خانهاخبار
دوربین سلفی ZenFone 6 در صدر بنچمارک DxOMark

دوربین سلفی ZenFone 6 در صدر بنچمارک DxOMark

پرچمدار ZenFone 6 دو هفته پیش با دوربین اصلی دوگانه و مکانیزم چرخان رسما معرفی شد. این دوربین را می‌توان به عنوان دوربین سلفی هم مورداستفاده قرار داد و بنچمارک DxOMark هم گزارش کرده دوربین سلفی ZenFone 6 در حال حاضر بیشترین امتیاز را در این آزمون کسب کرده است.
۱۳۹۸/۳/۸

پس از ابداع و انتشار سیستم عامل محبوب اندروید، دوربین هم در گوشی‌های هوشمند تکامل بیشتری پیدا کرد و همچنان به تدریج بهبود پیدا می‌کند؛ هرچند دوربین سلفی همواره از دوربین اصلی که در پنل پشتی تعبیه می‌شود ضعیف‌تر بوده است. در حال حاضر می‌توان ادعا کرد پرچمدار پیکسل 3 ایکس ال گوگل از این نظر توانست بهترین گوشی هوشمند 2018 باشد. از طرفی حالا کمپانی ایسوس یک پرچمدار تازه را با طراحی جالب توجهی در این بخش معرفی کرده است. این گوشی سطح بالا ZenFone 6 نام دارد و به شکلی طراحی شده است که به نظر می‌رسد سازنده‌اش امیدوار است کاربران بتوانند در بخش دوربین سلفی هم از توانمندی‌های کامل دوربین اصلی بهره ببرند.

image

 

ZenFone 6 از دوربین اصلی دوگانه‌ای در پنل پشتی خود بهره می‌گیرد که ماژول آن متحرک است و می‌تواند با چرخشی 180 درجه به بالای پنل نمایش منتقل شود. علاوه بر امیدواری سازنده و کارشناسان درباره دوربین سلفی ZenFone 6 حالا بنچمارک دوربین گوشی‌های همراه به نام DxOMark هم با انتشار نتایج آزمون خود ثابت کرده که دوربین سلفی این گوشی تازه توانسته است در صدر بهترین‌های مشابه خود قرار گیرد. این پرچمدار با کسب امتیاز جالب توجه 98 و با فاصله بسیار زیادی در صدر این بنچمارک قرار گرفت و سایر گوشی‌های پرچمدار و رقیب خود را شکست داد.

image

 

دوربین ZenFone 6 در بخش تصویربرداری امتیاز 101 را کسب کرده و بیشتر به خاطر توانمندی‌اش در ضبط ویدیو مورد توجه قرار گرفته است. امتیاز 101 با امتیاز پرچمدارانی مانند گلکسی اس 10 نسخه 5G یکسان است.

بنچمارک DxOMark درباره دوربین سلفی ZenFone 6 گفته است تصاویر دوربین این گوشی بهترین تصاویر بدون نویز را ارائه می‌دهد. exposure، تعادل نور سفید و بازه داینامیک (DR) همگی در این دوربین بسیار خوب بوده‌اند. ضبط ویدیویی دوربین Zenfone 6 از قابلیت تصویربرداری‌اش هم بهتر عمل کرده است و DxOMark در این باره گفته که از سایر رقیبان مشابهش بهتر بوده است.

مکانیزم چرخان دوربین در ZenFone 6 بسیار خلاقانه و توانمند توسعه پیدا کرده است و دوربین اصلی را قادر می‌سازد به عنوان دوربین سلفی هم عمل کند. ایسوس تنها دو لنز در این دوربین اصلی دوکاره تعبیه کرده است اما همین دو لنز در بنچمارک ثابت کردند نه تنها کافی بلکه برتر هم هستند.

image

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سهیل

۱۳۹۸/۳/۸
غیر از این هم انتظاری نمی‌رفت با توجه به اینکه دوربین اصلی به عنوان سلفی استفاده میشه شاید بهترین دوربین اصلی نباشه ولی به عنوان سلفی حرفای زیادی برای گفتن داره.