خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ دستگاهی را نشان می‌دهد که به سمت بیرون تا می‌شود

پتنت جدید سامسونگ دستگاهی را نشان می‌دهد که به سمت بیرون تا می‌شود

پتنت جدید سامسونگ که در اداره ثبت اختراع آمریکا ثبت شده، طراحی دستگاهی را نشان می‌دهد که نمایشگر منعطف آن به سمت بیرون تا می‌شود.
۱۳۹۸/۳/۶

اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) پتنت جدیدی از شرکت سامسونگ منتشر کرده که در آن مکانیزمی برای تا شدن به سمت بیرون دیده می‌شود. بر اساس شواهد موجود در این پتنت، طراحی جدید سامسونگ برخلاف شیوه طراحی فعلی گلکسی فولد به نمایشگر دستگاه اجازه می‌دهد به سمت بیرون تا شود. این طراحی نمایشگر اصلی گوشی را مثل میت ایکس در بیرون دستگاه قرار می‌دهد.

همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، بدنه اصلی گوشی به دو بخش تقسیم شده که یک مکانیزم ویژه آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد. این طراحی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا برخلاف گلکسی فولد تنها یک پنل منعطف OLED داشته باشد. به این ترتیب ممکن است هزینه نهایی محصول و ضخامت آن کاهش پیدا کند.

image

گلکسی فولد سامسونگ اگرچه با سروصدای زیادی وارد بازار شد، اما خیلی زود به مشکل خورد و حتی نتوانست در تاریخ مقرر وارد بازار شود. iFixit در بررسی‌های خود اعلام کرده بود که مشکل این دستگاه باز بودن ناحیه مربوط به لولای میان نمایشگرهاست که باعث ورود کثیفی و از کار افتادن گلکسی فولد می‌شود. البته شماری از کاربران با حذف محافظ صفحه دچار مشکل شده بودند. به هر حال، دیروز در خبری اعلام شد که سفارشات پیش‌خرید در فروشگاه بست بای به طور کامل لغو شده، به همین خاطر وضعیت عرضه این محصول بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

مدیر عامل سامسونگ، دی‌جی کو، چندی قبل در مصاحبه‌ای گفته بود که این شرکت مشکل پایداری و دوام نمایشگر منعطف خود را برطرف کرده و تاریخ رسمی عرضه این دستگاه در بازارهای منتخب به زودی اعلام خواهد شد. اما هنوز خبر جدیدی در این زمینه به دست نیامده است.

در حال حاضر مشخص نیست که این پتنت قرار است در محصول منعطف جدیدی به کار گرفته شود یا آن را در نسخه‌های بعدی گلکسی فولد خواهیم دید. البته با توجه به پشتیبانی گوگل از دستگاه‌های تاشو و معرفی قابلیت‌های جدید در این زمینه، این بازار آمادگی ورود محصولات متنوعی را دارد و باید ببینیم که شرکت‌های مختلف از جمله سامسونگ چه برنامه‌ای برای آن خواهند داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۳/۷
فیلم تخیلی زیاد میبینی خود حبابی 90 درصد محصولاتش رو از بقیه کپی میکنه

محمد

۱۳۹۸/۳/۶
سریع تا هواوی درگیر با آمریکاست از میت ایکس یه کپی بزنید زیاد وقت ندارید چون دارند مشکلشون رو با هم حل می‌کنند.
این کلکل هواوی و آمریکا باعث تبلیغ و دیده شدن بیشتر هواوی شده،مردم میگند مگه هواوی چیه که آمریکا میخواد تحریمش کنه برای همین میرن ازش تحقیق میکند بعد گرخیده میشند از تکنولوژی و عظمت این ابر کمپانی
و قطعا بعد از حل مشکل تمایل زیادی برای خرید گوشی با برند هواوی پیدا میکند بخصوص در خود آمریکا.

مهمان

۱۳۹۸/۳/۶
سامسونگ که کلی دلیل آورده بود که صفحه نمایش باید به داخل خم بشه و در گوشی تاشوی هواوی صفحه نمایش احتمال آسیب دیدگی بیشتری دارد.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۳/۶
دینامیت لایِ چرخ هوآوی گذاشتن?? که فضا برای جولانِ سامسونگ و اپل فراهم بشه. لعنت به سرانِ سُلطه