خانهاخبار
انتشار بنچمارک دستگاه مرموز و تازه از گوگل؛ پیکسل بوک تازه در راه است؟

انتشار بنچمارک دستگاه مرموز و تازه از گوگل؛ پیکسل بوک تازه در راه است؟

فهرست بنچمارک Geekbench از یک دستگاه مرموز گوگل منتشر شده است که گمانه‌زنی‌های متعددی درباره آن وجود دارد. برخی معتقدند این دستگاه یک کروم بوک پروی سامسونگ است و برخی دیگر ادعا می‌کنند به نسخه تازه ARC تعلق دارد.
۱۳۹۸/۳/۹

هفته گذشته فهرست مشخصات و اطلاعات بنچمارک یک دستگاه مرموز گوگل به نام Google eve-arcnext در پایگاه معروف Geekbench باعث گمانه‌زنی‌ها و انتشار شایعه‌های بسیاری شد. این دستگان ظاهرا توانسته است در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک مذکور به ترتیب امتیازهای 2120 و 3800 را به دست آورد.

درج نام گوگل در طراحی مدل دستگاه‌ها چندان عجیب نیست و می‌توان ادعا کرد اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا تقریبا همه کروم بوک‌هایی که در Geekbench بنچمارک می‌شوند، پیشوند گوگل را دارند حتی اگر سازنده اصلی‌شان کمپانی دیگری باشد. کد رمز پس از کلمه گوگل را می‌توان به پیکسل بوک‌ها نسبت داد زیرا eve مکررا در آن‌ها دیده شده است. از طرف دیگر، کمپانی سامسونگ قبلا از arcnext در دستگاه‌های کروم بوک پرو خود استفاده کرده است.

سخت افزار مرموز

در فهرست مشخصات پردازنده این دستگاه به نوعی پردازنده بی‌نام اینتل با 8 گیگابایت رم و 4 هسته پردازشی با قدرت فرکانس 3.30 گیگاهرتز اشاره شده است. شایان ذکر است که این مشخصات با پردازنده ARM implementer 78 و معماری 8 همخوانی دارد.

image

 

پردازنده اینتل که در حال حاضر درون یکی از eve های گوگل تعبیه شده است، از Core i5 با قدرت فرکانس 3.30 گیگاهرتز بهره می‌برد. بخش دوم فهرست مشخصات هم ظاهرا به همان هسته‌های ARM Cortex-A76 اشاره دارد که درون اسنپدراگون 855 به کار گرفته شده است.

انتظار می‌رود بنچمارک مخصوص چیپست اینتل با نسخه Geekbench 4.3.2 برای اندروید 64 بیتی اجرا شود اما در فهرست این نتایج به نسخه Geekbench 4.2.3 برای Android ARMv7 اشاره شده است. فهرست مشخصات می‌تواند براساس نسخه Geekbench اجرا شده برای اندروید 32 بیتی تا 64 بیتی متفاوت باشد.

همان‌طور که می‌دانید، دستکاری و تغییر نتایج بنچمارک و همچنین سخت افزارهای درونی آن‌ها به آسانی امکان پذیر است. نصب برخی اپلیکیشن‌های مشخص می‌تواند این نتایج را به شکل اشتباهی دستخوش تغییر کند. بدین ترتیب وجود پردازنده اینتل و ARM در این فهرست مشخصات نمی‌تواند اطلاعات درستی را در اختیارمان بگذارد.

توجه عمیق به نام این محصول

با توجه به اسم این محصول مرموز می‌توان دو احتمال قوی را برشمرد. سامسونگ همواره از پیشوندهایی با اسامی حقیقی مانند Kevin و Caroline در کنار کلمه arcnext برای محصولات هوشمند کروم بوک پرو استفاده کرده است. همچنین از معرفی آخرین نسخه به روزرسانی شده این دستگاه‌های سازنده مذکور مدت زیادی می‌گذرد.

باتوجه به این موضوع، ممکن است فهرست مشخصات مذکور به یک کروم بوک پرو تازه سامسونگ با پردازنده 4 هسته‌ای و قدرت فرکانس 3.3 گیگاهرتز متعلق باشد. این پردازنده همچنین امکان دارد اسنپدراگون 855 باشد.

از طرف دیگر ترکیب eve با arcnext ممکن است اصلا به آزمون نرم افزاری برای نسل تازه ARC یا Android Runtime for Chrome تعلق داشته باشد که گفته می‌شود روی پیکسل بوک‌ها در حال ازمایش است.

بسیاری از گزارش‌ها در این باره منتشر شده است و این احتمال حالا قوی به نظر می‌رسد. نسخه فعلی ARC و استفاده از لینوکس container-based برای توسعه اپلیکیشن‌ها به کمک Android Studio در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد. این ترکیب هنوز به اپلیکیشن‌ها اجازه نمی‌دهد روی کروم بوک‌ها یا در دیگر دستگاه‌های آزمایش وابسته به کروم بوک به درستی آزمایش شوند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)