خانهاخبار
تداوم سلطه اپل بر بازار دستگاه‌های پوشیدنی همزمان با رشد پیوسته هوآوی و سامسونگ

تداوم سلطه اپل بر بازار دستگاه‌های پوشیدنی همزمان با رشد پیوسته هوآوی و سامسونگ

بر اساس جدیدترین گزارشات، اپل همچنان بازار دستگاه‌های پوشیدنی را در تسخیر خود نگه داشته، در حالی که هوآوی و سامسونگ هم با سرعت مناسبی در حال نزدیک‌تر کردن خود به این شرکت هستند.
۱۳۹۸/۳/۱۲

شاید اپل از میزان فروش آیفون در چند وقت اخیر در بازارهای کلیدی جهان مثل چین و هند راضی نبوده باشد، اما وقتی صحبت از دستگاه‌های پوشیدنی می‌شود، این غول بزرگ تکنولوژی از نظر مجموع تعداد محصولات فروخته شده در جایگاه اول دنیا قرار می‌گیرد.

در عین حال با توجه به جدیدترین گزارش شرکت IDC، شایان ذکر است که سه شرکت بزرگ دیگر در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ توانسته‌اند عملکرد بسیار بهتری از اپل داشته باشند. این سه شرکت شیائومی، هوآوی و سامسونگ هستند که هر سه آن‌ها در چند وقت اخیر سعی کرده‌اند فاصله خود را با کوپرتینویی‌ها کم کنند. البته با توجه به شرایطی که برای هوآوی پیش آمده بعید است که این شرکت بتواند به قوت قبل این رقابت را ادامه دهد.

با این حال هوآوی در چند ماه گذشته در مقایسه با سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸ رشد بسیار چشمگیری داشته و میزان فروش و سهم خود را به ترتیب سه و دو برابر کرده است. این غول بزرگ چینی با رشد ۲۸۲.۲ درصدی موفق به فروش جهانی ۵ میلیون دستگاه شده و پایین‌تر از اپل با ۱۲.۸ میلیون و شیائومی با ۶.۶ میلیون در جایگاه سوم قرار گرفته است. سامسونگ با ۴.۲ میلیون و فیت‌بیت با ۲.۹ میلیون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

image

شاید عجیب نباشد که هر پنج شرکت بزرگ بازار رشد سالانه خوبی را تجربه کرده‌اند و توانسته‌اند با افزایشی ۵۵.۲ درصدی مجموعا ۴۹.۶ میلیون دستگاه بفروشند. در این میان فیت‌بیت با ۳۵.۷ درصد کمترین میزان رشد را تجربه کرده و در رده آخر قرار گرفته است.

نکته جالب توجه در مورد اپل این است که اپل واچ نسبت به سال قبل فقط ۱۴.۸ درصد رشد داشته در حالی که خانواده Mi Band شیائومی به لطف قیمت مناسب خود بهترین عملکرد را در این بازار از خود نشان داده‌اند. البته در زمینه سودآوری اپل هنوز حرف اول را می‌زند چون میانگین قیمت فروش ساعت‌های هوشمند این شرکت همچنان رو به افزایش است. همین مسئله در خصوص ایرپادها هم صدق می‌کند، هرچند IDC به میزان فروش این دستگاه‌ها اشاره دقیقی نکرده است.

image

در پایان بهتر است فراموش نکنیم که هدفون‌های بیسیم مثل ایرپاد، گلکسی باد سامسونگ و سایر هدفون‌هایی که از دستیارهای هوشمند استفاده می‌کنند با سرعت بیشتری نسبت به محصولات پوشیدنیِ مچ دست در حال رشد هستند. محصولات گروه دوم به جبران بخش بزرگ‌تری از فروش کلی بازار ادامه می‌دهند، اما اگر به اتفاقات اخیر نگاه کنید می‌توانید نشانه‌های تغییر احتمالی اوضاع را در آینده نزدیک ببینید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)