خانهاخبار
احتمال حذف جک هدفون و دکمه‌های فیزیکی از بدنه گلکسی نوت 10 سامسونگ

احتمال حذف جک هدفون و دکمه‌های فیزیکی از بدنه گلکسی نوت 10 سامسونگ

شایعه شده است سامسونگ هم قصد دارد به سایر سازندگان بپیوندد و جک هدفون را از محصولات همراه خود حذف کند. گفته می‌شود نوت 10 و نوت 10 پرو اولین گوشی‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای خواهند بود که جک 3.5 میلی متری و همه دکمه‌های فیزیکی از بدنه آن‌ها حذف می‌شود.
۱۳۹۸/۳/۱۱

پرچمداران نوت 10 و نوت 10 پرو سامسونگ تا ماه اوت معرفی می‌شوند و با توجه به گزارش‌هایی که درباره‌شان منتشر می‌شود، می‌توان ادعا کرد که می‌توانند به بهترین پرچمداران سال 2019 تبدیل شوند. از طرفی شایعه تازه‌ای منتشر شده که ممکن است برخی کاربران وفادار به سری محبوب گلکسی نوت سامسونگ را ناامید کند.

خداحافظی با جک هدفون!

سال‌ها است که جک هدفون 3.5 میلی متری در بدنه گوشی‌های هوشمند تعبیه می‌شود و می‌توان ادعا کرد که به استانداردی رایج در توسعه این محصولات هوشمند تبدیل شده است. اما اپل چند سال پیش برای اولین بار این قابلیت را از محصولات خود حذف کرد و آیفون 7 را بدون جک هدفون روانه بازار ساخت. از سه سال پیش تاکنون برخی دیگر از کمپانی‌های سازنده هم جک هدفون را از گوشی‌های خود حذف کرده‌اند.

image

 

این کمپانی‌ها از گوگل، هوآوی، سونی، اچ تی سی و اخیرا وان پلاس به تدریج جک هدفون محبوب کاربران را از طراحی گوشی‌های هوشمند تازه خود حذف کردند. از طرفی سامسونگ همچنان تلاش کرد جک هدفون 3.5 میلی متری را در بدنه گوشی‌های خود حفظ کند و مشتریان وفادار خود را ناامید نسازد. این سازنده کره‌ای حتی امسال هم پرچمداران خانواده گلکسی اس 10 خود را مجهز به جک هدفون در دسترس کاربران قرار داد. اگر این اطلاعات تازه صحت داشته باشد، سامسونگ هم دیگر با جک هدفون 3.5 میلی متری خداحافظی می‌کند.

خبرگزاری AndroidPolice به نقل از منابع اگاه در این زمینه گزارش کرده است که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو بدون جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی می‌شوند. علت اصلی اخذ این تصمیم اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش برای تعبیه باتری بزرگ 3400 و 4500 میلی آمپر ساعتی مجبور است جک را از بدنه حذف کند. در یادداشت مرتبط دیگری هم گفته شده است که سامسونگ یک هدفون با پورت USB-C را درون جعبه پرچمداران تازه خود قرار می‌دهد.

جالب است که اولین گزارش درباره احتمال حذف جک هدفون ابتدا در اکتبر 2018 منتشر شد اما آن زمان هنوز برای تصمیم‌گیری و صدور نظر قطعی بسیار زودهنگام بود. در اکتبر سال گذشته گزارش شد که سامسونگ قصد دارد جک هدفون را از محصولات آینده خود حذف کند اما معلوم نیست این تغییر ابتدا در نوت 10 یا اس 11 اعمال شود.

احتمال حذف همه دکمه‌های فیزیکی

براساس ادعا منبع مذکور، سامسونگ قصد دارد در جهت طراحی مدرن و یکدست بدنه در نوت 10 و نوت 10 پرو علاوه بر جک هدفون 3.5 میلی متری همچنین همه دکمه‌های فیزیکی را هم از این دو مدل حذف کند.

image

 

بدین ترتیب دکمه‌های لمسی و حساس به فشار جایگزین دکمه‌های پاور، تنظیم صدا و بیکسبی می‌شوند. هنوز جزئیات دقیق منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد بخش دکمه‌های لمسی را از سایر بخش‌های بدنه و فریم کمی برجسته‌تر طراحی کند یا با رنگی دیگر متمایز سازد. اگر این گزارش صحت داشته باشد، سامسونگ تنها سازنده‌ای نخواهد بود که به دنبال حذف دکمه‌های فیزیکی است؛ زیرا پیش از این هم در شایعه‌های منتسب به پیکسل 4 گوگل اشاره کردیم که این غول تکنولوژی قصد دارد دکمه‌های فیزیکی را در پرچمدار آینده خود حذف کند و فریم حساس به فشار را جایگزین آن‌ها سازد.

معرفی دو مدل گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو

گلکسی نوت 10 پرو قرار است به پنل نمایش بزرگ 6.75 اینچی مجهز شود اما نوت 10 استاندارد از پنل 6.28 اینچی بهره می‌برد.

هر دو مدل نوت امسال از طراحی تازه پنل نمایش خمیده برخوردار هستند و دوربین سلفی تکی درون ناچ حفره مانندی در میانه عرض این پنل قرار می‌گیرد. دوربین اصلی هم با دو ماژول سه گانه مجزا و در دو اندازه متفاوت در پنل پشتی و در گوشه بالا سمت چپ تعبیه می‌شود تا نوت 10 و نوت 10 پرو بتوانند از باتری بزرگ پشتیبانی کنند.

نوت 10 و نوت 10 پرو در دو نسخه با پشتیبانی از 4G و 5G در اوایل اوت امسال معرفی می‌شوند.

image

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)