خانهبررسی‌ها
بررسی دوربین سلفی P30 Lite

بررسی دوربین سلفی P30 Lite

در این بررسی به جنبه‌های فنی دوربین سلفی پی 30 لایت و صحبت کامل در مورد کیفیت و امکانات دوربین این گوشی میان رده می‌پردازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۸/۳/۱۲

با گسترش شبکه‌های اجتماعی هر روز شاهد این هستیم که کاربران به‌خصوص جوان‌ترها به سمت گرفتن عکس‌های سلفی تمایل بیشتری پیدا می‌کنند. کمپانی‌ها به‌خوبی اهمیت دوربین‌های سلفی را درک کرده‌اند و با معرفی هر گوشی جدیدی سعی می‌کنند علاوه بر اینکه کیفیت را دستخوش تغییرات کنند بر امکانات آن‌ها هم بیفزایند تا اینکه این بخش جذاب برای کاربران جذاب‌تر از قبل شود.

دوربین سلفی اهمیت ویژه‌ای برای کاربران جوان دارد و هر چه یک گوشی هوشمند بتواند سلفی‌های با کیفیت‌تری بگیرد و البته امکانات جذاب‌تری داشته باشد بیشتر این دست از کاربران را به خودش جذب می‌کند.

خانواده پی 30 از آن دست خانواده‌هایی است که روی بخش دوربین تمرکز زیادی داشته است. در پی 30 لایت علاوه بر اینکه سعی شده در بخش دوربین اصلی جذابیت‌هایی در نظر گرفته شود در بخش دوربین سلفی هم سعی شده تغییراتی داده شود تا اینکه بازار هدف این گوشی که بیشتر کاربران جوان هستند برای خرید ترغیب شوند.

برای دوربین سلفی P30 Lite یک لنز در نظر گرفته شده که داخل ناچ قطره‌ای آن قرار دارد. این لنز سنسور 32 مگاپیکسلی دارد که البته برای برخی بازارها سنسور 24 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. نسخه‌ای که برای بازار ایران عرضه می‌شود سنسور 32 مگاپیکسلی دارد. این لنز اندازه دهانه دیافراگم f/2.0 دارد که نقطه فوکوسش هم ثابت است.

image

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین سلفی این است که هوش مصنوعی داخلش ادغام شده. همین ادغام شدن هوش مصنوعی سبب می‌شود تا دوربین سلفی توانایی گرفتن عکس‌های پرتره را پیدا کند علاوه بر اینکه می‌تواند با توجه به نور محیط و تشخیص محیطی که در حال عکاسی از آن هستید بهترین تنظیمات نوری و رنگی را ارائه دهد تا اینکه بهترین نتیجه در هنگام گرفتن عکس سلفی به وجود بیاید. هوش مصنوعی در دوربین سلفی این گوشی می‌تواند 8 حالت را تشخیص دهد و نور و رنگ را برای این 8 حالت بهینه کند.

علاوه بر این‌ها هوش مصنوعی در دوربین سلفی این گوشی زیبا، ویژگی‌ای به نام بیوتی دارد که با فعال کردن آن روتوش‌هایی را روی صورت کاربر انجام می‌دهد تا نتیجه‌ای به ارمغان بیاید که کاربر از سلفی‌های خودش نهایت رضایت را داشته باشد.

حالت پرتره به لطف حضور هوش مصنوعی در دوربین سلفی این گوشی هوشمند قرار گرفته است. با کمک این حالت می‌توانید عکس‌های سلفی جذابی از خودتان بگیرید که خوراک مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند. علاوه بر این حالت‌های متفاوتی هم برای عکاسی سلفی پرتره در نظر گرفته شده که با کمک آن‌ها می‌توانید افکت‌های جذابی به پس‌زمینه تار شده خودتان ببخشید.

دوربین سلفی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت فول اچ‌دی و 30 فریم در ثانیه را دارد. این دوربین به OIS مجهز نیست با وجود این در هنگام فیملبرداری لرزش بسیار کمی دارد و می‌توانید برای ضبط ویدیوهایی جذاب برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی روی آن حساب کنید.

image

 

منوی دوربین

همانند دوربین اصلی منوی دوربین سلفی هم بسیار کامل است و همه چیزهایی که برای عکاسی روزمره نیاز دارید در این منو دیده می‌شود. پایین این منو مودهای مختلفی برای دوربین در نظر گرفته شده که با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی این تب‌ها می‌توانید بین این مودها جا به جا شوید. بالای منو هم گزینه‌هایی از جمله فعال و غیرفعال کردن هوش مصنوعی را در کنار آیکونی مانند خاموش و روشن کردن فلش می‌بینید که نیاز کاربر برای مراجعه به بخش تنظیمات به شدت کاهش می‌دهد.

image

 

AR Lens

این بخش به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از صورتک‌هایی که از پیش روی گوشی نصب شده ویدیوهایی جذاب تهیه کند. می‌توانید این صورتک‌ها را با چهره خودتان کنترل کنید یا اینکه می‌توانید این صورتک‌ را روی بدن خودتان بگذارید.

image

 

کیفیت عکس‌های سلفی

نور روز

در نور روز عکس‌های سلفی جزئیات بسیار خوبی دارند و بسیار هم شارپ هستند. با زوم کردن روی تصاویر متوجه شارپی بسیار خوبشان می‌شوید و می‌بینید که جزئیات سوژه هیچ افت کیفیتی ندارند. ثبت خوب رنگ‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی در نور روز است. رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند و هیچ اشباع بودن بیش از حدی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

image

 

نور شب

در نور کم دوربین سلفی عکس‌هایی به نسبت خوب می‌گیرد. در عکس‌های گرفته شده در نور بسیار کم جزئیات زیادی از سوژه مشخص نیست و پس‌زمینه هم به‌سختی قابل تشخیص است اما با وجود این می‌توانید روی عکس‌های گرفته شده در این حالت برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی حساب کنید. اگر نور خیلی کم باشد می‌توانید از گزینه فلش استفاده کنید. اگر گزینه فلش را فعال کنید از نور صفحه نمایش برای گرفتن عکس‌هایی روشن‌تر استفاده می‌شود. در این حالت کادری روی صفحه تشکیل می‌شود که توسط آن که بتوانید صورت خودتان را ببینید و مابقی صفحه نمایش به رنگ سفید در می‌آید تا نور لازم برای عکاسی در شب را فراهم کند.

image
  
image

 

پرتره

همان‌طور که گفتیم دوربین سلفی به لطف هوش مصنوعی توانایی گرفتن عکس‌های سلفی پرتره را دارد. در این بخش دوربین سلفی نسبت به میان رده بودن گوشی عملکرد خوبی دارد. تشخیص سوژه از پس‌زمینه تقریبا در بیشتر موارد خوب انجام می‌شود و لبه‌های تصویر به هم ریختگی خیلی زیادی ندارد. علاوه بر این 4 افکت برای پس‌زمینه مات شده در نظر گرفته شده تا بتوانید عکس‌هایی متفاوت را روانه شبکه‌های اجتماعی خودتان بکنید. در کنار این افکت‌هایی که برای پس‌زمینه در نظر گرفته شده افکت‌های نوری متفاوتی را هم می‌بینید که عکس‌های خاص را تهیه می‌کنند.

image

نظر نهایی

در مجموع دوربین سلفی برای این گوشی میان رده بسیار عملکرد خوبی دارد و به طور حتم نسل جوان را به خوبی به سمت خودش جذب می‌کند. عملکرد خوب دوربین تنها محدود به کیفیت عکس‌ها نیست و می‌توانید در ویژگی‌ها و امکانات این خوب بودن را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید دوربین سلفی تمام عیاری داشته باشید که برای انتشار عکس در شبکه‌های اجتماعی و ثبت لحظه‌های نابتان به کمک شما بیاید به طور حتم P30 Lite با این دوربین سلفی کامل و قیمت مناسب انتخابی هوشمندانه به نظر بیاید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Ali

۱۳۹۸/۸/۳۰
بررسی خوبی بود ولی ور مورد p30 lite اطلاعات غلطی در بعضی موارد دادید از رم تا سلفی این گوشی بیشتر دقت کنید

مجید

۱۳۹۸/۸/۲۷
کلا گوشیه جالبیه، اصلا احساس داشتن یه میانرده ندارید، سلفیش به جرات میتونم بگم حتی از نوت 10 پلاس بهتره، کناره هم تست کردم،کلا یکم عجیب غریب و جالبه برام p30lite باهاش اسفالت 9 رو بسیار روون بازی میکنم

دانشمند

۱۳۹۸/۳/۱۲
سلام من چهار ساله هم سایت هم نرم افزار و هم اینستا گرامتو رو دنبال میکنم واقعا دیگه گندش رو در اوردید به عمرم ندیده بودم که یکی بیاد دوربین سلفی رو برسی تخصصی بکنه کاری که تالان با هیچ برندی غیر هواوی نکردین اخه چقدر برند پرستی واقعا جایگاهتون رو به عنوان یک رسانه معتبر ازدست دادین

هادی

۱۳۹۸/۳/۱۲
از سلفی دوگانه پرچم دارها که بهتر نیست مخصوصاً زینفون۶