خانهاخبار
شش راه حل برای اینکه موبایلتان را پس از برگشت از سفر با خود داشته باشید!

شش راه حل برای اینکه موبایلتان را پس از برگشت از سفر با خود داشته باشید!

تلفن همراه شما وسیله‌ای است که هم‌زمان هم جی‌پی‌اس، هم برنامه‌های ترجمه، هم وسایل سرگرمی و هم دوربین روی آن قرار دارد؛ بنابراین تلفن همراه شما یکی از ضروری‌ترین و شاید خود ضروری‌ترین وسیله‌ی شما در سفر است که به‌هیچ‌وجه علاقه‌ای به گم کردن آن ندارید.
۱۳۹۸/۳/۹

تلفن همراه شما وسیله‌ای است که هم‌زمان هم جی‌پی‌اس، هم برنامه‌های ترجمه، هم وسایل سرگرمی و هم دوربین روی آن قرار دارد؛ بنابراین تلفن همراه شما یکی از ضروری‌ترین و شاید خود ضروری‌ترین وسیله‌ی شما در سفر است که به‌هیچ‌وجه علاقه‌ای به گم کردن آن ندارید.

بهتر است بدانید که هرروز صدها گوشی تلفن گم می‌شوند، دزدیده می‌شوند و یا آسیب جدی می‌بینند. طبق یک گزارش، در هر شش دقیقه یک گوشی در سرتاسر دنیا به یکی از این سه عاقبت دچار می‌شود که اصلاً برای صاحبان آن اتفاق خوشایندی نیست. در ضمن در این شمارش گوشی‌هایی که به‌صورت سایبری هک می‌شوند و محتوای آن‌ها دزدیده می‌شوند نیامده است.

بنابراین حتی اگر از قیمت‌های بالای گوشی همراه در این روزها بگذریم، وقتی‌که در سفر هستید، گم کردن و یا آسیب دیدن تلفن همراهتان ممکن است به بهای از دست رفتن کارت پرواز، عکس‌ها، اپلیکیشن‌های مسیریابی در سفر و سایر ملزومات سفر تمام شود. پس سعی کنید شیرینی خرید یک تورهای لحظه آخری ارزان از سایت سفیران ایرتور را با گم کردن تلفن همراهتان تلخ نکنید. در این نوشته سعی داریم که چند توصیه‌ی ساده را به شما بگوییم تا بعد از برگشتن از سفرتان همچنان موبایل عزیزتان را داشته باشید و استفاده لازم را از آن برده باشید.

image

محافظ صفحه و جلد محافظ همیشه ضروری است!

احتمالاً هیچ‌کسی در دنیا وجود ندارد که حداقل یک بار تلفن همراهش از دستش افتاده باشد یا در طی یک حادثه موبایلش به سمتی پرتاب نشده باشد. این اتفاق بسیار تلخ و ناگوار است و در یک ثانیه می‌بینید که موبایل عزیزان را ازدست‌داده‌اید. در این مواقع داشتن یک محافظ صفحه و یا حتی یک جلد ساده و ارزان محافظ می‌تواند به حسرت شما تبدیل شود.

اما به‌عنوان‌مثال اگر یک بلیط ایرعربیا دارید و مخصوصاً در حال رفتن به سفری خارجی هستید، مراقبت از موبایلتان در برابر ضربه و پرت شدن بسیاری ضروری‌تر می‌شود. در سفر، شما از حالت عادی زندگی خود خارج می‌شوید و با توجه به اینکه در مواقع زیادی موبایل در دستتان باشد و از آن استفاده کنید و با توجه به اینکه استرس شما بخاطر اتفاقات پیرامونتان ممکن است بیشتر باشد، بهتر است حتماً از محافظ صفحه و جلد محافظ استفاده کنید تا از آسیب به موبایلتان پیشگیری کنید.

گوشی را در جیب عقب خود نگذارید!

جیب عقب شلوار شما بدترین مکان برای حمل موبایل و حتی سایر اشیایتان است. در هنگام سفر شما چون یک خارجی و غریبه هستید، مطمئن باشید که بسیار بیشتر تحت نظر دزدان هستید و ممکن است در چشم به هم زدنی شما را طعمه‌ی خود کنند؛ بنابراین اگر در شهر خود وسیله‌ای را در جیب عقبتان گذاشتید شاید مشکل زیادی نداشته باشد اما حتماً وقتی‌که در سفر هستید، از این کار صرف نظر کنید.

فیلترشکن در خارج از کشور نیز نیاز است!

معمولاً ما ایرانی‌ها وی پی ان را به عنوان فیلترشکن می‌شناسیم و از آن برای استفاده از فضای آزاد وب استفاده می‌کنیم؛ اما این اپلیکیشن‌ها در سفر هم بسیار به شما کمک خواهند کرد.

هنگامی که در سفر هستید، یکی از اصلی‌ترین نیازهای شما، اینترنت و اتصال به وای فای است. ممکن است در بسیاری از فضاهای عمومی به دنبال یک وای فای باز بگردید تا از آن استفاده کنید و به همین دلیل به اولین خط بازی که می‌بینید متصل خواهید شد؛ اما بهتر است بدانید که این کار می‌تواند بهترین راه برای سرقت اطلاعات شما توسط هکرها باشد و به این وسیله تلفن شما را مورد حمله قرار دهند. برخی از اپلیکیشن‌های امنیت به ما این امکان را می‌دهند که از اطلاعات تلفن خود در سفر مراقبت کنید.

علاوه بر آن بهتر است بدانید که فقط ایران نیست که سایت‌های زیادی در آن تحریم و خارج از دسترس است و در کشورهای مختلف ممکن است برخی از سایت‌های دیگر نیز تحریم باشند و در این صورت شما به داشتن یک وی پی ان که کد IP شما را تغییر دهد نیاز خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال حتی در اروپا نیز دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها و حتی موضوعات سیاسی ممنوع است. جالب است بدانید که در چین و ترکیه وب‌سایت ویکی‌پدیا فیلتر است و در کشور فرانسه نتایج جستجوی گوگل برای شما دست‌کاری می‌شود.

گوشی را دور از خود نگه ندارید!

این هم از مواردی است که در همه حال توصیه‌ی ما به شماست اما هنگامی‌که در سفر هستید، باید بیشتر به آن دقت داشته باشید. اگر در سفر هستید، سعی کنید که موبایلتان را در هیچ حالتی از خود دور نکنید. به‌عنوان‌مثال اگر در یک رستوران خواستید دست خود را بشویید، حتماً موبایل خود را همراهتان داشته باشید. این توصیه‌ای عام است. به‌عنوان‌مثال حتی هنگامی‌که خودتان هم سر میز هستید یا پشت بار نشسته‌اید، باز هم تلفنتان را یا در دست داشته باشید یا در جیب و هیچ‌گاه تلفن را در غیرازاین دو حالت قرار ندهید.

image

حتماً از پسورد استفاده کنید!

بزرگ‌ترین اشتباهی که ممکن است مرتکب آن شوید این است که موبایلتان را بدون پسورد بگذارید. اگر در یک سفر باشید و موبایل بدون پسورد شما به سرقت رود نه تنها موبایل را از دست داده‌اید، بلکه محتوای آن نیز به‌راحتی در دسترس دیگران قرار خواهد گرفت که ممکن است بسیار برای شما دردسرساز شود.

از برنامه‌های ردیابی تلفن استفاده کنید!

شما می‌توانید قبل از رفتن به سفرتان برخی کارهای امنیتی را انجام دهید که شانس پیدا کردن مجدد تلفن همراه شما را افزایش دهد. یکی از این موارد استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که تلفن شما را ردیابی می‌کند و در صورت به سرقت رفتن موبایلتان، می‌توانید آن را با هماهنگی پلیس پیدا کنید.

همچنین اگر وقتی‌که در سفر هستید، بر روی قسمتی از تلفن خود یا صفحه‌ی اصلی آن، شماره تلفن دیگری و یا ایمیل خود را قرار دهید، ممکن است که فردی آن را پیدا کند و با شما تماس بگیرد و تلفن را به شما برگرداند.

تلفن همراه شما می‌تواند بهترین همراه و یار شما در سفر و حتی قبل از آن باشد. شما قبل از اینکه به یک سفر بروید با استفاده از موبایل خود و بدون نیاز به مراجعه به یک آژانس می‌توانید قیمت بلیط هواپیما خارجی را ببینید و اقدام به خرید آن بکنید. همچنین در طول سفر با داشتن موبایلی مجهز که امکانات مختلف را روی آن نصب کرده باشید، می‌توانید سفری راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر را تجربه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۸/۳/۱۰
الان تبلیغ شرکت هواپیمایی ایر عربیا بود یا راهکارهای محافظت از گوشی?