خانهاخبار
سیستم عامل ARK هوآوی با Nova 5 معرفی می‌شود

سیستم عامل ARK هوآوی با Nova 5 معرفی می‌شود

با صدور مجوز برای Nova 5 به نظر می‌رسد این گوشی تازه هوآوی به زودی معرفی شود. ممکن است هوآوی از این میان رده تازه به عنوان وسیله‌ای برای معرفی سیستم عامل خود به نام ARK هم بهره بگیرد.
۱۳۹۸/۳/۹

سرانجام گزارشی از یک دستگاه هوشمند هوآوی با اطلاعات کافی منتشر شد. یک گوشی هوشمند از این سازنده به نام Nova 5 از رگولاتوری چین مجوز رسمی دریافت کرد. خبرهای این میان رده تازه پیش از انتشار خبر مهم ممنوعیت فعالیت هوآوی از سوی آمریکا منتشر شده بود و انتظار می‌رود که معرفی رسمی آن اتفاق مهمی باشد.

image

 

درواقع ممکن است Nova 5 آخرین دستگاه هوشمند هوآوی باشد که با سیستم عامل اندروید معرفی و عرضه می‌شود. البته این احتمال هم وجود دارد که اصلا با اندروید عرضه نشود! ممکن است هوآوی از این گوشی تازه به عنوان اولین دستگاه برای معرفی سیستم عامل انحصاری خودش به نام ARK استفاده کند. همان‌طور که پیش‌تر در خبرهایی اشاره کردیم، ARK یا HongMeng قرار است در ماه آینده (ژوئن) معرفی شود و شاید بهتر باشد که هوآوی آن را با یک گوشی تازه به دنیا نشان دهد؟

در حال حاضر اطلاعات کاملی از این گوشی تازه در دسترس نیست اما اخیرا تصاویر زنده منتسب به قاب محافظ آن در فضای وب منتشر شد. همچنین می‌دانیم که ممکن است هوآوی آن را به شارژر سریع 40 واتی به طور پیش فرض مجهز کند. با توجه به شایعه‌های قبلی، Nova 5 و Nova 5i از این خانواده تازه معرفی می‌شوند و اسامی رمزشان هم SEA-TL10 و SEA-AL10 است.

image

 

Nova 5 احتمالا به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود و در دوربین سلفی هم از لنز تکی 250 مگا پیکسلی از نوع Sony IMX576 بهره می‌گیرد. دوربین سه گانه اصلی در پنل پشتی ممکن است لنزهای 12.3 مگا پیکسلی Sony IMX380 زاویه باز، 48 مگا پیکسلی Sony IMX586 استاندارد و ToF از نوع Sony IMX316 داشته باشد که پیش از این هم در Honor V20 به کار گرفته شده بود. شایعه‌های بسیاری منتشر شده است که ادعا می‌کنند Nova 5 از پردازنده Kirin 980 قدرت می‌گیرد. از طرفی با توجه به ماهیت میان رده این گوشی، احتمال تعبیه چنین پردازنده پرچمداری در آن بسیار کم است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Aziz

۱۳۹۸/۳/۲۱
یعنی سیستم عامل جدید هواوی رو همه گوشی هاش می‌فرسته یا نه

king m4m

۱۳۹۸/۳/۹
تجربه کار کردن با سیستم عامل جدید خیلی جذابه