خانهاخبار
میان‌رده سطح بالای Galaxy A70S با دوربین 64 مگاپیکسلی در راه است

میان‌رده سطح بالای Galaxy A70S با دوربین 64 مگاپیکسلی در راه است

سامسونگ یک میان رده تازه به نام Galaxy A70S را در نوبت معرفی دارد که گفته می‌شود در پنل پشتی آن دوربین اصلی با لنز تکی 64 مگا پیکسلی تعبیه شده است. این لنز می‌تواند 4 پیکسل را در یک پیکسل ادغام کند و تصاویر 16 مگا پیکسلی فوق العاده باکیفیت به ثبت برساند.
۱۳۹۸/۳/۴

سری میان‌رده‌های سامسونگ بیش از پیش توسعه پیدا کرده و مدل‌های متفاوتی در آن معرفی شده است. سامسونگ مدتی است که با رقابت سنگین در بازارهای چین و هند مواجه شده و به همین خاطر تصمیم گرفته است با معرفی گوشی‌های ارزان و پیشرفته درصدد رویارویی با رقیبانی مانند هوآوی، شیائومی و سایرین برآید. درواقع این غول تکنولوژی همه تلاش خود را به کار بسته است تا گوشی‌هایی را با طراحی مدرن، قابلیت‌های ویژه و همچنین قیمت رقابتی در این بازارها عرضه کند. در این میان مخصوصا باید به Galaxy A70s اشاره کنیم که در پنل پشتی به دوربین اصلی جالب توجهی مجهز شده است.

image

 

همان‌طور که از نام این مدل برمی‌آید، Galaxy A70S نسخه تازه و تاحدودی جانشین Galaxy A70 به شمار می‌رود که با پنل نمایش 6.7 اینچی امولد به همراه ناچ تقریبا کوچک و دوربین اصلی سه گانه در پنل پشتی معرفی شده است. اگر ادعای منابع ناشناسی که ETNews به نقل از آن‌ها گزارش کرده است صحت داشته باشد، Galaxy A70S به زودی در نیمه دوم سال 2019 و با دوربین جالب توجه 64 مگا پیکسلی رسما معرفی خواهد شد.

رکوردی تازه در دنیای تصویربرداری موبایلی

سامسونگ اولین ماژول دوربین 64 مگا پیکسلی مناسب گوشی‌های هوشمند را چند هفته پیش رسما معرفی کرد. این ماژول توانمند ISOCELL Bright GW1 علاوه بر تراکم پیکسلی منحصربه فردش همچنین از برخی قابلیت‌های ویژه دیگر هم برخوردار است.

image

 

ماژول تازه سامسونگ از تکنولوژی نوین ادغام پیکسلی Tetracell بهره می‌برد و با حسگر بسیار کوچک 0.8 میکرومتری خود ثبت تصاویری فوق العاده باکیفیت را در شرایط با نور مناسب وعده می‌دهد. حسگر مذکور می‌تواند هر 4 پیکسل را در یک پیکسل ادغام کند و بدین ترتیب به جای تصاویر 64 مگا پیکسلی، تصاویر 16 مگا پیکسلی فوق العاده‌ای را به ثبت برساند. در کناره این ادغام پیکسلی، الگوریتمی به نام remosaic وجود دارد که حسگر GW1 را قادر می‌سازد در تنظیمات با نور زیاد، تصاویر 64 مگا پیکسلی با جزئیات کامل ثبت کند.

درواقع دوربین اصلی تکی که قرار است در پنل پشتی Galaxy A70S تعبیه شود، می‌تواند بهترین تصاویر را به ثبت برساند و آن‌ها را در بالاترین وضوح تصویر ممکن به کاربر تحویل دهد. انتظار می‌رود این لنز تکی 64 مگا پیکسلی از دوربین سه گانه 32 + 8 + 5 مگا پیکسلی در Galaxy A70 بهتر و باکیفیت‌تر باشد.

آینده تصویربرداری در دنیای موبایل

هنوز نمی‌دانیم که این حسگر 64 مگا پیکسلی قرار است آینده دنیای تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند را تسخیر کند یا خیر. در هر صورت دوربین تکی 12 مگا پیکسلی که در گوشی‌های گوگل پیکسل تعبیه شده است، همچنان بهترین دوربین عکاسی و فیلم‌برداری مناسب برای موبایل به شمار می‌رود. هیچ دلیلی وجود ندارد گوگل بخواهد از این حسگر استفاده کند؛ زیرا قادر است به کمک قابلیت‌های نرم افزاری و همان لنز تکی 12 مگا پیکسلی هم بهترین باشد.

image

 

از طرفی به نظر می‌رسد سازندگان گوشی‌های هوشمند علاقه مند هستند دوربین موجود در میان رده‌های خود را به لنزهای متعدد و با کیفیت بالاتر مجهز سازند. وان پلاس و ایسوس هم چندی پیش گوشی‌های پرچمدار تازه خود را با دوربین اصلی 48 مگا پیکسلی معرفی کردند که در کنار آن حسگرهای دوم و سوم از نوع بوکه افکت و زاویه باز هم در نظر گرفته شده بود. ممکن است صنعت در این زمینه به همین سمت سوق پیدا کند.

image

 

از نظر ما کمپانی سامسونگ حسگر 64 مگا پیکسلی و تکنولوژی Tetracell خود را ابتدا روی گوشی‌های میان رده و رایج به آزمایش می‌گذارد و بدین ترتیب گلکسی نوت 10 در ماه اوت با چنین حسگری روانه بازار نخواهد شد. قدم بعدی این غول تکنولوژی ممکن است توسعه حسگر 100 مگا پیکسلی باشد، اما پیش از آن باید ببینیم دوربین 64 مگا پیکسلی روی Galaxy A70S چگونه عمل می‌کند.

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره میان رده Galaxy A70S نداریم اما اگر پیش بینی‌ها صحت داشته باشد، این گوشی تازه با پنل نمایش بزرگ، پردازنده میان رده سطح بالا، حافظه داخلی زیاد و همچنین باتری تقریبا بزرگ معرفی می‌شود و قیمت معقولی هم دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

masuod

۱۳۹۸/۳/۴
خواهشن اگه مییتوانید A10 و A30 و A50 رو بررسیشون رو در اولیت قرار بدید

masuod

۱۳۹۸/۳/۴
همچنان فقط A30 و a50نسبت به سخت افزار و..... اقتصادی تر از این a70 جدیده هستن