خانهاخبار
5 اپلیکیشن محبوب یادداشت‌برداری در گوشی‌های هوشمند

5 اپلیکیشن محبوب یادداشت‌برداری در گوشی‌های هوشمند

در این مطلب 7 اپلیکیشن مفید برای یادداشت برداری در دستگاه‌های همراه را به شما معرفی می‌کنیم. این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند و در پلتفرم‌های متعدد و محبوب اندروید و iOS پشتیبانی می‌شوند.
۱۳۹۸/۳/۷

در گذشته ممکن بود موارد و وسایل ضروری متعددی را با خودمان حمل کنیم و حالا گوشی‌های هوشمند با ظرفیت بی نظیرشان ما را از این امر بی‌نیاز کرده‌اند. برای مثال، اغلب افراد همواره یک دفتر یادداشت کوچک با خودشان حمل می‌کردند تا موارد ضروری را در آن بنویسند.

از طرفی حالا اپلیکیشن‌های متعددی مناسب برای یادداشت‌برداری در دسترس قرار گرفته و با وجود آن‌ها دیگر دفترهای یادداشت به خاطره‌ای دور تبدیل شده است.

اپلیکیشن‌های یادداشت نویسی هم مانند سایر برنامه‌های کاربردی در طیف وسیعی با قابلیت‌های متفاوت عرضه شده‌اند. هرگاه مشکلی وجود داشته باشد، برای آن قطعا راهکاری هم وجود دارد. اگر شما هم مانند اغلب کاربران نمی‌دانید کدام اپلیکیشن برای نیازتان مناسب‌تر است، در ادامه این مطلب با ماه همراه باشید و با 5 مورد از برترین اپلیکیشن‌های مخصوص یادداشت برداری آشنا شوید.

این اپلیکیشن‌ها همگی دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌ها متعدد برای سامان بخشیدن به یادداشت‌های شما هستند و البته در پلتفرم‌های نرم افزاری متفاوت هم عرضه شده‌اند.

Evernote

Evernote یکی از بهترین و البته قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری است. یکی از بهترین ویژگی‌های Evernote سازگاری آن با پلتفرم‌های نرم افزاری مختلف است که کاربران را قادر می‌سازد بتوانند از دستگاه‌های متفاوت به یادداشت‌های خود دسترسی پیدا کنند.

image

 

شما همچنین می‌توانید در Evernote یادداشت‌هایی در قالب تصویر ایجاد کنید و به کمک فیسبوک و ایمیل آن‌ها را با سایر کاربران و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Evernote برای اندروید، iOS و ویندوز در دسترس است.

 

Microsoft OneNote

OneNote اپلیکیشن مخصوص یادداشت‌برداری و مناسب برای طرفداران و علاقه‌مندان به مایکروسافت آفیس است. به کمک OneNote می‌توانید فایل‌های اکسل، اسلایدهای پاورپوینت و نمودارهای روی گوشی خود را مرور کنید. برای ویرایش کردن این فایل‌ها باید Office Web Apps را روی مرورگر باز کنید تا بتوانید متن را تغییر دهید؛ جدول بسازید؛ اسلاید ایجاد کنید و بسیاری دستورات دیگر را در فضای مایکروسافت آفیس به اجرا درآورید.

image

 

اگر همه دستگاه‌های همراه خود را با حساب کاربری Skydrive همگام کنید، می‌توانید به همه یادداشت‌های خود روی همه دستگاه‌های همراهتان دسترسی پیدا کنید. استفاده از OneNote در اندروید و iOS رایگان است اما می‌توانید تنها 500 یادداشت در آن ایجاد کنید. هزینه استفاده از OneNote پس از ایجاد 500 یادداشت و برای ایجاد تعداد بیشتر حدودا 5 دلار است.

OneNote برای اندروید، iOS و ویندوز در دسترس است.

 

AudioNote 2

AudioNote 2 یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری کاملاً مفید است که روند ضبط فایل صوتی را با یادداشت‌برداری همگام می‌کند. به عبارت دیگر، یادداشت‌هایی که به طور دستی در این اپلیکیشن تایپ می‌کنید، با آنچه در فایل صوتی ضبط شده است مطابقت دارد. برای مثال اگر یادداشت را در دقیقه 2:21 وارد کنید، وقتی می‌خواهید آن را دوباره مرور کنید فایل صوتی ضبط شده را در همان ثانیه پخش می‌کند.

image

 

همچنین می‌توانید به جای متن، تصویر هم در یادداشت‌ها وارد کنید و AudioNote 2 را با Dropbox و iCloud همگام سازید. در نسخه رایگان می‌توانید 5 دقیقه فایل صوتی ضبط کنید اما برای مدت زمان بیشتر باید مبلغ اندکی جداگانه پرداخت کنید.

AudioNote 2 روی اندروید و iOS در دسترس است.

 

Google Keep

Google Keep یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری از کمپانی بزرگ گوگل با رابط کاربری بسیار ساده است. در این اپلیکیشن با قابلیت استفاده آسان تنها کافی است عنوان و متن یادداشت را وارد کنید. همچنین می‌توانید تصویر به این قالب ساده اضافه کنید و از رنگ‌های مختلف برای ایجاد تمایز میان یادداشت‌های متعدد بهره بگیرید.

image

 

در حال حاضر Google Keep انحصاری برای سیستم عامل iOS وجود ندارد. این ویجت مفید در اندروید در دسترس کاربران قرار گرفته است و علاوه بر موارد مفید مذکور، می‌توانید از امکان speech to text هم استفاده کنید. بدین ترتیب قادر هستید با انتخاب میکروفون، یادداشت موردنظرتان را سخن بگویید تا گوگل آن را برایتان یادداشت کند.

Google Keep برای اندروید و iOS در دسترس است.

 

SomNote

SomNote یک اپلیکیشن کاربردوستانه مخصوص وب است که در آن می‌توانید یادداشت‌های متعدد ایجاد کنید؛ فایل‌های رسانه‌ای و انواع دیگر به آن الصاق کنید و همچنین همه این یادداشت‌ها را در ترتیبی رنگارنگ پوشه‌بندی کنید. SomNote امکان استفاده از 100 مگابایت فضای ذخیره ابری رایگان را برای کاربران فراهم می‌آورد و هر کاربر در هر حساب کاربری خود می‌تواند از این فضا برای ذخیره کردن یادداشت‌های خود استفاده کند. علاوه بر این، در حساب‌های کاربری ثبت و تأیید شده می‌توانید همه یادداشت‌های خود را با دستگاهی که اپلیکیشن روی آن نصب شده است همگان کنید.

image

 

نکته جالب توجه دیگر، پشتیبانی SomNote از امکان رمزگذاری یادداشت‌ها است. در این اپلیکیشن می‌توانید رمزهای چهار رقمی برای یادداشت‌های خود انتخاب کنید.

SomNote برای اندروید و iOS در دسترس است.

 

دو اپلیکیشن مفید دیگر!

Any.DO

Any.DO درواقع یک اپلیکیشن دوکاره برای یادداشت‌برداری و نوعی To-Do است. این برنامه دارای زنگ هشدار یادآوری است که می‌توانید آن را به صورت «یک زنگ» یا «زنگ مداوم» تنظیم کنید. Any.DO همچنین دارای قابلیت صحبت کردن و تشخیص صدا است.

image

 

در اپلیکیشن Any.DO می‌توانید یادداشت‌های خود را بر اساس تاریخ ایجاد ترتیب دهید و آن‌ها را در پوشه‌های مختلف بگذارید (برای سیستم عامل اندروید). همچنین می‌توانید یادداشت‌هایتان را به صفحه خانه سنجاق کنید. نکته جالب توجه دیگر این است که وقتی وظایف موجود در یادداشت‌ها را انجام دادید یا به هر دلیلی دیگر به آن‌ها نیاز نداشتید، می‌توانید این یادداشت‌ها را با تکان دادن گوشی خود از بین ببرید.

Any.DO برای اندروید و iOS در دسترس است.

 

Awesome Note 2

Awesome Note 2 درواقع نوعی اپلیکیشن مدیریت وظیفه است. شما در این اپلیکیشن می‌توانید پوشه ایجاد کنید و رنگ، آیکون و همچنین تنظیمات هرکدام از پوشه‌ها را تغییر دهید. کاربرانی که علاقه‌مند هستند یادداشت‌های خود را شخصی‌سازی کنند، می‌توانند فونت موردنظرشان از میان 48 فونت موجود در برنامه انتخاب کنند. در Awesome Note 2 همچنین می‌توانید تصویر یا موقعیت جغرافیایی روی نقشه را هم به یادداشت خود اضافه کنید.

image

 

Awesome Note 2 همچنین امکان اضافه کردن زنگ هشدار را به یادداشت‌ها ارائه می‌کند تا اگر قرار است وظیفه درون یادداشت‌ها را انجام دهید، آن را به موقع به خاطرتان بیاورد. یادداشت‌ها را با گوگل یا حساب کاربری Evernote همگام کنید. اگر از دارندگان گوشی‌های هوشمند سامسونگ از سری محبوب گلکسی هستید، اپلیکیشن Awesome Note 2 به طور پیش فرض روی دستگاه‌تان نصب شده است.

Awesome Note 2 در اندروید و iOS در دسترس است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Sahel

۱۳۹۸/۳/۷
بهترین و کاملترین نرم افزار یادداشت برداری که در حدود ۵ سال است که استفاده میکنم gnote میباشد.