خانهاخبار
نسل هفتم آیپاد تاچ با پردازنده جدید معرفی شد

نسل هفتم آیپاد تاچ با پردازنده جدید معرفی شد

آیپاد تاچ جدید هفتمین نسل از این سری محصولات است که پس از حدود چهار سال معرفی شده است. این دستگاه تفاوت زیادی با نسخه قبلی خود ندارد اما از پردازنده جدیدی استفاده می‌کند.
۱۳۹۸/۳/۸

بالاخره بعد از گذشت حدود چهار سال از معرفی آیپاد تاچ قبلی، اپل از نسخه به‌روزشده این دستگاه رونمایی کرد، نسخه‌ای که فضای ذخیره‌سازی آن بیشتر شده و پردازنده جدیدتری دارد.

پردازنده جدید و iOS 12

پس از پردازنده A8 که در سال ۲۰۱۴ درون آیپاد تاچ قبلی قرار گرفت، حالا اپل بالاخره پردازنده این محصول را با تراشه A10 Fusion به‌روز کرده است. این تراشه اولین بار در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ معرفی شد و در حال حاضر درون آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هم قرار دارد.

قیمت آیپاد تاچ نسل هفتم مثل مدل قبلی از ۱۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایتی شروع می‌شود و تا ۲۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی افزایش می‌یابد. البته اگر هیچ کدام از این مدل‌ها پاسخگوی نیاز شما نبود، می‌توانید مدل جدید ۲۵۶ گیگابایتی آیپاد تاچ را به قیمت ۳۹۹ دلار خریداری کنید. این دستگاه در رنگ‌های خاکستری فضایی، نقره‌ای، طلایی، صورتی، آبی و قرمز به بازار می‌آید.

image

آیپاد تاچ جدید به صورت پیش‌فرض با iOS 12 عرضه می‌شود. پس کاربران به قابلیت‌هایی مثل Screen Time، نوتیفیکیشن‌های گروه‌بندی‌شده و البته انیموجی‌ها دسترسی خواهند داشتند. این دستگاه اکنون از ARKit اپل و فیس‌تایم گروهی هم پشتیبانی می‌کند.

بدون تغییرات فیزیکی: همراه با جک هدفون

مشابه آیپاد تاچ نسل پنجم و ششم که به ترتیب در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ معرفی شدند، هفتمین نسل این دستگاه هم نمایشگر ۴ اینچی رتینا دارد که اطراف آن حاشیه‌های بزرگی قرار گرفته است.

با توجه به این که حدود هفت سال است که اپل در بدنه آیپاد تاچ تغییری ایجاد نکرده، در این نسخه هم خبری از تاچ آیدی یا فیس آیدی نیست. نکته مثبت اما این است که آیپاد تاچ نسل هفتم یکی از معدود محصولات اپلی خواهد بود که همچنان جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد.

اپل در تبلیغات نسل جدید آیپاد تاچ تاکید زیادی روی سازگاری این دستگاه با اپل آرکید کرده است. اپل آرکید سرویس اشتراکی بازی‌های اپل است که چند ماه پیش رسما معرفی شد. احتمالا در پاییز امسال دسترسی به اپل تی وی هم برای این دستگاه میسر خواهد شد، با این حال فعلا چیزی در این مورد گفته نشده است.

image

آیپاد تاچ جدید متاسفانه هنوز از همان دوربین چهار سال پیش استفاده می‌کند و در این زمینه اصلا پیشرفتی نکرده است. دوربین جلوی این دستگاه سنسوری ۱.۲ مگاپیکسلی و دوربین عقب آن سنسوری ۸ مگاپیکسلی است که به هیچ عنوان با استانداردهای امروز بازار سازگاری ندارد.

آیا آیپاد تاچ جدید ارزش خرید دارد؟

اگر می‌خواهید پول زیادی ندهید و به اکوسیستم اپل دسترسی داشته باشید، آیپاد تاچ جدید احتمالا به درد شما خواهد خورد. ولی اگر به اندازه نمایشگر، کیفیت دوربین و امکاناتی از این دست اهمیت می‌دهید، بهتر است پول بیشتری جمع کنید و یک آیفون ۷ یا آیفون ۸ دست دوم بخرید.

اگر وسواس خاصی برای استفاده از سیستم عامل iOS ندارید، به عنوان جایگزین این دستگاه‌ها می‌توانید به پیکسل 3a گوگل فکر کنید که در حال حاضر با قیمتی معادل نسخه ۲۵۶ گیگی آیپاد تاچ به فروش می‌رسد. موتورولا موتو G7 هم گزینه خوب دیگری است که به قیمت ۲۹۹ دلار در دسترس شما قرار دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

میلاد

۱۳۹۸/۳/۸
حیف پول اپل پسرفت داشته