خانهاخبار
معرفی گوشی هوشمند Moto Z4 موتورولا با امکان پشتیبانی از 5G

معرفی گوشی هوشمند Moto Z4 موتورولا با امکان پشتیبانی از 5G

گوشی هوشمند Moto Z4 با اسنپدراگون 675 و دوربین 48 مگا پیکسلی معرفی شد. این گوشی به طور پیش فرض از 4G LTE پشتیبانی می‌کند اما کاربران می‌توانند با تهیه موتوماد مخصوص آن را به 5G هم ارتقا دهند.
۱۳۹۸/۳/۱۰

چند روز پیش وبسایت آمازون به اشتباه چند دستگاه از گوشی هوشمند Moto Z4 را پیش از معرفی رسمی به فروش رساند و حالا موتورولا رسما از این محصول تازه خود رونمایی کرد.

Moto Z4 جانشین Moto Z3 و میان رده تازه موتورولا است. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 675 قدرت می‌گیرد و از 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

image

 

موتورولا گوشی Moto Z4 خود را به پنل نمایش بزرگ 6.39 اینچی با وضوح تصویر 2340 در 1080 (فول اچ دی پلاس) و باتری 3600 میلی امپر ساعتی مجهز کرده است که کمک می‌کند این گوشی در تمام طول روز روشن باقی بماند. شارژر TurboPower هم به طور پیش فرض درون جعبه این گوشی قرار دارد تا امکان شارژ سریع را فراهم آورد.

دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 48 مگا پیکسلی بهره می‌برد و دوربی سلفی‌اش هم با لنز تکی 25 مگا پیکسلی طراحی شده است.

یک گوشی تازه دیگر از موتورولا با قابلیت ارتقا به 5G

قیمت رقابتی و همچنین سازگاری با موتوماد 5G دو نکته برجسته درباره Moto Z4 به شمار می‌رود. این گوشی عملا از 4G LTE پشتیبانی می‌کند اما کاربران می‌توانند با صرف هزینه 200 دلار و تهیه موتوماد 5G سازنده به این شبکه پرسرعت هم متصل شوند. بدین ترتیب بسته کلی Moto Z4 و موتوماد 200 دلاری همچنان از گلکسی اس 10 نسخه 5G ارزان‌تر خواهد بود و از 5G هم پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

این ایده بسیار به نفع موتورولا است. منطقی به نظر می‌رسد که همچنان به جای تعبیه مودم 5G درون گوشی‌های تازه خود، این امکان جذاب را به کمک موتوماد در اختیار کاربران قرار دهد. درنتیجه هزینه تمام شده و عرضه گوشی پایین باقی می‌ماند و کاربران هم مجبور نیستند برای استفاده از شبکه ارتباطی 5G الزاما یک دستگاه تازه تهیه کنند.

دوربین پیشرفته

دوربین در گوشی‌های اخیر موتورولا هرگز کیفیت چشمگیری نداشته است. سایر کمپانی‌های سازنده مانند سامسونگ، گوگل و ال جی اخیرا در این بخش بهبودهایی اعمال کرده‌اند اما دوربین گوشی‌های موتورولا همواره یک گام عقب‌تر بوده است. از طرفی حالا به نظر می‌رسد که این سازنده قصد دارد با معرفی Moto Z4 پیشرفت کند. این گوشی از لنز اصلی 48 مگا پیکسلی بهره می‌برد و موتورولا وعده داده است که می‌تواند تصاویر باکیفیتی را در نور کم هم به ثبت برساند.

image

 

دیافراگم لنز 48 مگاپیکسلی اصلی 1.7 است و بدین ترتیب قادر خواهد بود نور بیشتری را از محیط دریافت کند. همچنین شایان ذکر است که این لنز از نوع همان لنز معروف Sony IMX586 در نظر گرفته شده که اخیرا در بسیاری از گوشی‌های تازه معرفی شده مانند وان پلاس 7 پرو هم شاهد عملکردش بوده‌ایم. البته کیفیت دوربین همچنین به نرم افزار درونی آن وابسته است.

کمی عجیب به نظر می‌رسد که موتورولا Moto Z4 را با دوربین اصلی تکی توسعه داده است. اغلب گوشی‌های همراه امروزی به دوربین‌های حداقل دوگانه مجهز می‌شوند. از طرفی Moto Z4 حدودا 500 دلار قیمت دارد و اصلا پرچمدار به شمار نمی‌رود. بدین ترتیب می‌توان دوربین اصلی تکی را برای آن توجیه کرد.

دوربین سلفی هم در Moto Z4 از تکنولوژی Quad Pixel بهره می‌برد  و قادر است تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

عملکرد فوق‌العاده و باتری بادوام

اما چرا موتورولا به جای استفاده از پردازنده تازه از اسنپدراگون 675 بهره گرفته است. اولین دلیل حفظ قیمت در سطح معقول و پایین است. این پردازنده قطعا از اسنپدراگون 855 ارزان‌تر است اما همچنان عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد و در مصرف انرژی باتری هم بهینه عمل می‌کند.

اسنپدراگون 675 یک پردازنده 8 هسته‌ای با قدرت فرکانس 2 گیگاهرتز است و بدین ترتیب اصلا پردازنده سطح پایین و کندی نیست. Moto Z4 به نسخه تقریبا ناب با کمترین دستکاری از اندروید مجهز شده است و به همین خاطر به پردازنده قدرتمندتری نیاز ندارد.

عرضه

Moto Z4 از آینده نزدیک در امریکا و توسط برخی اپراتورها به قیمت حدودی 240 دلار عرضه می‌شود. این گوشی قرار است از تابستان به سایر بازارها راه پیدا کند اما هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز روند عرضه گسترده آن اعلام نشده است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)