی تا 180 میلیون دستگاه کاهش پیدا می کند که همین موضوع، نام هوآوی را مجددا به جایگاه سوم پر فروش ترین تولید کنندگان انتقال می دهد.

علاوه بر پایین آمدن میزان فروش، میزان اعتماد به این برند نیز تا حد زیادی خدشه دار شده است و اگر تحریم ها برداشته شود، بعید است که کاربران مجددا به سمت محصولات این شرکت بازگردند. سایر شرکای هوآوی در کشورهای مختلف که از تجهیزات این شرکت استفاده می کرده اند نیز نگران آینده شغلی خود بوده و بعید است که همکاری خود را با این برند چینی ادامه دهند.

image

اپل و سامسونگ، برندگان اصلی سقوط هوآوی!

تحریم هایی که علیه هوآوی اعمال شده، نقطه مثبتی در کارنامه شرکت های دیگر به حساب نمی آید. چرا که هیچ فشاری روی آنها نخواهد بود و پایین آمدن فشار، به معنای کاهش خلاقیت است. شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ مطمئنا در این شرایط، جشن هایی را بین اعضای خود برپا کرده اند!

اگر هوآوی بازار اروپا و هند را بر اساس پیش بینی ها از دست بدهد، گمان برده می شود که سامسونگ بتواند رکورد فروش 300 تا 320 میلیونی را برای محصولات خود در سال جاری (2019) رقم بزند. پیش تر در رسانه های خبری، این رقم حدودا 290 میلیون دستگاه اعلام شده بود.

با به روز شدن سری Galaxy A، درصد بالایی از فروش محصولات سامسونگ به محصولات میان رده (سری A) و گوشی های مقرون به صرفه (سری M) اختصاص یافته است. محصولات جدید سامسونگ (Note 10 و نوت 10 پرو) نیز مطمئنا از سقوط هوآوی نفع زیادی خواهند برد و از طرف دیگر، میزان استقبال از پرچمدار جدید هوآوی، یعنی Mate 30 تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند.

مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس دنیای تکنولوژی همچنین معتقد است که فروش محصولات اپل نیز با تحریم های اعمال شده بر علیه هوآوی افزایش پیدا کرده و به مرز عدد 200 میلیون می رسد که همین موضوع سبب می شود تا پایین بودن فروش دستگاه های کوپرتینویی در کشور چین جبران شود. او معتقد است که فروش آیفون به تنهایی، تا سال آینده و زمان عرضه نسخه 5G این محصول به مرز 200 میلیون نمی رسد.

بد نیست بدانید که آیفون های اپل تماما در شاخه محصولات پرچمدار قرار می گیرد. اگر در این زمینه مقایسه صورت گیرد، فروش محصولات پرچمدار هوآوی نسبت به اپل در جایگاه پایین تری قرار دارد. با توجه به عدم اعتمادی که در اثر تحریم ها به سری P و Mate هوآوی وارد آمده، مطمئنا فروش محصولات اپل نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

کیوان

۱۳۹۸/۴/۱۴
بعد تحریم هواوی توسط گوگل،ارزش سهام گوگل شیب نزولی گرفته.

Sorena

۱۳۹۸/۴/۲
خیلی مسئله رو پیچیده نکن دوست عزیز ،هرکشوری یا هر شرکتی بخواد تحریم هایی که آمریکا اتخاذ کرده رو دور بزنه عاقبتش همینه،،،

محمد زمانی

۱۳۹۸/۳/۲۸
شدیدا مخالفم اصلا از برند سامسونگ و اپل رضایت ندارم من یه مدت تمام پرچمداران برند هارو تجربه کردم و اخرش رسیدم به هواوی میت۷ و سری میت فوق العادست الان میت ۹ دارم با اینکه قدیمی شده اما هیچ کاستی نمیبینم که منو ترغیب کنه به خرید گوشی دیگه ای و انقدر اطرافیان از گوشی من خوششون اومد که توی امسال چند تا از دوستانم هواوی mate10,nova3i,Y9 2019,y7 2018،mate10lite خریدن و بسیار راضی هستن
باطری گوشی های هواوی به قدری خوبه که وابستش میشین و نمیتونین با گوشی دیگه ای کار کنید اگر ادم تعصبی نیستین پیشنهاد میکنم یکبار قبل از خرید گوشی جدید یه سر نمایندگی هواوی بزنید

مجید.ب

۱۳۹۸/۳/۲۰
شما فعلا برو تایپ کردن و املاء ت رو تصحیح کن و غلط املایی عمدی یا سهویت رو درست کن بعد بیا نظر بده

مجید.ب

۱۳۹۸/۳/۲۰
دوست عزیزی که گفتن آمریکا بزرگترین تروریست اقتصادی دقیقا زدن به هدف.خارج از مسائل و مشکلاتی که بین مسئولین کشور و کلا ایران و آمریکا به وجود آمده و وجود داره ولی این دیگه یه چیز واضحی هستش که و علنا داره این کشور نشون میده که دوست نداره هیچ کشوری از لحاظ مقام اقتصادی بهش نزدیک بشه ولی وقتی یه شرکت و کشورش دارن تلاش خستگی ناپذیر میکنن چه بخواد چه نخواد اون شرکت پیشرفت خواهد کرد و یه قانون هست و طبیعت کار اینه که تلاشگر به هدفش میرسه و هیچ چیزی نمیتونه مانعش بشه