خانهاخبار
تصویر تازه پیکسل 4 از دوربین سلفی دوگانه و دکمه‌های لمسی خبر می‌دهد

تصویر تازه پیکسل 4 از دوربین سلفی دوگانه و دکمه‌های لمسی خبر می‌دهد

پرچمداران پیکسل 4 و 4 ایکس ال اکتبر امسال معرفی می‌شوند. این دو گوشی به ناچ حفره‌ای با دوربین دوگانه در پنل نمایش مجهز می‌شوند و از بلندگوهای استریو بهره می‌برند.
۱۳۹۸/۳/۱۱

با توجه به تصاویر و ویدیوهای مفهومی منتسب به پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال دیگر تصویر تقریبا واضحی از این دو پرچمدار آینده گوگل داریم. علاوه بر این، یک سازنده محصولات جانبی موبایل به نام Skinomi هم چند روز پیش تصویر محافظ مخصوص صفحه برای پرچمداران مذکور را منتشر کرد و بدین ترتیب بسیاری از شایعه‌ها را مورد تأیید قرار داد.

ناچ حفره‌ای، بلندگوهای استریو و حاشیه بسیار باریک

چند ماه دیگر تا معرفی پیکسل‌های نسل چهارم باقی مانده است، اما skinomi ظاهرا دست به کار شده و محافظ‌های صفحه نمایش مخصوص برای پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را طراحی کرده است. البته این اکسسوری هم قرار است نیمه ماه نوامبر روانه بازار شود اما پیش از آن هم روند پیش فروشش آغاز می‌شود که خود از میزان صحت طراحی محصول خبر می‌دهد.

image

 

این محافظ صفحه با اغلب شایعه‌های اخیر درباره طراحی ظاهری پیکسل 4 همخوانی دارد و ناچ حفره‌ای کشیده در گوشه بالا سمت راست آن دیده می‌شود. همان‌طور که در تصاویر رندر هم شاهد هستیم، دوربین سلفی با لنزهای دوگانه در این ناچ حفره‌ای تعبیه می‌شود و یکی از این دو لنز هم احتمالا از نوع عریض (زاویه باز) خواهد بود.

صفحه نمایش پیکسل 4 گوگل مانند اغلب پرچمداران فعلی یا حاشیه‌هیی بسیار نازک همراه می‌شود. البته در رندرهای قبلی شاهد بودیم که حاشیه‌های بخش بالا و پایین به یک اندازه باریک طراحی شده‌ بودند و حالا تصویر رندر منتسب به پیکسل 4 که skinomi منتشر کرده است، نشان می‌دهد حاشیه نواری بخش پایین پنل قدری ضخمی‌تر شده استو البته این تفاوت بسیار جزئی است.

قابلیت دیگری که قرار است در پیکسل 4 تعبیه شود، درواقع امکانی است که از نسل دوم پیکسل‌های گوگل موجود بود. این گوشی‌های دوگانه هم به بلندگوهای استریو مجهز می‌شوند که در تصویر رندر هم به خوبی می‌توان بریدگی مخصوص آن را در لبه بدنه و خارج از پنل نمایش مشاهده کرد. این بریدگی همچنین در لبه بالایی محافظ صفحه نمایش دیده می‌شود.

دکمه‌های فیزیکی چه می‌شوند؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، تصویر skinomi با اغلب شایعه‌های اخیر همگام طراحی شده است. از طرفی همچنان می‌توان مخالفت تصویر رندر را با یکی از بحث‌برانگیزترین موارد اخیر درباره پیکسل 4 مشاهده کرد.

image

 

چند هفته پیش یکی از افشاگران مشهور به نقل از منابع آگاه از حذف دکمه‌های فیزیکی بدنه پیکسل 4 خبر داد و گفت دکمه‌های لمسی خازنی جایگزین دکمه‌های فیزیکی در بدنه پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال می‌شود. او ادعا کرد گوگل قصد دارد با این کار بدنه یکدستی را برای پرچمداران 2019 خود توسعه دهد. از طرفی تصویر رندر تازه منتسب به این پرچمداران همچنان دکمه پاور و دکمه کشیده تنظیمات صدا را در بدنه پیکسل 4 به نمایش می‌گذارد. نکته عجیب دیگر وجود اپلیکیشن فلامینگو و دکمه‌های لمسی در حاشیه صفحه نمایش است، در صورتی که انتظار می‌رفت گوگل از نوعی راهبری ژستی نوین در این پرچمداران تازه استفاده کند.

image

 

سازندگان محصولات جانبی معمولا طراحی‌های خود را براساس فایل‌های CAD و دیگر اطلاعات موجود شکل می‌دهند. البته این احتمال هم وجود دارد که گوگل تصمیم خود را تغییر داده و وجود دکمه‌های فیزیکی قبلی را نهایی کرده است. به طور کلی هنوز نمی‌توان هیچکدام از این طراحی‌ها را به عنوان پیکسل 4 نهایی پذیرفت.

مشخصات و تاریخ عرضه پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

پیکسل 4 و 4 ایکس ال قرار است از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 قدرت بگیرند و حداقل 4 گیگابایت رم داشته باشند. البته گزارش دیگری منتشر شده است که ادعا می‌کند گوگل 6 گیگابایت رم را برای این پرچمداران تازه در نظر گرفته است. انتظار می‌رود دو مدل مذکور همچنین از 128 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقا هم برخوردار شوند.

image

 

خانواده پیکسل 4 بدون شک با سیستم عامل اندروید کیو 10 ناب عرضه می‌شوند و از شبکه ارتباطی 4G LTE هم پشتیبانی می‌کنند. این دو همچنین مجوز IP68 دریافت می‌کنند و در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم می‌شوند.

انتظار می‌رود پیکسل 4 و 4 ایکس ال در اوایل ماه اکتبر معرفی شوند. پیش فروش هم احتمالا بلافاصله پس از رونمایی رسمی آغاز می‌شود و در هفته‌های پس از آن شاهد ورودشان به بازار خواهیم بود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)